۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
تعداد بازدید: ۹۶۲۷۰
قرار است تعاونی‌های روستایی هم به این طرح اضافه شوند تا مبالغی که به‌عنوان یارانه تشویقی در نظر گرفته شده، راحت‌تر به دست روستانشینان برسد.
کد خبر: ۳۴۸۴۱

تعاونی‌های روستایی به کالابرگ وصل می‌شوند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شنبه بیست و دوم مهرماه بود که دهک‌های ششم و هفتم به طرح کالابرگ اضافه شدند و یارانه تشویقی به آنها تعلق گرفت. مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گویند که 12 میلیون نفر از این طرح استقبال کرده‌اند و حالا قرار است برای تسهیل خرید روستاییان، تعاونی‌های روستایی هم به طرح کالابرگ بپیوندند.

هم‌اکنون 145 هزار فروشگاه و سوپرمارکت به طرح کالابرگ الکترونیک وصل شده‌اند. با اتصال تعاونی‌های روستایی هم به دلیل اینکه آنها دارای 1000 شعبه فعال هستند، از زیرساخت‌های آنها می‌توان در جهت توسعه طرح و افزایش مشارکت مردم استفاده کرد.

تعاونی‌های روستایی به کالابرگ وصل می‌شوند

از ابتدای هفته جاری، دهک‌های ششم و هفتم می‌توانند از یارانه تشویقی استفاده کنند که مبلغ آن هم 120 هزار تومان تعیین شده است. از آنجایی‌که این دو دهک 300 هزار تومان یارانه می‌گیرند، با احتساب 120 هزار تومان، هر یک از اعضای خانواده مبلغ 420 هزار تومان به دستش می‌رسد.

حالا قرار است تعاونی‌های روستایی هم به این طرح اضافه شوند تا مبالغی که به‌عنوان یارانه تشویقی در نظر گرفته شده، راحت‌تر به دست روستانشینان برسد. در حال حاضر، تست‌های فنی برای اجرای اتصال تعاونی‌ها به طرح کالابرگ انجام شده است. بدین ترتیب روستاییان می‌توانند با وصل شدن به صندوق‌های فروشگاهی، خرید خودشان را با استفاده از اعتبار 120 هزار تومانی انجام دهند.

چطور می‌توان خرید اعتباری انجام داد؟

آنطور که ایسنا گزارش داده پیش از این در نشست اعضای هیات رئیسه اتاق تعاون ایران با مجری طرح کالابرگ، مقدمات پیوستن شرکت‌های تعاونی مصرف به سامانه کالابرگ الکترونیکی و راهکارهای شبکه‌سازی و آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی برای اتصال تعاونی‌های مصرف به سامانه کالابرگ الکترونیکی بررسی و مقرر شد تا با فراهم کردن زیرساخت‌های فنی از ظرفیت تعاونی‌های مصرف در این طرح ملی استفاده شود.

این گزارش می‌افزاید که در حال حاضر امکان خرید اعتباری در طرح کالابرگ الکترونیکی به شکل اینترنتی و از طریق اسنپ مارکت فراهم شده است و علاوه بر ‌آن خانوارها می‌توانند از طریق کارت بانکی و نصب اپلیکیشن شما به نشانی https://shoma.sfara.ir خرید اعتباری خود را انجام دهند.

 

 

 

برچسب ها: تعاونی کالابرگ کالابرگ الکترونیک روستاییان
ارسال نظر
آخرین اخبار