۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
تعداد بازدید: ۱۹۸۸۱۴
اُفَک ادعا کرد: «علی‌رغم انقضای قطعنامه ۲۲۳۱، ایالات متحده بر تعهد خود برای مقابله با تهدید ناشی از خرید، توسعه و اشاعه موشک‌ها، پهپادها و سایر تسلیحات نظامی ایران ثابت قدم است».
کد خبر: ۳۴۸۵۰

تحریمهای جدید آمریکا  به بهانه منقضی‌شدن محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل

ایالات متحده درمقابله با تهدید خرید، توسعه و اشاعه موشک‌، پهپاد و تسلیحات ایران ثابت قدم است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد که به بهانه منقضی‌شدن محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، تحریم‌های جدیدی را علیه تهران اعمال کرده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه (اُفَک) طی بیانیه‌ای گفت که ۱۱ شخص، ۸ نهاد و ۱ شناور را در کشورهای ایران، چین، ونزوئلا و هنگ‌کنگ تحریم کرده است.

در این بیانیه ادعا شده که موارد تحریم‌شده جدید، به توسعه و پیشرفت برنامه‌های موشکی بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین ایران کمک می‌کنند.

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم نیز مدعی شد: «انتخاب بی‌پروای ایران برای ادامه تولید پهپادها و سایر تسلیحات باعث طولانی‌شدن درگیری‌های متعدد در مناطق مختلف جهان می شود. آمریکا به اقدامات خود برای مختل کردن اشاعه پهپادها و سایر تسلیحات ایران برای رژیم‌های سرکوبگر و بازیگران بی‌ثبات‌کننده ادامه خواهد داد و ما جامعه بین‌المللی را تشویق می‌کنیم که این کار را انجام دهد».

اُفَک همچنین ادعا کرد: «علی‌رغم انقضای قطعنامه ۲۲۳۱، ایالات متحده بر تعهد خود برای مقابله با تهدید ناشی از خرید، توسعه و اشاعه موشک‌ها، پهپادها و سایر تسلیحات نظامی ایران ثابت قدم است».

وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره عواقب این تحریم‌های نمایشی نیز اظهار داشت: «در نتیجه اقدام امروز، کلیه اموال و منافع افراد و نهادهای مذکور که در آمریکا یا در اختیار یا کنترل اشخاص آمریکایی است باید مسدود شده و به اُفک گزارش شود. تحریم‌های اُفک عموماً کلیه معاملات افراد آمریکایی یا در داخل آمریکا را که شامل هرگونه دارایی یا منافع افراد تحریم شده باشد، ممنوع می‌کند».

در پایان این بیانیه آمده است: «علاوه بر این، اشخاصی که در معاملات معینی با افراد یا نهادهای تحریم‌شده امروز شرکت می‌کنند، ممکن است خودشان در معرض تحریم قرار بگیرند. علاوه بر این، هر مؤسسه مالی خارجی که آگاهانه یک تراکنش مهم برای هر یک از افراد یا نهادهای تحریم‌شده امروز را فراهم کرده یا خدمات مالی قابل توجهی به آنها ارائه کند، می‌تواند مشمول تحریم‌های ایالات متحده شود».

/فارس.

برچسب ها: آمریکا تحریم تحریم ایران تحریم تسلیحاتی
ارسال نظر
آخرین اخبار