۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
تعداد بازدید: ۹۱۶۰۲۹
همایش سارندگان،انبوه سازان و مهندسان برتر کشور در حوزه مسکن با رویکرد کاربرد مقرارت ملی در صنعت ساختمان برگزار شد و در آن مسئولین اخبار خوبی را برای این حوزه اطلاع رسانی کردند.
کد خبر: ۳۵۰۳۳

خبرهای خوب برای سازندگان در بافت فرسوده| تسهیلات قانون جهش مسکن از یک واحد به پنج واحد رسید

اولین موج سرما دغدغه شرکت گاز است/دولت باید پای کار بیاید/بانک‌ها نباید تجارت کنند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اولین همایش بزرگ سازندگان، انبوه سازان و مهندسان برتر کشور با حمایت انجمن سازندگان تهران به ریاست مهندس شهاب سعادت نژاد برگزار شد.

در این گردهمایی دکتر بابک بهمنی گفت: مقرارت ملی هویت ماست و استفاده از آن ها ما را یک برند بین‌المللی می نماید. عده‌ای در برابر سازمان نظام مهندسی موضع مخالفت می‌گیرند، اما باید گفت در بازدید از پروژه ساختمانی که شرکت های ترکیه‌ای در عراق ساخته بودند، گزارشات ما مبنی بر کوچک بودن سطع مقطع، ارتفاع زیاد طبقه همکف و کم بودن خاموت ها بود که در زلزله کشور ترکیه همه شاهد فروریختن ساختمان لوکس زیادی بودیم که علت اصلی آن وجود طبقه نرم به دلایل گفته شده بود.

این کارآفرین ادامه داد: برای استفاده صحیح از مقررات ملی ساختمان کسانی که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند قبل از ورود به بازار کار باید استعدادیابی شوند و با این کار مشخص می‌شود که هر کدام برای کدام قسمت مناسب هستند.

پس از استعدادیابی، آموزش و بالا بردن مهارت باید  مورد توجه قرار بگیرد و در آخر معرفی به بازار کار انجام شود.

در ادامه عضو هیأت مدیره یک شرکت آسانسور سازی به معرفی محصولات و توضیح منطق طراحی و علت انتخاب نام آن ها پرداخت.

تسهیلات مسکن از یک واحد به پنج واحد رسید/خبرهای خوب برای سازندگان در بافت فرسوده

 ریاست انجمن سازنگان تهران ضمن خیر مقدم به مهمانان از مسئولین برای سخنرانی دعوت نمود که در ادامه به آن ها میپردازیم.

حسن تیزمغز مشاور وزارت راه و شهرسازی گفت: دولت باید پای کار بیاید و بدون حضور آن نمی‌شود این تعداد واحد را ساخت.

باید با یارانه و یا تشویقی مشابه به تشویق صادرات بخش خصوصی را برای مشارکت راغب کند. وام با سود ۱۸ درصد وام مناسبی نیست. بانک‌ها نباید تجارت کنند چراکه آن ها کمک رسان هستند و متاسفانه بانک ها در این بخش همکاری لازم را نداشتند.

اقبال شاکری نماینده مجلس یازدهم و عضوکمیسیون عمران گفت: ما در کنار شما هستیم و قوانین حمایتی را برای شما در مجلس فراهم خواهیم کرد.

وی افزود: کاهش هزینه صد میلیونی در ساخت مسکن با استفاده از قانون تامین اجتماعی مسکن در صحن تصویب شد.

عضو کمیسیون عمران ادامه داد: برای ثبت دفتری قرارداد و وام  هزینه ای بیست تا سی میلیون تومانی  پرداخت می‌شد که با تایید نمایندگان از دوش خریداران مسکن برداشته شد و تغییراتی در قوانین مشارکت در ساخت نیز در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اعمال شده که در اولین جلسه به صحن خواهد آمد و با تایید آن قراردادها از قرارداد سه جانبه به قرارداد ساخت فناوری ارتقاء می یابد.

خبرهای خوب برای سازندگان در بافت فرسوده| تسهیلات قانون جهش مسکن از یک واحد به پنج واحد رسید

شاکری افزود: پیش بینی کرده ایم که در سال صد هزار واحد با نوسازی بافت فرسوده ساخته شود که برای افزایش تمایل سازندگان برای فعالیت در این بخش ، بسته های تشویقی در نظر گرفته ایم که سازنده به ازای هر واحد نوسازی می‌تواند تا پنج واحد از تسهیلات قانون جهش مسکن استفاده نماید که در گذشته فقط برای یک واحد می‌توانست از این تسهیلات بهره‌مند شود.

خرمی مهندس خط لوله انتقال گاز نیز در این همایش گفت: گاز محور توسعه و مهمترین عامل انرژی در کشور به حساب می‌آید. ما علاوه بر حفظ ایمنی در هنگام انتقال به مقوله جلوگیری از هدر رفت انرژی نیز پرداخته‌ایم. در کشورهای همسایه مانند ترکیه انرژی گاز بر روی قیمت مسکن تاثیرگذار است، اما متاسفانه در شهر تهران میزان هدر رفت انرژی ناامید کننده است و از نظر دمایی سقف خانه ها در نقشه های هوایی قرمز است.

دغدغه ما در شرکت گاز اولین موج سرماست البته اقداماتی انجام شده که ناترازی گاز برای امسال را برطرف کرده‌ایم.

در ادامه کارگاهای تخصصی به همراه پرسش و پاسخ حاضرین انجام شد.

پایان پیام/

 

برچسب ها: مسکن #جهش تولید #مسکن ملی کمیسیون عمران بافت فرسوده اولین سرما گاز بانک ها
ارسال نظر
حسام الدین صافی
۱۵:۳۳ - ۲۷ آبان ۱۴۰۲
متاسفانه از ابتدا دولت درباره ساخت مسکن ملی برنامه ریزی درستی را انجام نداد. اگر رویکرد فعلی(نوسازی بافت فرسوده) ار ابتدا مورد توجه قرار میگ رفت، با نوسازی هر خانه مستهلک حداقل پنج واحد نو ساخته می شد و احتیاجی هم به ایجاد زیرساخت برای احداث شهرک های جدید و حاشیه نشینی نبود و تا الان یک درصد اهداف هم محقق می شد.خداروشکر الان متوجه این موضوع شدند.
آخرین اخبار