۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
تعداد بازدید: ۱۳۱۷۱۴
فروش۲۰ هزار دلار به ۶۰ هزار دلار؛
خودروهای وارداتی که پایشان باز شد مردم خوشحال شدند که بالاخره بعد از سال‌ها انحصار و ممنوعیت واردات می‌توانند خودروی سواری باکیفیت و اسم سوار بشوند، اما با تعرفه‌های گمرک ورق دوباره قشر متوسط را از این آرزو دور کرد.
کد خبر: ۳۵۱۰۵

واردات خودرو به نام قشر متوسط به کام قشر مرفه!

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در واکنش به اظهارنظر وزیر صنعت که گفته بود قیمت خودروهای وارداتی برای متوسط مردم قابل قبول است، می‌گوید: گران‌ترین خودرویی که می‌تواند وارد شود، ۲۰ هزار دلار است که همان خودرو، تازه در سامانه یکپارچه ۲.۵ میلیارد تومان به بالا است. یعنی این خودرو یک چیزی در حدود ۵۵ تا ۶۰ هزار دلار قیمت دارد.

حالا سوال من از وزیر صنعت این است که آیا خودرو ۶۰ هزار دلاری برای قشر متوسط ایران مناسب است؟ در کشورهایی با بالاترین درآمد سرانه، به خودرو ۶۰ هزار دلاری نمی‌گویند خودرو قشر متوسط، می‌گویند خودرو قشر مرفه. در این کشورها خودرو ۳۰ تا ۴۰ هزار دلاری، خودرو قشر متوسط جامعه می‌شود.

این صحبت ایشان به نظر من دچار این مشکل است که خودرو با نرخ ۲۰ هزار دلار که به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد. مگر تعرفه و عوارض صفر است که احساس می‌کنید خودرو با قیمت ۲۰ هزار دلار به دست مصرف‌کننده ایرانی می‌رسد!؟

/ خبرآنلاین.

برچسب ها: خودرو خودروهای وارداتی #وزارت صمت
ارسال نظر
آخرین اخبار