۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
تعداد بازدید: ۴۲۶۰۶۵
کارشناس آموزش و پروش به آسیب‌های آموزشی در پی تعطیلی مدارس اشاره کرد و گفت: قطعا تعطیلی مکرر مدارس با آسیب‌های آموزشی همراه است. متاسفانه حدود ۲۵ سال است درگیر این آلودگی هستیم، تا به زمستان می‌رسیم این تعطیلات ایجاد می‌شود. آسیب‌های آموزشی مسئله بسیار روشن است.
کد خبر: ۳۵۲۲۷

۲۵ سال است درگیر آلودگی هوا هستیم/ تعطیلی مکرر مدارس با آسیب‌های آموزشی همراه است

مسئله آلودگی هوا با تعطیلی مدارس حل نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمدرضا نیک‌نژاد، کارشناس آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار خطوط به موضوع تعطیلی مدارس در پی آلودگی هوا و آسیب‌های این موضوع پرداخت و مطرح کرد: دو نگاه در این زمینه وجود دارد یکی اینکه آلودگی هوا شدت پیدا می‌کنند یک مقداری هم نسبت به سال‌های گذشته مسئولین شهری دست به عصاتردر این زمینه تصمیم گیری می‌کنند اما آن چیزی که واقعیت دارد این است که این آلودگی بسیار شدید است.

نیک‌نژاد ادامه داد: نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که در قوانین بالادستی و حتی در قوانین آموزش و پرورش سلامت دانش آموزان در اولویت است. این هوای آلوده بالاخره آسیب‌زا است. بچه‌های دبستان و متوسط اول بچه‌های در حال رشد هستند به همین دلیل سلامتی آن‌ها بسیار مهم است البته ممکن است برخی خانواده‌ها از این تعطیلات سوءاستفاده کنند و رعایت نکنند و بچه‌های خود را به بیرون ببرند اما این مسئولیت را از دوش دولت تا اندازه‌ای برمی‌دارد.

۲۵ سال است درگیر آلودگی هوا هستیم/ تعطیلی مکرر مدارس با آسیب‌های آموزشی همراه است

قطعا تعطیلی مکرر مدارس با آسیب‌های آموزشی همراه است. متاسفانه حدود ۲۵ سال است درگیر این آلودگی هستیم، تا به زمستان می‌رسیم این تعطیلات ایجاد می‌شود. آسیب‌های آموزشی مسئله بسیار روشن است. مسئولین بدانند هیچ آموزشی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود.

وی افزود: تعطیل کردن مدارس چیز عجیبی نیست، در تمامی کشورها که همانند ما درگیر آلودگی هستند این مسئله وجود دارد.

کارشناس آموزش و پروش به آسیب‌های آموزشی در پی تعطیلی مدارس اشاره کرد و گفت: قطعا تعطیلی مکرر مدارس با آسیب‌های آموزشی همراه است. متاسفانه حدود ۲۵ سال است درگیر این آلودگی هستیم، تا به زمستان می‌رسیم این تعطیلات ایجاد می‌شود. آسیب‌های آموزشی مسئله بسیار روشن است. مسئولین بدانند هیچ آموزشی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود. شاید یکی دو روز مشکلی ایجاد نکند اما ما در دوران کرونا شاهد این آسیب‌ها بودیم و متاسفانه در این زمینه جبرانی نشد. افزون بر اینکه کیفیت آموزشی در فضای مجازی بسیار پایین است آن بخش جامعه پذیری دانش‌آموزان را با کلاس‌های مجازی محروم می‌کنیم.

حل مشکل آلودگی هوا در دست آموزش و پرورش نیست!

نیک‌نژاد خاطرنشان کرد: اما با توجه به اینکه آلودگی هوا همانند کرونا طولانی مدت نیست آسیب‌هایش هم کمتر است اما اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از سال آموزشی ما در همین فصل سرما است این مسئله چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای در پی نخواهد داشت. در کل اگر دوباره در سال‌های آینده شاهد اینگونه تعطیلات پیش‌بینی نشده باشیم، آسیب‌های جبران ناپذیری وارد خواهد شد.

۲۵ سال است درگیر آلودگی هوا هستیم/ تعطیلی مکرر مدارس با آسیب‌های آموزشی همراه است

این کارشناس در پایان بیان کرد: در نکته آخر باید بگویم که مسئله آلودگی هوا چیزی نیست که از طریق آموزش و پرورش یا با تعطیلی مدارس حل شود. حل مشکل آلودگی هوا که ۲۵ سال است قرار بر حل شدنش می‌باشد، در دست آموزش و پرورش نیست.

برچسب ها: آلودگی هوا آموزش پرورش مسئولین تعطیلی مدارس مسئله آلودگی هوا در تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار