۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
تعداد بازدید: ۲۶۰۲۶۵
کارشناس بازار سرمایه گفت: تا زمانی که یک خبر قطعی یا یک اقدام عملیاتی اهالی بازار نبینند می‌توان انتظار داشت که بازار به صورت نوسانی در همین محدوده حرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۳۵۳۰۶

فعالان بازار سرمایه منتظر لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ / بازار سرمایه و بورس با توجه به ارزندگی یک رقیب جدی بالقوه برای بقیه بازارهاست

تداوم معاملات نوسانی باعث فرار سرمایه بازار به سمت بازارهای رقیب می‌شود/ باید منتظر یک اتفاق از سوی مجلس باشیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حسن حسین‌نیا، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار خطوط اظهار کرد: مهمترین اخباری که حول و حوش پیرامون بازار سرمایه طی چند هفته اخیر بوده مربوط به افزایش سرمایه و دارایی‌هایی بوده که متناسب با آن در هفته گذشته شاهد نوسانات مثبتی بودیم، اما بعد از گفته‌های مسئولین سازمان بورس، اهالی و فعالان بازار سرمایه متاثر اخبار و رویدادهای عملیاتی هستند، منتظر این هستند که ببینند در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ قرار است چه اتفاقی در این حوزه رخ دهد.

به محض عملیاتی شدن یک اتفاق یا یک خبر از سمت مجلس در بررسی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ می‌توانیم یک برآورد دقیق‌تر و یک حرکت کاملا مشخصی را در بازار شاهد باشیم.

حسین‌نیا گفت: این هفته در بازار بورس نوسانات بیشتر به سمت منفی تمایل پیدا کرده بود یعنی بازار هنوز به آن اطمینان کافی نرسیده که بتواند پیش بینی کاملی از رویدادهای حول افزایش سرمایه داشته باشد. بنابراین تا زمانی که یک خبر قطعی یا یک اقدام عملیاتی اهالی بازار نبینند می‌توان انتظار داشت که بازار به صورت نوسانی در همین محدوده حرکت خواهد کرد. به محض عملیاتی شدن یک اتفاق یا یک خبر از سمت مجلس در بررسی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ می‌توانیم یک برآورد دقیق‌تر و یک حرکت کاملا مشخصی را در بازار شاهد باشیم، اما اگر اتفاقی رخ ندهد، این حرکت رفت و برگشت در بورس ادامه پیدا خواهد کرد. تداوم معاملات نوسانی باعث خستگی، کسالت و فرار سرمایه بازار به سمت بازارهای رقیب می‌شود.

وی افزود: توصیه بنده این است که ارزش معاملات بازار سرمایه رصد شود اگر ارزش معاملات رو به بالا و رو به صعود باشد می‌تواند آلارم خوبی برای بهبود وضعیت بازار باشد.

تداوم معاملات نوسانی باعث فرار سرمایه بازار به سمت بازارهای رقیب می‌شود/ باید منتظر یک اتفاق از سوی مجلس باشیم

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: آنطور که در کلیات بودجه 1403 دیده می‌شود یک بودجه انقباضی است یعنی دوباره آن اوراق بدهی یا اوراق با درآمد ثابت برای دولت اهمیت پیدا کرده و این می‌تواند نشان دهد که سیاستگذار دوست دارد پول را از سطح جامعه جمع کند در این صورت می‌توان گفت شاید همچنان همانند ۱۰ ماه گذشته سپرده‌های بانکی می‌تواند در برابر سایر بازارها برای سرمایه‌گذار گزینه خوبی باشد. در حال حاضر با توجه به ارزندگی باید قبول کنیم که بازار سرمایه و بورس یک رقیب جدی بالقوه برای بقیه بازارها حساب می‌شود.

برچسب ها: بازار سرمایه بورس نوسانات لایحه بودجه 1403 ارزندگی ارزش معاملات معاملات فردایی
ارسال نظر
آخرین اخبار