۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
تعداد بازدید: ۱۰۹۷۳۸
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: با توجه به اینکه در روزهای آینده افت دما در کل کشور حاکم می‌شود و متوسط دمای کشور به منفی ۱۰ درجه می‌رسد و پیش بینی می‌شود میزان مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده به ۵۴۰ میلیون متر مکعب برسد.
کد خبر: ۳۵۳۳۷

افزایش ۱۳ درصدی مصرف گاز در کشور

 

به گزارش پایگاه خبری تحجلیلی خطوط، سعید عقلی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: در روز گذشته میزان مصرف گاز ۴۹۸ میلیون متر مکعب بوده است و با توجه به برودتی که در مناطق شمالی وجود داشت شاهد افزایش ۱۳ درصدی مصرف گاز بوده‌ایم.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران افزود: با توجه به اینکه در روزهای آینده افت دما در کل کشور حاکم می‌شود و متوسط دمای کشور به منفی ۱۰ درجه می‌رسد و پیش بینی می‌شود میزان مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده به ۵۴۰ میلیون متر مکعب برسد؛ در حالی که در مدت مشابه سال گذشته مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده به ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسیده بود.

به گفته او، هیچ پتروشیمی تاکنون قطعی گاز نداشته است.

عقلی گفت: بیشترین آلودگی شهر اراک متعلق به nox است که از منابع ساکن تولید می‌شود و سهم منابع متحرک ۵۷ درصد است که شامل تجهیزات در حال حرکت مانند ماشین و موتور سیکلت است و ۴۳ درصد مربوط به منابع ساکن که از این میزان بالاترین میزان مربوط به nox است که مربوط به مصرف گاز کارخانه‌ها است.

به گفته مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در هیچ نقطه‌ای در تهران مازوت نمی‌سوزد و طی چند سال گذشته کمترین میزان از سوخت مازوت در سال جاری وجود داشته است.

/باشگاه خبرنگاران جوان.
برچسب ها: مصرف گاز شهری گازرسانی
ارسال نظر
آخرین اخبار