۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
تعداد بازدید: ۲۷۱۵۵۸
روزنامه‌نگار موسیقی در گفتگو با خطوط:
مدیر برنامه هزار صدا گفت: آهنگ‌های ساسی با اینکه شاد و ایرانی است، اما ادبیات، نگاه و رفتار این شخص مورد پسند نیست. در کل وقتی که موسیقی‌های رسمی برای جامعه کار‌های شاد ارائه نمی‌دهند، این چنین موسیقی‌ها رواج پیدا می‌کند.
کد خبر: ۳۵۴۰۲

آهنگ‌های ساسی مورد پسند نیست/ وقتی که موسیقی‌های رسمی کارهای شادی برای جامعه ارائه نمی‌دهند، رواج این چنین موسیقی‌ها طبیعی است!

 جلوی صنعت موسیقی سنگ نیندازند/موسیقی‌های اقوام و کلاسیک حمایت شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، آرش نصیری، روزنامه‌نگار موسیقی و مدیر برنامه هزار صدا در گفتگو با خبرنگار خطوط به وضعیت صنعت موسیقی کشور پرداخت و مطرح کرد: جامعه موسیقی جامعه بزرگ و پیوسته‌ای است. از تمامی انواع موسیقی حمایت نمی‌شود فقط آن موسیقی که قابلیت جذب مخاطب انبوه به برپا شدن کنسرت را دارد، حمایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: کیمیاگری بلیت موسیقی در بازار سیاه؛ تبدیل بلیت‌های 300 هزاری به یک میلیون تومانی!

نصیری ادامه داد: مسئولین چیزهایی را که مد نظر خودشان استف حمایت تلقی می‌کنند، باید ساختار درست باشد تا حمایت صورت گیرد. در اصل ساختار به سمت حمایت از موسیقی نیست و موسیقی را به رسمیت نمی‌شناسد، هرچند که مورد استفاده یا حتی سوءاستفاده قرار گیرد. همانطور که ساز را در تلویزیون نشان نمی‌دهند و یا آموزش موسیقی را خیلی جایز نمی‌دانند، یعنی حمایتی صورت نمی‌گیرد. باید مسئولین اراده برای حمایت داشته باشند که این اراده را ندارند.

وی ادامه داد: در کل مسئولین صنعت و تولید داخل را آنطور که باید حمایت نمی‌کنند. حاکمیت باید برای معیارسازی در جامعه موسیقی پورسانت دهد تا انواع موسیقی‌های درست‌تر و اصیل‌تر وارد میدان شوند. وقتی مردم با موسیقی‌هایی با کیفیت هنری و ساختار بهتر، کمتر مواجه می‌شوند به تدریج به سوی موسیقی‌های دیگری می‌روند.

باید در مسئولین اراده لازم برای ترویج فرهنگ موسیقی وجود داشته باشند نه اینکه آن را ابزاری برای پیش بردن سیاست‌های خودشان ببینند.

روزنامه‌نگار موسیقی متذکر شد: اگر جلوی صنعت موسیقی سنگ نیندازند، این صنعت می‌تواند در تعامل با جامعه قرار گیرد. اگر قوانین را رعایت کنند و مانع نشوند یعنی یک سری از موسیقی‌ها همانند موسیقی اقوام و کلاسیک را حمایت کنند، قطعا اتفاقات بهتری رخ می‌دهد. البته نه حمایتی که به آن‌ها پول دهد، فراهم کردن برگزاری کنسرت و سالن کفایت می‌کند. متاسفانه برخی از مسئولین خوب را از بد تشخیص نمی‌دهند. باید در این افراد اراده لازم برای ترویج این فرهنگ وجود داشته باشند نه اینکه آن را ابزاری برای پیش بردن سیاست‌های خودشان ببینند.

مدیر برنامه هزار صدا در پایان به آهنگ جدید ساسی اشاره کرد و گفت: آهنگ‌های ساسی با اینکه شاد و ایرانی است، اما ادبیات و رفتار این شخص مورد پسند نیست. در کل وقتی که موسیقی‌های رسمی برای جامعه کارهای شاد ارائه نمی‌دهند، این چنین موسیقی‌ها رواج پیدا می‌کند.

برچسب ها: آهنگسازی موسیقی موسیقی کلاسیک برند ایرانی اقوام روزنامه‌نگاری آهنگ های
ارسال نظر
آخرین اخبار