۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
تعداد بازدید: ۳۳۳۹۹۳
عصاری گفت: رشد عمقی و سریع بازار یا به عبارتی رشد هیجانی بازار به نفع سیاست‌گذار نیست و کاملا با شعار رشد تولید و مهار تورم منافات دارد؛ بنابراین بازار سعی می‌کند یک رشد متعادل و مثبت داشته باشد.
کد خبر: ۳۵۴۰۴

رشد هیجانی و حرکت یک‌باره بازار با شعارها منافات دارد/ هرگونه دخالت سیاست‌گذار به بدتر شدن وضعیت منجر خواهد شد

مالیات بر عایدی از فروش طلا پول‌ها را از سفته بازی به بازار‌های اصلی می‌آورد/

 رشد هیجانی بازار با شعار "مهار تورم و رشد تولید"منافات دارد

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، گفت: زمانی که یک سری اخبار مثبت به سمت تجدید ارزیابی‌ها بود یک هیجان تقریباً نصف و نیمه وارد بازار شد، اما دوباره بعد از آن روند بازار به سوی منفی رفت. رشد سریع بازار یا به عبارتی رشد هیجانی بازار به نفع سیاست‌گذار نیست و کاملا با شعار رشد تولید و مهار تورم منافات دارد بنابراین بازار سعی می‌کند یک رشد متعادل و مثبت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تداوم معاملات نوسانی باعث فرار سرمایه به سمت بازار‌های رقیب می‌شود/بازار هنوز به اطمینان پیش بینی رویداد‌های افزایش سرمایه نرسیده!

رشد هیجانی و حرکت یکباره بازار با شعارها منافات دارد و طبیعتاً کنترل را از دست سیاست‌گذار خارج می‌کند.

عصاری گفت: خبرهایی که این چند روزه از سوی بازارهای موازی آمده، می‌تواند برای بازار بسیار خوب باشد، اخبار مالیات بر عایدی از فروش طلا که عملاً تورم را هم شامل می‌شود. این اخبار بسیاری از پول‌ها را می‌تواند از سمت بازارهای سفته بازی به سمت بازارهای اصلی بیاورد احتمالاً این اخبار برای بازار مسکن هم نقش خوبی خواهد داشت. قطعاً یک شرایط خوبی را برای بازار در چشم انداز بلند مدت در پیش رو شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: کسری بودجه باعث دست اندازی به شرکت‌های بورسی!/دوست دارند"به هر قیمتی" تورم را تا پایان سال جاری مهار کنند

وی افزود: به نظر بنده سیاست‌های کلی که در واقع کلیات بازار را در بر می‌گیرد، بسیار برای بازار مثبت است و طبق آن حرفی که باید جای سرمایه‌ها در بازار سرمایه باشد در دراز مدت برای ماندن در بازار جای خوبی است منتها رشد هیجانی و حرکت یکباره بازار با شعارها منافات دارد و طبیعتاً کنترل را از دست سیاست‌گذار خارج می‌کند بنابراین همانطور که شاهد هستیم ما یک روز حجم بسیار سنگینی را در بازار می‌بینیم روز بعد شاهد عرضه از سمت حقوقی‌ها هستیم.

رشد هیجانی و حرکت یک‌باره بازار با شعارها منافات دارد/ هرگونه دخالت سیاست‌گذار به بدتر شدن وضعیت منجر خواهد شد

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: خوشبختانه بازار به نقطه تعادل خوبی رسیده است اگر بازار را دستکاری نکنند و به همین روال ادامه پیدا کند می‌توانیم شرایط خوبی را شاهد باشیم. این را باید بدانیم که هرگونه دخالت سیاست‌گذار در بازار به بدتر شدن وضعیت منجر خواهد شد.

برچسب ها: بازار سرمایه رشد بورس شعار مالیات طلا بازارهای موازی بازار مسکن رشد اقتصادی طرح مالیات بر عایدی شعار "مهار تورم و رشد تولید" سفته بازی رشد هیجانی بازار
ارسال نظر
آخرین اخبار