۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
تعداد بازدید: ۱۲۱۴۷۵
مدیرعامل شرکت گفت: پیش بینی می‌شود جمع دارایی‌های شرکت سپید ماکیان با انجام این افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۲ به ۵ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۳ به ۶ هزار و ۸۹ میلیارد تومان برسد. همچنین در صورت افزایش سرمایه جمع حقوق صاحبان سهام شرکت سپید ماکیان در سال ۱۴۰۲ معادل ۲هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان برآورد می‌شود که در سال آینده به ۲ هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان خواهد رسید.
کد خبر: ۳۵۴۱۶

افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی سپید ماکیان تصویب شد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در مجمع عمومی فوق العاده شرکت سپید ماکیان، مجتبی رسولی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سپید ماکیان با بیان اینکه شرکت موفق شد تا با موفقیت مسیر افزایش سرمایه شرکت از ۳ هزار میلیارد تومان به ۹ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته را طی کند، عنوان کرد: مجور افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی سپید ماکیان از محل سود انباشته در تاریخ ۱۳ آذر ۱۴۰۲ از سوی سازمان بورس صادر شد. هدف از افزایش سرمایه شرکت سپید ماکیان، افزایش ساختار مالی شرکت، بهبود شرایط اعتباری شرکت، توازن سرمایه ثبت شده همراه با رشد دارایی‌ها و کسب و کار شرکت سپید ماکیان و ارتقای وضعیت اعتباری شرکت جهت استفاده از ابزارهای تامین مالی مبتنی بر بدهی بوده است. 

وی در ادامه تاکید کرد: افزایش سرمایه شرکت سپید ماکیان از محل سود انباشته از مبلغ ۳هزار میلیارد تومان به ۹هزار میلیارد تومان جهت اصلاح ساختار مالی دارای توجیهات لازم و کافی بوده و این افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی امری لازم و ضروری است. رسولی اضافه کرد: با توجه به سود انباشته شرکت در صورت های مالی انتهای سال ۱۴۰۱، ۱۰۹۵ میلیارد و ۹۵۶ میلیون تومان بوده که با کسر سود تقسیم شده در سال مالی ۱۴۰۱ به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان و کسر مبلغ ۶۰۰ ملیارد تومانی بابت افزایش سرمایه از محل سود انباشته، سود انباشته باقی مانده ۱۹۵ میلیارد و ۹۵۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

 وی در ادامه با ارائه آماری مقایسه‌ای از پیش‌بینی وضعیت مالی شرکت سپید ماکیان در صورت انجام یا عدم انجام افزایش سرمایه از محل سود انباشته، تصریح کرد: در صورت عدم انجام این افزایش سرمایه مجبور بودیم برای تامین نیاز مالی خود، به بازار سرمایه‌ای رجوع میکردیم که تامین مالی از آن دشوار بوده و با توجه به نرخ‌های بالا، حجم بدهی‌های شرکت افزایش پیدا می‌کرد. از این رو لازم بود از روشهایی استفاده شود تا شرکت را بر مدار سودآوری و توسعه قرار دهد.

رسولی ادامه داد: پیش بینی می‌شود جمع دارایی‌های شرکت سپید ماکیان با انجام این افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۲ به ۵ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۳ به ۶ هزار و ۸۹ میلیارد تومان برسد. همچنین در صورت افزایش سرمایه جمع حقوق صاحبان سهام شرکت سپید ماکیان در سال ۱۴۰۲ معادل ۲هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان برآورد می‌شود که در سال آینده به ۲ هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان خواهد رسید. این در حالی است که در صورت عدم انجام افزایش سرمایه، جمع حقوق صاحبان سهام سپید، یک هزار و ۷۴۶ میلیارد تومان خواهد بود که کاهشی ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد. در عین حال جمع بدهی‌های شرکت از مبلغ پیش‌بینی شده ۴هزار و ۳۰۷ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۳ در صورت عدم انجام افزایش سرمایه به ۳هزار و ۷۰۷ میلیارد تومان با این افزایش سرمایه کاهش پیدا خواهد کرد که کاهشی ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

در ادامه این مجمع، تیموری، مدیر موسسه حسابرسی هدف نوین نگر به عنوان حسابرس شرکت سپید ماکیان، این افزایش سرمایه را بدون اشکال عنوان کرده و تاکید کرد در بررسی‌های انجام شده به مواردی برخورد نشده است که مانع از انجام این افزایش سرمایه شود. در مجمع شرکت سپید ماکیان این موضوع نیز مورد تاکید قرار گرفت تا افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی شرکت از محل سود انباشته قبل از مجمع عمومی سالانه ثبت شود. شرکت سپید ماکیان (سپید) بزرگترین زنجیره تولید گوشت مرغ کشور بوده که زنجیره یکپارچه تولید مرغ از تولید دان مرغ تا پخش محصولات نهایی را دارا میباشد و تمامی بخش‌های تولید مانند کارخانه تولید دان، کشتارگاه و شبکه توزیع مویرگی درون این مجموعه وجود دارد. در اختیار داشتن زنجیره کامل تولید، این امکان را ایجاد میکند  تا بر کل فرآیند تولید نظارت داشته و با حذف واسطه‌ها، تولید را تا حد ممکن بهبود بخشد و هزینه‌ها را کاهش دهد.

/فردای اقتصاد.

برچسب ها: جوجه ریزی سرمایه #بازار سرمایه مرغداری
ارسال نظر
آخرین اخبار