۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵
تعداد بازدید: ۱۸۸۲۴۳
رییس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: اخیرا یک شرکت چینی از طرف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) آمده و درخواست دریافت مجوز برای برداشت شورابه‌های پارک ملی دریاچه ارومیه را داشت.
کد خبر: ۳۵۴۸۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشورگفت: دریاچه ارومیه حاوی لیتیوم هست، اما مقادیر آن به قدری اندک است که هیچ کس در ایران نمی‌تواند این میزان اندک را فرآوری کند.
لیتیوم موجود در بستر خشک شده این دریاچه ۳۰ تا ۳۵ ppm است که اگر هم برداشت شود اقتصادی نیست. استحصال لیتیوم در شرایطی اقتصادی است که بیش از ۱۰۰۰ ppm باشد و ۳۰ تا ۳۵ ppm به قدری اندک است که می‌توان گفت اصلا وجود ندارد.

مختار خانی، رییس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: اخیرا یک شرکت چینی از طرف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) آمده و درخواست دریافت مجوز برای برداشت شورابه‌های پارک ملی دریاچه ارومیه را داشت، اما اداره حفاظت محیط زیست اجازه برداشت شورابه را از این منطقه به چینی‌ها نداد. شرکت چینی هم به دنبال ذخایر «برم» موجود در شورابه‌های دریاچه بود نه لیتیوم. / ایلنا

برچسب ها: چین و ایران مشارکت طرف چینی دریاچه ارومیه باتری لیتیومی
ارسال نظر
آخرین اخبار