۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
تعداد بازدید: ۳۷۳۸۹۱
مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه تراکنش مالی صبح روز دوشنبه 18 دی ماه برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۶۱۶

مراسم افتتاحیه نمایشگاه تراکنش مالی آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه تراکنش مالی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح روز دوشنبه 18 دی ماه برگزار شد. در این مراسم نشستی با موضوع تاب‌آوری و نوآوری و تجربه زیستی مدیران ارشد نظام بانکی برگزار شد. در این نشست محمدمراد بیات، مدیرعامل مرکز فابا، آیت‌الله ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه، فرشید فرخ‌نژاد، مدیرعامل بانک کشاورزی، سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و عباس معمارنژاد، رئیس هئیت مدیره شرکت ملی انفورماتیک حضور داشتند.

مهم‌ترین چالش در نظام بانکی

عباس معمار نژاد، رئیس هئیت مدیره شرکت ملی انفورماتیک گفت: انقلاب صنعتی پنجم ۵ ویژگی دارد که یکی از آن ویژگی تاب‌آوری است یعنی کسی که بتواند در مقابل شوک‌های داخلی و خارجی مقاومت و خودش را به روز کند. وقتی از تاب‌آوری در نظام بانکی صحبت می‌کنیم تاب‌آوری اقتصادی، فناوری و  مالی مد نظر است.

معمارنژاد ادامه داد: تاب آوری در ۳ وجه مورد توجه قرار می گیرد. در هوشمندی فناورانه یعنی براساس اطلاعاتی که بدست می‌آورید می‌توانید انتخاب‌های درستی داشته باشید در نوآوری فناورانه که به کارگیری خدمات فناورانه است و تاب‌آوری فناورانه زمانی رخ می‌دهد که با هوشمندی فناورانه، نوآوری‌های فناورانه را انتخاب کنید. نوآوری هم می‌تواند اثر مثبت رو تاب‌آوری بگذارد و هم اثر منفی.

رئیس هئیت مدیره شرکت ملی انفورماتیک مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در نظام بانکی موضوع فرهنگ سازمانی و پذیرش توسط کارمندان است، نیاز به تغییر فرهنگ سازی لازم است.

راه پیشرفت، سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی

ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه در این نشست گفت: استفاده از فناوری‌های مالی در کسب و کار بیشترین رضایت را در بین مشتریان ایجاد می‌کند. امروزه بسیاری از مسائل برای آینده برایمان مبهم است. پرداخت‌ها و تامین‌های مالی موضوعاتی است که در دنیا جا افتاده است.

مدیرعامل بانک سپه افزود: در حوزه فناوری‌های مالی با چالش‌های زیادی رو به‌رو هستیم که ضرورت دارد بر طراحی پیاده‌سازی مدل‌های تاب‌آوری تمرکز کنیم حتی نظر بنده این است که این موضوع در سازمان‌ها بومی سازی شود. راه مقابله و راه پیشرفت و نهادینه سازی این موضوعات سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی است.

لزوم مدیریت ریسک‌ها در نظام بانکی

در ادامه این نشست فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: ما در نظام بانکی با دو موضوع مهم مواجه هستیم یکی تغییرات سریع که در شغل ما رخ می‌دهد و دیگری رقابت شدیدی درخدمات مشابهی که به جامعه ارائه می دهیم، است. برای اینکه بتوانیم جایگاه را حفظ کنیم باید توجه ویژه‌ای به نوآوری و تاب‌آوری داشته باشیم. اگر شرایطی را برای نوآوری فراهم نکنیم نمی‌توانیم رضایت مشتری را بدست آوریم.

فرخ نژاد خاطرنشان کرد: اگر سازمان ما تاب‌آور نباشد، در مقابل ریسک‌ها واکنش سریع نداشته باشد و به موقع نتواند عکس‌العمل داشته باشد طبیعی است که نتواند سهم خود را حفظ کند. در بانک کشاورزی برنام‌ ای که داریم در قدم اول در فرهنگ این موضوع داریم کار می‌کنیم به دنبال این هستیم استراتژی‌های بانک را ببینیم همچنین بحث آموزش را در بانک کشاورزی جدی می‌گیریم.

مدیرعامل بانک کشاورزی بیان کرد: باید ریسک‌ها را مدیریت کنیم و به سمتی رویم که تعامل درست بین تاب‌آوری و نوآوری سازمانی سبب بهبود رضایت مشتریان شود.

کمبود نیروهای متخصص در نظام بانکی

سعید شمسی نژاد مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: یکی از موضوعاتی که تاب‌آوری را حل می‌کند تاب‌آوری در حوزه فرآیندهاست که این موضوع نیازمند یک استراتژیک است. یکی از موضوعاتی که تاب‌آوری را زیاد می‌کند، تاب‌آوری در حوزه نیروی انسانی است. متاسفانه با کمبود نیروهای متخصص مواجه‌ایم این مسأله تاب‌آوری سازمان ها را دچار مشکل کرده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: تاب‌آوری در حوزه فناوری و دیجیتال است. اگر فکری اندیشیده نشود بانک‌ها و سازمان‌ها دچار تاب‌آوری می شوند.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه تراکنش مالی آغاز شد

 

برچسب ها: تراکنش بانکی نمایشگاه مراسم افتتاحیه مصلی تهران نهمین جشنواره
ارسال نظر
آخرین اخبار