۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
تعداد بازدید: ۳۶۷۱۸۷
گودرزی گفت: نسبت به سال گذشته در بخش خرید و فروش مسکن با کاهش معاملات روبرو شده‌ایم.
کد خبر: ۳۵۶۵۱

بازار مسکن در خواب زمستانی | کسانی با شایعه پردازی سعی بر سوداگری دارند

 

کاهش میانگین قیمت یک متر ملک از ۱۰۰ میلیون تومان سال گذشته به ۷۵ تا ۸۰ میلیون تومان! /علت گرانی مسکن خودمان هستیم!

کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه مشاورین املاک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، درباره وضعیت خرید و فروش ملک در استان تهران گفت: در حال حاضر بازار مسکن در وضعیت رکود قرار گرفته است و با اینکه قیمت‌ها کاهش چشمگیری داشته به عنوان مثال: میانگین قیمت فروش یک متر ملک که سال گذشته یکصد میلیون تومان بود به  ۷۵ تا ۸۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده اما همچنان خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد که البته این کاهش قیمت در شهرستان ها رشد بیشتری داشته است .

وی با بیان اینکه نکته مثبت این است که خوشبختانه بازار مسکن به یک ثبات نسبی رسیده است، گفت: اما برای انجام معاملات، فروشنده‌ها باید قیمت ملک خود را  پایین‌تر از قیمت موجود ارایه دهند تا بتوانند آن را بفروشند.

بیشتر بخوانید: 

ساخت۲میلیون واحد برای نیروهای نظامی، انتظامی، وزارت علوم، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش|شروع طرح مسکونی صنعت شهر با تغییر کاربری در شهرکهای صنعتی

 

 بازار مسکن در خواب زمستانی | کسانی با شایعه پردازی سعی بر سوداگری دارند


گودرزی درباره وضعیت اجاره بهای مستأجران تصریح کرد: اجاره‌بها تابعی از موجودیت مسکن می‌باشد، اما با توجه به نزدیک شدن به سال جدید و جابجایی ها، جدای از کیفیت مسکن  خوشبختانه همه صاحب منزل هستند و بی‌خانمانی را در سطح شهر تهران و یا شهرستان ها نمی‌بینیم. مسکن وجود دارد، اما اینکه ما اطلاعات و آمار کافی نسبت به خانه‌های خالی، مستأجران و رتبه بندی آنها از نظر میزان نیاز نداریم بحثی دیگر است.

خودمان انتظار گران شدن هر ساله را داریم و خودمان جلوتر ازهر نهادی، فارغ از شرایط بازار و اقتصاد با حرفهایی که میزنیم گرانی و تورم را ایجاد میکنیم.

وی ادامه داد: خانه به اندازه کافی داریم و درست است که باید به فکر آینده باشیم، اما نکته مهم این است که کسانی با شایعه پردازی سعی در سوداگری دارند.
فرهنگ غلطی که بین ما جا افتاده این است که ما خودمان انتظار گران شدن هر ساله را داریم و خودمان جلوتر از هر نهادی، فارغ از شرایط بازار و اقتصاد با حرف‌هایی که می‌زنیم گرانی و تورم را ایجاد می کنیم

گودرزی راجع به عملکرد دولت در ساخت مسکن گفت: دولت فعلی جدای از سرعت پیشروی ساخت و ساز واقعا کارهای خوبی در این حوزه انجام داده‌ و قدم‌هایی مانند ایجاد سامانه ثبت خانه های خالی برای دریافت مالیات و ساخت مسکن ملی برداشته است که نتایج مثبت آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:
عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم در گفتگو با خطوط:
 
 

بازار مسکن در خواب زمستانی | کسانی با شایعه پردازی سعی بر سوداگری دارند

دلایل تاثیرپذیری قیمت مسکن  از نوسانات دلار
رئیس اتحادیه مشاورین املاک درباره علت تاثیرگذاری نوسانات نرخ دلار بر بازار مسکن گفت: پنجاه درصد علت آن روانی و مربوط به شایعه هایی می‌شود که در بین مردم رواج پیدا کرده، اما بخشی از این موضوع به خودمان مربوط می‌شود.

قیمت زمین تقریبا هفتاد درصد قیمت نهایی مسکن را تامین می‌کند و اگر قمیت تمام شده را در حالت بالا متری پانزده میلیون تومان هم در نظر بگیریم باز نباید به این قیمت برسیم .

وی ادامه داد: قیمت زمین تقریبا هفتاد درصد قیمت نهایی مسکن را تعیین می‌کند و اگر قیمت تمام شده را در حالت بالا، متری پانزده میلیون تومان هم در نظر بگیریم باز نباید قیمت مسکن به قیمت فعلی برسد.

گودرزی گفت: عامل آن به نهاده‌های سازندگان، افزایش دستمزد و افزایش مصالح که تولید داخلی است، مربوط و توسط دولت نرخ گذاری می‌شود و هزینه‌هایی مانند صدور پروانه ولی عامل اصلی آن از نظر من روانی است.


گودرزی برای پیش بینی وضعیت بازار مسکن در آینده گفت: کاهش و افزایش قیمت برای صنف ما اصلا مناسب نیست چراکه هر گونه نوسان مانع خرید و فروش می‌شود و تنها در صورت شرایط ثبات است که معاملات افزایش پیدا می‌کند و مردم می‌توانند با اعتماد بیشتر وارد این باز شوند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اقدامات دولت و مشارکت بخش خصوصی شاهد ثبات بازار مسکن باشیم.

برچسب ها: مسکن اتحادیه مشاورین املاک کیانوش گودرزی قیمت مسکن دولت گرانی مسکن مستاجران نتایج مثبت رئیس اتحادیه میانگین
ارسال نظر
سعید ، مهندس عمران
۱۱:۱۱ - ۲۱ دی ۱۴۰۲
دقیقا درست می‌فرمایید. از ماست که بر ماست. آنقدر کلام گرانی و تورم را بر زبان میآوریم که جهان هم به آن پاسخ می‌دهد.
علیرضا ، مشاور املاک
۱۱:۱۳ - ۲۱ دی ۱۴۰۲
دوست گرامی، دولت عامل اصلی گرانیه تا با فروش اموال خود به قیمت بالا بتونه کسری خودش رو جبران کند. فولاد و پلیکا و آجر که تحریم نیست. مسئولین ما ضربه‌ای به ما زدند که که آمریکای جنایتکار نزد.
آخرین اخبار