۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
تعداد بازدید: ۲۳۸۵۸۰
دوران امام محمد باقر(ع) دوران شکوفایی نسبی شیعه پس از افولی است که ما در دوران کربلا می‌بینیم. زمانی که به دوران امام محمد باقر(ع) می‌رسیم متوجه می‌شویم که از همه جای دنیا برای شادی دین در خانه امام می‌آمدند.
کد خبر: ۳۵۶۷۶

اولین پرداخت خمس توسط شیعه در زمان امام محمد باقر(ع)/ هر برکتی بر ما می‌بارد به برکت وجود امام است

دوران امام محمد باقر(ع) دوران شکوفایی نسبی شیعه/ اگر این نشانه رشد دادن کمی و کیفی شیعه نیست پس چی است؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، باقرالعلوم لقب امام پنجم است. امام باقر(علیه السلام)، در سال 57 هجری در شهر مدینه، دیده به جهان گشود. درباره روز ولادت ایشان بین تاریخ نویسان اختلاف نظر وجود دارد؛ برخی آن را اول ماه رجب و برخی سوم ماه صفر می دانند. از مهم ترین امتیازات امام باقر علیه السلام که زمان، زمینه آن را فراهم کرد، این است که حضرت بنیان‌گذار انقلاب فرهنگی و نهضت علمی شیعه و بلکه اسلام شمرده می شود.

بیشتر بخوانید: حرف عامیانه است که می‌گویند ما هیچ‌موقع حضرت علی یا حضرت فاطمه نمی‌شویم؛ درست هم می‌گویند!

دوران امام محمد باقر(ع)، دوران شکوفایی نسبی شیعه 

به مناسبت این روز، ناصر یوسفی مولف و مدرس دانشگاه و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار خطوط به بیان برخی از ویژگی‌های این امام پرداخت و مطرح کرد: دوران امام محمد باقر(ع) دوران شکوفایی نسبی شیعه پس از افولی است که ما در دوران کربلا می‌بینیم. زمانی که به دوران امام محمد باقر(ع) می‌رسیم متوجه می‌شویم که از همه جای دنیا برای شادی دین در خانه امام می‌آمدند. زمان امام باقر(ع) اولین دوره‌ای است که شیعه دارد خمس پرداخت می‌کند، اگر این نشانه رشد دادن کمی و کیفی شیعه نیست پس چی است؟!

اولین پرداخت خمس توسط شیعه در زمان امام محمد باقر(ع)/ هر برکتی بر ما می‌بارد به برکت وجود امام است

امام دلسوزترین افراد نسبت به مردم

یوسفی ادامه داد: یکی از موفقیت‌های مهم امام باقر(ع) در عرصه مبارزاتی این بود که هم باعث افزایش شیعیان از نظر عددی شدند و هم از نظر کیفی توان شیعه را به نقطه‌ای رساندند که امروز شیعه حرف از حقوق واجبش در برابر امام مطرح می‌کند. امام محمد باقر(ع) پس از واقعه کربلا شیعه را به یک بلوغ نسبی رسانده است. امام دلسوزترین افراد نسبت به مردم است، هر برکتی بر ما می‌بارد به برکت وجود امام است.

بزرگترین درس در باب حقوق مومنین بر مومنان دیگر

کارشناس مذهبی مطرح کرد: امام از لقمه غذای خود زده و شکم شیعه را سیر کرده است، این بزرگترین درس در باب حقوق مومنین بر مومنان دیگر است. اهل بیت به جای اینکه نگاهشان به دست حکومت‌ها و دولت‌ها برای رفع فقر باشد نگاهشان به هم‌افزایی و کمک‌های متقابل مومنین نسبت به همدیگر است. 

برچسب ها: امام محمد باقر ولادت شیعه اهل بیت رفع مشکلات
ارسال نظر
آخرین اخبار