۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
تعداد بازدید: ۲۹۵۵۶۶
عواملی مانند قاچاق معکوس موجب التهاب شده که با افزایش صادرات صددرصدی در بخش سواری و پنجاه درصدی در کامیون وضعیت بازار به سمت تعادل و ثبات در حال حرکت هست.
کد خبر: ۳۵۶۹۹

دلایل التهاب بازار و کمبود لاستیک ۱۳/ تمام نهاده‌های تولید افزایش قیمت داشته، اما قیمت لاستیک همان قبلی است

افزایش 100 هزار تنی ظرفیت تولید تایر| لاستیک سازان انتظار اصلاح قیمت دارند

 

جمال میرزایی، رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط،  درباره قیمت فروش لاستیک اعلام کرد: در بازار تایر اتفاق خاصی رخ نداده و خوشبختانه بازار به یک ثبات نسبی رسیده است. قیمت‌های فروش بدون افزایش، همان قیمت‌های قبلی مصوب است. در حال حاضر بازار رینگ شماره ۱۳ کمی التهاب دارد، اما ۱۴ و ۱۵ کاملا از التهاب خارج شده به طوری که زیر قیمت مصوب خرید و فروش می‌شود و قیمت‌ها همان قبلی است و هیچگونه افزایش قیمتی را ستاد تنظیم بازار تایید و ابلاغ نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخذ۳۰هزار میلیاردتومان عوارض از معدنکاران به چه قیمت؟/دولت باید مواداولیه تولیدکننده را تامین‌کند!

افزایش 100 هزار تنی ظرفیت تولید تایر| لاستیک سازان انتظار اصلاح قیمت دارند

 

تمام نهاده‌های تولید افزایش قیمت داشته‌، اما قیمت لاستیک همان قبلی است

میرزایی درباره نحوه خرید لاستیک اعلام کرد: عموم خرید و فروش لاستیک از طریق نمایندگی‌ها صورت می‌گیرد، اما ساز و کار فروش اینترنتی و سایت وزارت صمت هنوز پابرجاست. تایرسازان به دنبال اصلاح قیمت هستند، چرا که تمام نهاده‌های تولید بخشی از آن هم مانند قیمت نفت جهانی است با افزایش قیمت مواجه شدند و متاسفانه بعضی از سایت های تولیدی دست از کار کشیده‌اند و انتظار اصلاح قیمت را دارند اما اینکه مجوز ها داده شوند یا نه، هنوز مشخص نیست.

افزایش 100 هزار تنی ظرفیت تولید تایر| لاستیک سازان انتظار اصلاح قیمت دارند

 

کمبود لاستیک 13 به‌دلیل تصمیات اشتباه

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر درباره میزان تولید لاستیک نیز تصریح کرد: امسال نسبت به سال قبل رشد تولید خواهد داشت اما عمده افزایش تولید ما در سال آینده صورت خواهد گرفت چرا که بسیاری از کارخانه‌ها امسال در حال افزایش ظرفیت خود هستند که تاثیر اصلی خود را در سال آتی خواهد گذاشت. ما در مجموع حدود بیست هزار تن، کویر تایر ۱۴ هزار تن، بارز هم تا شهریور ماه سال آینده به سی هزار تن خواهد رسید که این افزایش به مرور خواهد شد. در حال حاضر بارز شش هزار تن افزایش داشته و بیست هزار تن هم ایران تایر تا پایان سال به ده هزار تن خواهد رسید و تا پایان سال آینده در بخش سواری و رادیال به افزایشی برابر با صد هزار تن خواهیم رسید که وضعیت بازار لاستیک را بسیار مثبت و مناسبت تر خواهد کرد.

میرزایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اکثر سایزها موجود است و به راحتی خرید و فروش می‌شود. فقط رینگ شماره سیزده آن هم به علت تصمیمات و قیمت‌گذاری نامناسب و عواملی مانند قاچاق معکوس موجب التهاب شده که با افزایش صادرات صددرصدی در بخش سواری و پنجاه درصدی در کامیون وضعیت بازار به سمت تعادل و ثبات در حال حرکت هست.

برچسب ها: لاستیک صنعت تایر رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران خودرو دلایل افزایش قیمت انتظار اصلاح قیمت افزایش تولید التهاب بازار
ارسال نظر
آخرین اخبار