۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
تعداد بازدید: ۵۵۳۶۱۹
رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر گفت: با اقدام جدید بانک مرکزی باید ببینیم کاهش قیمت‌ها و ثبات ادامه دار می‌باشد یا خیر و همچنین این شرایط چه تاثیری در بازار داخلی می‌گذارد.
کد خبر: ۳۵۷۴۱

هنوز قیمت‌ها به قبل از نوسانات افزایشی نرسیده!/بانک مرکزی شرایطی فراهم می‌کندکه مواد اولیه به دست مصرف‌کننده برسد

طلا

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به ورود سکه‌های جدید به بازار اشاره و مطرح کرد: خبر جدید بانک مرکزی نسبت به ضرب جدید سکه بدون تاریخ، یک خبر خوبی بود و باعث شد از ظهر شنبه روند کاهشی قیمت‌ها ادامه‌دار باشد. از امروز چهارشنبه فروش طلاهای شمش‌های وارداتی در مرکز مبادلات ارز و طلا به افراد تولیدکننده و مصرف کننده‌هایی به صورت مستقیم در تولید هستند، انجام می‌شود. باید ببینیم امروز به چه صورت و به چه قیمتی شمش در اختیار قرار می‌گیرد و همچنین عرضه سکه‌های جدید با چه زمان و قیمتی و شرایط عرضه و فروش به چه صورت است. باید ببینیم این کاهش قیمت و ثبات ادامه دار می‌باشد یا خیر و همچنین این شرایط چه تاثیری در بازار داخلی می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: رضایت عمومی از تثبیت قیمت دلار به ضرر اقتصاد واقعی کشور است/تزریق دلار برای حفظ نرخ، سیاست سالمی نیست!

بذرافشان خاطرنشان کرد: این اقدام بانک مرکزی، اقدام بسیار خوبی است و وضعیت قیمت‌ها کنترل می‌شود. دیگر خبری از واسطه‌هایی که در رابطه با این حوزه بودند و چیزی به دست مصرف‌کننده نمی‌رسید، نخواهد بود. این کار باعث می‌شود که شمش طلا به صورت مستقیم به دست افرادی که در سطح مصرف تولید هستند برسد. البته قرار شده همکاری، نظارت و مشاوره‌های لازم هم از طریق اتحادیه صورت گیرد.

طلا

نهایت قیمت سکه به همان ۹ میلیون و طلا هم به گرمی ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان برمی‌گردد. احتمال کاهش کمتر بسیار پایین است.

بیشتر بخوانید: رکود امسال بازار طلا را زمان کرونا نداشتیم!/ پیش بینی افزایش قیمت انس جهانی در سال میلادی جدید

تاثیر اقدام بانک مرکزی در کاهش قیمت طلا

وی افزود: قطعا اگر وضعیت ارائه شمش‌ها خوب باشد و قیمت‌ها یک مقداری کاهشی شود، می‌تواند در ثبات و کاهش قیمت تاثیر بگذارد. در حال حاضر بانک مرکزی دارد شرایطی را فراهم می‌کند که مصرف‌کننده به راحتی بتواند دستش با آن مواد اولیه‌اش که شمش است، برسد.

احتمال کاهش قیمت بسیار پایین است

طلا

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر به وضعیت قیمت طلا و سکه در آینده اشاره کرد و گفت: طلا نسبت به اوجی که گرفته بود یک کاهشی داشته است اما هنوز قیمت‌ها به آن قیمت‌های قدیم یعنی قبل از نوسانات افزایشی نرسیده است. اگر طلا بخواهد کاهشی شود نهایت فقط به قیمت‌های قبل برمی‌گردد و خیلی کاهش خاصی صورت نمی‌گیرد. نهایت قیمت سکه به همان قیمت ۹ میلیون و طلا هم به گرمی ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان برمی‌گردد. احتمال کاهش کمتر بسیار پایین است.

بازار طلا فقط روز مادر بعد از حدود ۷ تا ۸ ماه رکود به مدت ۲ تا ۳ روز رونق گرفت اما مجدد با همان روند کاهش تقاضا و رکود در صنعت مواجه شدیم .

کاهش تقاضا و رکود در صنعت طلا

وی ادامه داد: بازار طلا فقط در روز مادر بعد از حدود ۷ الی ۸ ماه رکودی که داشتیم، به مدت ۲ الی ۳ روز رونق گرفت، اما مجدد با همان روند کاهش تقاضا و رکود در صنعت مواجه شدیم و صنعت ما خیلی شرایط خوبی ندارد. امیدوار هستیم رونق به این صنعت برگردد.

بذرافشان در پایان به قیمت‌های کنونی طلا و سکه اشاره کرد: قیمت انس جهانی با کاهش حدود حدود ۲۳ دلار، قیمت طلا تقریباً ۲ میلیون و ۶۸۴ هزار تومان که البته نسبت به دیروز یک مقدار افزایش داشته، قیمت سکه تغییر خاصی نداشتیم، سکه طرح جدید ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۲۸ میلیون و ۴۰۰هزار تومان، نیم سکه ۱۷ میلیون و ۶۰۰هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم ۶ میلیون و یک صد هزار تومان است.

برچسب ها: بازار طلا و سکه بانک مرکزی قیمت طلا نادر بذرافشان
ارسال نظر
آخرین اخبار