۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
تعداد بازدید: ۵۱۱۴۶۰
دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: کارهایی که به صورت فیزیکال انجام می‌شود با سرعت قابل قبولی پیش می‌رود، اما زمان بارگذاری در سامانه شاهد مشکلات خاص آن می‌شویم که گاهی با تاکید مسئولان بر صدور دو هفته‌ای پروانه‌ها تا شش ماه هم زمان می‌برد.
کد خبر: ۳۵۸۰۵
نویسنده : امیر سیاهی

آرزوی صدور دو هفته‌ای پروانه برای بخش مسکن| سپامک که برای حل مشکل آمده بود خود مشکل اصلی شد

آرزوی صدور دو هفته‌ای پروانه برای بخش مسکن| سامانه ای که برای حل مشکل آمده بود خود مشکل اصلی شد

فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه سازان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط در رابطه با مشکلات سامانه سپامک اظهار کرد: قانون خوبی را مجلس به نام صدور مجوز از درگاه الکترونیکی ملی مجوزهای کشور، برای کسب و کار تصویب نمود و قرار بود بنگاه داران ، اصناف و اتحادیه ها،  فعالین اقتصادی و کسانی که در این حوزه مشغول هستند بتوانند به راحتی و بدون حضور فیزیکال مجوز کسب و کار خود را دریافت نمایند و در حال حاضر نیز برای بخش مسکن سامانه‌ای به نام "سپامک" تعیین شده که خود این سامانه برای فعالین این حوزه مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

به عنوان مثال: صدور یک پروانه برای ساخت که در حالت عادی و به راحتی دو ماه زمان می‌برد در این سامانه نزدیک به ۵ تا ۶ ماه زمان می‌برد که البته روند صدور آن نیز بسیار پیچیده و مشکل است.

بیشتر بخوانید: ایراد مکانی در پروژه مسکن مهر| انتظار داشتیم ایرادات حقوقی قراردادها برطرف شود که نشد!

 

آرزوی صدور دو هفته‌ای پروانه برای بخش مسکن| سپامک که برای حل مشکل آمده بود خود مشکل اصلی شد

شرایط فعالین و بنگاهداران اقتصادی را به مخاطره انداخته است

پور حاجت با اشاره به اینکه هدف از راه‌اندازی این سامانه‌ها سرعت بخشیدن به روند کاری است، افزود: سپامک خودش مشکل ساز شده و به جای تسهیل امور  شرایط فعالین و بنگاهداران اقتصادی را به مخاطره  انداخته است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی باید هرچه سریعتر فکری به حال این سامانه بکنند چرا که ما معتقد هستیم این سامانه می‌تواند کمک شایانی به فعالین بخش مسکن بکند و بسیار تاثیرگذار باشد، اما در حال حاضر خود مخل کسب و کار بخش خصوصی به ویژه فعالین حوزه مسکن شده است.

بیشتر بخوانید :  زمین را به کسی می‌دهند که پول ساخت ندارد!/زیربنا و روبنای شعار‌های دولت برای نهضت مسکن ملی فراهم نیست+فیلم

 آرزوی صدور دو هفته‌ای پروانه برای بخش مسکن| سپامک که برای حل مشکل آمده بود خود مشکل اصلی شد

 

انعکاس سوء برداشت‌ها از دستورالعمل‌ها و قوانین بالادستی در سپامک 

دبیر کانون سراسری انبوه سازان درباره علت مشکلات این سامانه تصریح کرد: این سامانه ماحصل پردازش‌هایی است که برای آن تعریف شده. به نظر من سوء برداشت‌هایی که از دستورالعمل‌ها و قوانین بالادستی برای پردازش این سامانه انجام شده، مضافا خود اشخاص ذیربط و ذی مدخل هم اثرگذاری خودشان را در کسب این مجوزها منعکس می‌کنند که همین موضوعات شرایط را بسیار سخت کرده است تا جایی‌که در مراکز استان‌ها کارهایی که به صورت فیزیکال انجام می‌شود با سرعت قابل قبولی پیش می‌رود، اما زمان بارگذاری در این سامانه شاهد مشکلات خاص آن می‌شویم که گاهی با تاکید مسئولان بر صدور دو هفته‌ای پروانه‌ها تا شش ماه هم زمان می‌برد و امروزه صدور دو هفته ای پروانه برای ما در این بخش یک آرزو شده است.

 

برچسب ها: انبوه سازان پورحاجت درگاه ملی مجوز کسب و کار مسکن پروانه ساختمانی بخش خصوصی دستگاه های اجرایی سامانه صدور مجوزها صدور پروانه
ارسال نظر
آخرین اخبار