۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
تعداد بازدید: ۱۷۵۰۷۶
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: خواب، معین و کمک کننده به هضم غذا است.
کد خبر: ۳۵۸۲۰

مصرف هر خوراکی افزایش‌دهنده رطوبت مزاجی، باعث خواب بهتری می‌شود

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما ابراهیم خادم٬ متخصص طب سنتی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص «بهداشت خواب» به گفت و گو پرداخت.

کارشناس برنامه با بیان این مطلب که مکتب طب ایرانی، مکتب طب سلامت محور است و اصل و عمود طب ایرانی بر حفظ سلامت و تندرستی است، افزود: برای حفظ سلامتی باید ۶ اصل اساسی در سبک زندگی افراد رعایت شود که شامل تغذیه، ورزش و فعالیت بدنی، پاکسازی بدن از مواد مضر، تدبیر آب و هوا و اقلیم، مسائل روحی و روانی و موضوع مهم، خواب و بیداری است.

او ادامه داد: خواب، هم برای تجدید قوای از دست رفته در طول روز و هم برای پاکسازی بدن از مواد سمی حاصل از فعالیت‌های روزانه، ضروری است.

او گفت: خواب، معین و کمک کننده به هضم غذا است. معمولا افرادی که مشکلات هضم دارند، افرادی هستند که خواب کافی و درستی ندارند؛ زیرا خواب یکی از پیش‌نیاز‌ها و مقدمات هضم خوب و درست محسوب می شود.

کارشناس برنامه در پاسخ به این سوال که چه خوراکی‌هایی می‌توانند به داشتن خواب عمیق‌تر و آرام‌تر کمک کنند، گفت: هر خوراکی که رطوبت مزاجی را افزایش دهد، باعث خواب عمیق‌تر و بهتری می‌شود. کاهو جزء خوراکی‌هایی است که خواب آور است؛ اما به دلیل طبع سرد آن توصیه می‌شود همراه با سکنجبین مصرف شود.

برچسب ها: خواب خوب بهداشت خواب تغذیه خوراکی
ارسال نظر
آخرین اخبار