۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
تعداد بازدید: ۵۹۹۹۹۴
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای حقوق کارمندان، شاغلین و بازنشستگان در مجلس تصمیمات خوبی گرفته شد. دولت افزایش ۱۸ درصدی برای حقوق کارمندان در نظر گرفته بود، اما مجلس این نرخ را به ۲۰ درصد رساند.
کد خبر: ۳۵۸۷۴

نرخ افزایش حقوق کارمندان در سال جدید به 20 درصد رسید!/ حقوق دریافتی بازنشستگان چه قدر است؟

وضعیت حقوق دریافتی ایثارگران و سربازان در سال آینده/ این میزان تسهیلات پرداخت خواهد شد

محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب‌ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، تصریح کرد: برای حقوق کارمندان، شاغلین و بازنشستگان در مجلس تصمیمات خوبی گرفته شد. دولت افزایش ۱۸ درصدی برای حقوق کارمندان در نظر گرفته بود، اما مجلس این نرخ را به ۲۰ درصد رساند. از طرف دیگر فوق العاده خاص برای اکثر وزارتخانه‌ها در قالب ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ امتیاز در نظر گرفتند که این موضوع افزایشی را در حقوق کارمندان در پی خواهد داشت. همچنین برای کارکنان وزارت کشور فوق العاده خاص یک و نیم برابر حقوق شاغل را در نظر گرفتند. سقف معافیت مالیاتی ۱۲ میلیون تومان تعیین شد و حداقل حقوق را هم به ۱۰ میلیون رساندیم.

نرخ افزایش حقوق کارمندان در سال جدید به 20 درصد رسید!/ حقوق دریافتی بازنشستگان چه قدر است؟

حداقل حقوق دریافتی بازنشستگان در سال 1403

دولت افزایش ۱۸ درصدی برای حقوق کارمندان در نظر گرفته بود اما مجلس این نرخ را به ۲۰ درصد رساند. قف معافیت مالیاتی ۱۲ میلیون تومان تعیین شد و حداقل حقوق را هم به ۱۰ میلیون رساندیم.

میرتاج‌الدینی در مورد حقوق بازنشستگان گفت: در مورد بازنشستگان هم تمام مصوبات برنامه هفتم که طی سه پله به ۹۰ درصد شاغلین همتراز خودشان برسند، در پله اول اعمال شد البته رقمی در حدود ۶۰ الی ۶۵ همت بار مالی داشت، اما مجلس آن را تصویب و دولت هم آن را قبول کرد بنابراین در گام اول که ۴۰ درصد ما به‌التفاوت حقوقشان را با شاغل شامل می‌شود، اعمال خواهد شد. در کل حداقل حقوق دریافتی در مورد بازنشستگان ۹ میلیون تومان شد. بنابراین با لحاظ همه جوانب امسال مصوباتی که نسبت به حقوق کارکنان و بازنشستگان در نظر گرفته شد، مصوبات بسیار خوبی بود.

وضعیت حقوق دریافتی ایثارگان و سربازان در سال آینده

نرخ افزایش حقوق کارمندان در سال جدید به 20 درصد رسید!/ حقوق دریافتی بازنشستگان چه قدر است؟

نماینده مجلس یازدهم به حقوق ایثارگران در سال آینده اشاره و بیان کرد: در مورد حقوق ایثارگران هم احکامی که در برنامه هفتم بود، اعمال شد و همان‌ها را حفظ کردند. برای والدین شهدا یک و نیم برابر حداقل حقوق در نظر گرفته شد.

نایب‌ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: برای سربازان هم همان حکمی که در بودجه سال قبل بود، مبنا قرار دادند. نسبت به حقوق پایور، مناطق عملیاتی، متاهل، مجرد و دارای فرزند در نظر گرفته می‌شود که نسبت به سال قبل افزایش مناسبی خواهند داشت.

تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری

نرخ افزایش حقوق کارمندان در سال جدید به 20 درصد رسید!/ حقوق دریافتی بازنشستگان چه قدر است؟

میرتاج‌الدینی در پایان به تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری اشاره کرد و گفت: نسبت به فرزندآوری هم برای فرزند اول ۴۰ میلیون، فرزند دوم ۸۰ میلیون، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون و فرزند پنجم به بالا ۲۰۰ میلیون تحصیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده است.

برچسب ها: افزایش حقوق حقوق کارمندان حقوق بازنشستگان سربازان محمدرضا میرتاج الدینی معافیت مالیاتی فرزند آوری تسهیلات
ارسال نظر
آخرین اخبار