۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
تعداد بازدید: ۵۲۶۸۱۹
امام، دبیر کل مجمع ایثارگران گفت: وضعیت ایثارگران تفاوتی با بخش‌های دیگر جامعه از لحاظ معیشتی ندارد. این قشر چه به لحاظ وضعیت مسکن چه به لحاظ هزینه‌های جاری و خورد و خوراک دچار مشکلاتی هستند.
کد خبر: ۳۵۸۸۴

مسئولین به جای شعار دادن از امکانات بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید و ستاد اجرایی برای ایثارگران مسکن اولیه تامین کنند

ایثارگران از دهک‌های پایین جامعه و در پیچ و خم‌های زندگی گرفتارند/مسئولین به وصیت امام عمل نکردند!

کمک به ایثارگران کفاف پول پیش خانه را هم نمی‌دهد چه رسد تامین مسکن!

جواد امام، دبیر کل مجمع ایثارگران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به تشریح وضعیت معیشت ایثارگران پرداخت و تصریح کرد: وضعیت ایثارگران تفاوتی با بخش‌های دیگر جامعه از لحاظ معیشتی ندارد. معیشت ایثارگران در وضعیتی نیست که کفاف زندگی روزمره‌شان را دهد. این قشر چه به لحاظ مسکن چه هزینه‌های جاری و خورد و خوراک دچار مشکلاتی هستند.

علی رغم اینکه یکی از توصیه‌ها و وصیت‌های امام این بود که "نگذارید افرادی که پیشکسوت جنگ هستند در پیچ و خم زندگی‌شان گرفتار شوند" امروزه متاسفانه به این وصیت خیلی عمل نشد و ایثارگران دوران دفاع مقدس امروزه در پیچ و خم‌های زندگی گرفتار شدند.

ایثارگران گرفتار در پیچ و خم‌های زندگی!

امام ادامه داد: برخی از این‌ افراد به لحاظ آسیب‌هایی که در دوران دفاع مقدس دیدند هزینه‌های درمانی قابل توجهی دارند که البته این هزینه‌های درمانی کاملاً پوشش پیدا نمی‌کند و نارضایتی‌های قابل توجهی در این راستا وجود دارد و صدای این افراد متاسفانه به جایی نمی‌رسد. علی رغم اینکه یکی از توصیه‌ها و وصیت‌های امام این بود که "نگذارید افرادی که پیشکسوت جنگ هستند در پیچ و خم زندگی‌شان گرفتار شوند" امروزه متاسفانه به این وصیت خیلی عمل نشد و ایثارگران دوران دفاع مقدس که از دهک‌های پایین جامعه هم هستند امروزه در پیچ و خم‌های زندگی گرفتار شدند و هیچ فکری برای این افراد نمی‌شود.

وی متذکر شد: کدام امکان درمانی را در این سال‌ها برای ایثارگران تخصیص دادیم. امرو امکانی که باید در اختیار این افراد قرار می‌گرفت متاسفانه قرار نگرفته است. بنده فکر می‌کنم نه تنها امتیازی برای ایثارگران نسبت به دیگران قائل نشدند، بلکه به دلیل حضورشان در عرصه‌های مختلف از خیلی از مواردی که دیگر افراد جامعه از آن برخوردارند، محروم شدند.ایثارگران از دهک‌های پایین جامعه و در پیچ و خم‌های زندگی گرفتارند/مسئولین به وصیت امام عمل نکردند!

حقوق ایثارگران کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد! 

 مسئولین به جای اینکه از ایثارگران برای مقاصد خودشان بهره‌برداری کنند با امکاناتی که در اختیار بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید و در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام و سایر دستگاه‌ها است، برای این قشر مسکن اولیه تامین کنند و اقساطش را در واقع اجاره به شرط تملیک قرار دهند.

دبیر کل مجمع ایثارگران مطرح کرد: با توجه به شرایط موجود و تورمی که در کشور است، میزان حقوقی که برای این قشر در نظر گرفتند، کفاف زندگی آن‌ها نمی‌دهد و جوابگو نیست. با این وضعیت درآمدی و اقتصادی این قشر چطور می‌تواند مسکن برای خودش تهیه کند حتی از طریق تعاونی‌های مسکن هم چنین چیزی ممکن نیست. وقتی این افراد برای پول پیش خانه خود هم درمانده هستند مگر می‌توانند از طریق تعاونی‌های مسکن سرمایه‌گذاری کنند؟ یا از طریق تسهیلات بانکی از کدام محل درآمدی می‌خواهند بازپرداخت را تامین کنند؟ این کمک‌هایی که به ایثارگران می‌شود کفاف پول پیش خانه را هم نمی‌دهد چه برسد برای تامین مسکن!

مسئولین از ایثارگران برای مقاصد خودشان استفاده می‌کنند!

امام در پایان خطاب به مسئولین کشور گفت: به جای اینکه مسئولین از ایثارگران برای مقاصد خودشان استفاده و بهره‌برداری کنند و فقط شعار دهند بیایند با امکاناتی که در اختیار بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید و در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام و سایر دستگاه‌ها است، برای این قشر مسکن اولیه تامین کنند و اقساطش را در واقع اجاره به شرط تملیک قرار دهند. اگر واقعاً مسئولین می‌خواهند کاری انجام دهند این امکان وجود دارد، باید ببینیم که اراده‌اش هم در این آقایان وجود دارد یا خیر. باید بعد از این همه خدمت و ایثارگری حداقل‌های ممکن برایشان فراهم شود نه اینکه از حداقل‌های ممکن محروم شوند. 

ایثارگران از دهک‌های پایین جامعه و در پیچ و خم‌های زندگی گرفتارند/مسئولین به وصیت امام عمل نکردند!

برچسب ها: وصیت امام ایثارگران جانبازان و ایثارگران دهک‌های پایین جامعه بنیاد شهید بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ستاد اجرایی فرمان امام دستگاه‌ها پیچ و خم‌های مسکن سازی
ارسال نظر
آخرین اخبار