۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
تعداد بازدید: ۵۶۶۷۸۱
بابایی، نایب رئیس کمیسیون محیط زیست گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری تهران ۱۶۹ هزار میلیارد تومان بود، اما شورا یک مقدار محتاطانه برخورد و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان را تصویب کرد.
کد خبر: ۳۵۹۰۲

دغدغه مردم آلودگی هواست/ تخصیص بیش از ۴۵درصد بودجه 1403 به حمل و نقل عمومی/ بی سابقه در تاریخ شهرداری تهران! 

برخورد محتاطانه شورا در تصویب بودجه/ شهرداری بودجه ۱۶۹ هزار میلیارد تومانی را می‌توانست محقق کند

عدم تحویل به‌موقع اتوبوس‌ها توسط تولیدکننده‌های داخلی!/ مجبور به خرید اتوبوس‌های خارجی شدیم

شهرداری در دو سال گذشته بودجه‌هایی که پیشنهاد داده بود را  محقق کرد یعنی دچار کسری بودجه نشد اما شورا یک مقدار محتاطانه برخورد کرد و دغدغه کسری بودجه را داشتند به همین دلیل رقم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تصویب شد.

مهدی بابایی، نایب رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری و رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به تخصیص بودجه ۱۵۰هزار میلیاردی به شهرداری تهران برای سال آینده اشاره و مطرح کرد: بودجه‌ پیشنهادی شهرداری تهران ۱۶۹ هزار میلیارد تومان بود که بنده هم موافق این مقدار بودم به دلیل آنکه شهرداری در دو سال گذشته بودجه‌هایی که پیشنهاد داده بود را توانسته بود محقق کند یعنی دچار کسری بودجه نشدیم اما شورا یک مقدار محتاطانه برخورد کرد و دغدغه کسری بودجه را داشتند به همین دلیل رقم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تصویب و مقرر شد در صورتی که شهرداری تهران توانست بودجه‌اش را در هر ماه از سال اضافه محقق کند، متمم بیاورد. البته بنده به این مقدار بودجه رای مخالف دادم به دلیل آنکه نظرم این بود که شهرداری ۱۶۹ هزار میلیارد تومان را می‌تواند محقق کند.

بیشتر بخوانید: رونمایی از تاکسی‌های برقی/نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۳

برخورد محتاطانه شورا در تصویب بودجه/ شهرداری بودجه ۱۶۹ هزار میلیارد تومانی را می‌توانست محقق کند

مدیریت آلودگی هوا با توسعه حمل و نقل عمومی

نایب رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری ادامه داد: شورا البته عدد ۱۳۵هزار میلیارد تومان را مصوب کرد و ۱۵ همت را هم برای توسعه حمل و نقل عمومی یعنی به ماموریت حمل و نقل اضافه کردند تا سرعت توسعه حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند. در حال حاضر ۳۵ درصد مردم از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه دغدغه مردم بحث آلودگی هوا است، برنامه‌مان این است که با توسعه حمل و نقل عمومی پاک بتوانیم قسمتی از آلودگی هوا را مدیریت کنیم و امیدوار هستیم تا پایان دوره این اتفاق رخ دهد.

بیشتر بخوانید: شرکت‌های پیمانکاری سطل زباله شهر تهران را غیررسمی اجاره می‌دهند!/نمره صفر مدیریت شهری در حوزه پسماند!

برخورد محتاطانه شورا در تصویب بودجه/ شهرداری بودجه ۱۶۹ هزار میلیارد تومانی را می‌توانست محقق کند

متاسفانه تولید کننده‌های داخلی آن سرعت لازم را برای تحویل اتوبوس‌ها نداشتند و ما مجبور به خرید اتوبوس‌های خارجی شدیم با اینکه اولویتمان تولید داخل بود اما به هر حال خریدها انجام و قراردادها بسته و پیش پرداخت‌ها داده شده است، منتظر تحویل اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو هستیم.

منتظر تحویل اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو هستیم

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران مطرح کرد: بیش از ۴۵ درصد بودجه سال جاری به ماموریت حمل و نقل عمومی تخصیص یافت که در تاریخ شهرداری تهران سابقه چنین چیزی نبود. متاسفانه تولیدکننده‌های داخلی سرعت لازم را برای تحویل اتوبوس‌ها نداشتند و ما مجبور به خرید اتوبوس‌های خارجی شدیم با اینکه اولویتمان تولید داخل بود، اما به هر حال خریدها انجام و قراردادها بسته و پیش پرداخت‌ها داده شده است، منتظر تحویل اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو هستیم. ان شاالله سال آینده شاهد این موارد هستیم. 

برچسب ها: شورای شهر #شهرداری تهران بودجه آلودگی هوا دغدغه های تخصیص واردات اتوبوس‌های خارجی تولیدکنندگان شورا حمل و نقل عمومی
ارسال نظر
آخرین اخبار