۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
تعداد بازدید: ۶۱۰۳۹۳
رئیس سابق اتحادیه طلافروشان گفت: تقاضا نسبت به هفته‌های گذشته بیشتر شده، اما نه از جهت خرید مصنوعات ساخته شده، یا خرید برای سکه یا طلا‌های آب شده یا دست دوم که فقط به دلیل به دلیل حفظ ارزش پول است.
کد خبر: ۳۵۹۱۲

دو عامل اصلی افزایش قیمت طلا؟/ آرامش به بازار و اقتصاد برخواهد گشت!

دو عامل اصلی افزایش قیمت طلا/ آرامش به بازار اقتصاد برخواهد گشت

مردم دچار ضرر و زیان می‌شوند اگر با عرضه سکه‌های جدید فکری برای سکه‌های قدیم نشود!

آیت محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلافروشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به وضعیت روند افزایشی قیمت طلا و سکه پرداخت و اظهار کرد: افزایش قیمت طلا بستگی به چند عامل دارد؛ یکی مربوط به قیمت انس جهانی و یکی هم مربوط به قیمت ارز است، این دو عامل اولیه و اصلی هستند. یک سری موارد دیگر هم همانند تنش‌هایی که بین کشورها رخ می‌دهد که در این روزها متاسفانه شاهدش هستیم، در افزایش قیمت طلا تاثیرگذار است. در کل در کشور ما به دلیل آنکه بازار ارز دچار نوسان می‌شود افزایش قیمت‌ها بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: چه کسانی یا نهادهایی برندگان افزایش نرخ ارز هستند؟/سیاست افزایش صادرات از طریق افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی معضل شده است!

به روال عادی و کاهشی قیمت طلا برمی‌گردیم

دوباره به روال عادی و کاهشی قیمت طلا برمی‌گردیم، اما احتمالا تا آخر هفته روند افزایشی را با یک درصد جزئی شاهد باشیم و در آینده نزدیک آرامش به بازار  و اقتصاد برخواهد گشت.

محمدولی ادامه داد: با مواردی که در حال حاضر دارد رخ می‌دهد و مسیری که طی می‌شود احتمال دارد درصد کمی نوسان افزایشی داشته باشیم، اما ان شاء الله این مسیر حتماً کوتاه خواهد شد و دوباره به روال عادی و کاهشی بودن قیمت طلا برمی‌گردیم.

رئیس سابق اتحادیه طلافروشان در گفتگو با خطوطگفت: احتمالا تا آخر هفته روند افزایشی قیمت طلا را با یک درصد جزئی شاهد باشیم، اما در آینده نزدیک آرامش به بازار اقتصاد برخواهد گشت.

بیشتر بخوانید: بعید است دلار به کانال ۵۰هزار تومان برگردد!/علت افزایش نرخ ارز؟/ثبات نرخ ارز برای فعالین اقتصادی مهم است

وی افزود: تقاضا نسبت به هفته‌های گذشته مقداری بیشتر شده، اما نه از جهت خرید مصنوعات ساخته شده، یا خرید برای سکه یا طلاهای آب شده یا دست دوم که آن هم فقط به دلیل حفظ ارزش پول است و شاهد خرید مصنوعات ساخته شده که چرخه تولید با آن به گردش در می‌آید و قوت می‌گیرد، نیستیم.

دو عامل اصلی افزایش قیمت طلا/ آرامش به بازار اقتصاد برخواهد گشت

لزوم کنترل بازار ارز از سوی بانک مرکزی

بانک مرکزی به عنوان یکی از مسئولین اقتصادی تراز اول کشور است اگر بخواهد نوسانات را به آرامش تبدیل کند باید بتواند بازار ارز را کنترل و عرضه و تقاضا را تامین کند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

رئیس سابق اتحادیه طلافروشان خطاب به مسئولان بانک مرکزی مطرح کرد: به اعتقاد بنده بانک مرکزی که یکی از مسئولین اقتصادی تراز اول کشور است اگر بخواهد نوسانات را به آرامش تبدیل کند باید بتواند بازار ارز را کنترل و عرضه و تقاضا را تامین کند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد. افزایش یا کاهش نرخ ارز در قیمت طلا بسیار اثرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: طرح ورود سکه‌های جدید طرح خوبی است، اما باید به مراتب فکری هم برای سکه‌های قدیم کرد. در بازار و خانه‌ها سکه‌های قدیم زیاد است اگر این سکه‌های جدید عرضه شود و فکری برای سکه‌های قدیم نشود، مردم دچار ضرر و زیان اقتصادی می‌شوند.

بازار طلا در رکود!

محمدولی در پایان گفت: با وجود تمام این نوسانات رکود در بازار طلا وجود دارد. درست است که معامله و داد و ستد آنچنانی رخ نمی‌دهد، اما روندی است که مسیر خود را طی می‌کند. خوشبختانه در این گونه بحران‌های نوساناتی و رکودی بازار طلا صبوری خودش را حفظ کرده است.

برچسب ها: بازار طلا قیمت طلا بانک مرکزی افزایش قیمت سکه‌های قدیم سکه‌های جدید بحران‌های مردم ضرر و زیان عامل آرامش روانی بازار
ارسال نظر
آخرین اخبار