۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
تعداد بازدید: ۷۵۶۴۸۹
تاجرنیا، رئیس جامعه دندانپزشکی ایران گفت: متاسفانه برخی سیاست‌گذاری‌های غلط طی سال‌های اخیر موجب شده که گسترش دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و پذیرش دانشجو خارج از روابط لازم و استاندارد‌های بین‌المللی انجام شود.
کد خبر: ۳۵۹۵۰

بیمه‌های خصوصی و دولتی فاقد توانایی پوشش‌های خدمات دندانپزشکی هستند!/دولت باید با تقویت بیمه‌ها شرایط مطلوب‌تری برای مردم فراهم کند

تخریب وجهه پزشکان در جامعه با تلا‌ش‌های سیاسی/ به جای اینکه پزشک در خدمت مردم جامعه باشد عملاً او را به سوی جوامع غربی و پیشرفت هول می‌دهند!

نگاه غلط و حسادت‌آمیز به جامعه پزشکی/ دولت باید روی پیشگیری که کم هزینه است سرمایه‌گذاری‌کند

علی تاجرنیا، رئیس جامعه دندانپزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به تشریح مشکلات جامعه پزشکی پرداخت و مطرح کرد: بنای آموزش پزشکی و دندانپزشکی در کشور ما یک بنای درست، دقیق و برگرفته از کشورهای پیشرفته در زمان خودش بوده. این موضوع باعث شده که پزشکان و دندانپزشکان ایرانی به لحاظ دانش و مهارت از سطح منطقه بسیار فراتر از کشورهای پیشرفته در علم پزشکی و دندانپزشکی باشند.

بیشتر بخوانید: اختلاف پرداختی‌ پزشک و پرستار در دنیا2تا3برابر اما در ایران طبقه‌ پزشک‌سالار تمام قدرت را در دست دارند!/گروهی در وزارت بهداشت زیر بار نمی‌رود!

 سیاست‌گذاری‌های غلط طی سال‌های اخیر موجب شده که گسترش دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و پذیرش دانشجو خارج از روابط لازم و استانداردهای بین‌المللی انجام شود.

تاجرنیا گفت: متاسفانه برخی سیاست‌گذاری‌های غلط در طی سال‌های اخیر موجب شده که گسترش دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و پذیرش دانشجو خارج از روابط لازم و استانداردهای بین‌المللی انجام شود. این امر باعث شده که بسیاری از دانشجویان خصوصاً در رشته دندانپزشکی تحت آموزش‌های لازم آنطور که باید قرار نگیرند که این مسئله چند آسیب وارد می‌کند. یکی اینکه سطح آموزش و مهارت‌های دندانپزشکان کشور پایین می‌آید که این موضوع ارتباطات بین‌المللی ما را دچار خدشه می‌کند از طرف دیگر عدم دانایی و توانایی لازم موجب می‌شود که خدمات بهتر به مردم ارائه نشود و عدم کیفیت خدمات منجر به درمان مجدد خواهد شد که این موضوع هزینه بر است و در مسائلی همانند دندانپزشکی هزینه از جیب مردم افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: مسئولین مدعی حل مشکل درمان هستند، اما عملاً چنین نیست!/حدود ۵۰۰ قلم دارو از شمول بیمه خارج شده!

تخریب وجهه پزشکان در جامعه با تلا‌ش‌های سیاسی/ به جای اینکه پزشک در خدمت مردم جامعه باشد عملاً او را به سوی جوامع غربی و پیشرفت هول می‌دهند!

تخریب وجهه پزشکان در جامعه با تلا‌ش‌های سیاسی

وی ادامه داد: مشکل دیگری که با آن مواجه هستیم این است که تلاش‌های پیدا و پنهانی صورت می‌گیرد که وجهه پزشکان در جامعه تخریب شود بخشی از این تلاش‌ها تلاش‌های سیاسی است یعنی تلاش می‌شود که وجاهت از گروه پزشکی گرفته شود. بخشی از آن‌ها به دلیل نگاه غلط و حسادت‌آمیز به جامعه پزشکی است که متاسفانه در صدا و سیما و بسیاری از رسانه‌ها تبلیغ می‌شود. حتی متناسب با شأن پزشکان در حوزه‌های عمومی هم برخورد نمی‌شود همانند سر و صداهای زیادی که در حوزه کارتخوان‌ها یا عدم پرداخت مالیات توسط جامعه پزشکی مطرح می‌شود اما وقتی حساب و کتاب صورت می‌گیرد نشان داده می‌شود که این صنف بیشتر از صنوف دیگر مالیات‌های خود را پرداخت کرده‌اند.

تخریب وجهه پزشکان در جامعه با تلا‌ش‌های سیاسی/ به جای اینکه پزشک در خدمت مردم جامعه باشد عملاً او را به سوی جوامع غربی و پیشرفت هول می‌دهند!

تعرفه پایین جامعه پزشکی

متاسفانه با تعرفه‌های پایین، سختگیری‌های زیاد در حوزه مسائل درمانی و آموزشی و مسائلی از این قبیل تلاش می‌شود که جامعه پزشکی از آن درآمد لازم برخوردار نباشد. به دلیل این مسائل مهاجرت زیادی از جامعه پزشکی را در طی سال‌های اخیر شاهد بودیم

رئیس جامعه دندانپزشکی ایران به تعرفه‌های پایین جامعه پزشکی اشاره و مطرح کرد: پزشکان همیشه جزء اقشار پردرآمد جامعه هستند اما متاسفانه با تعرفه‌های پایین، سختگیری‌های زیاد در حوزه مسائل درمانی و آموزشی و مسائلی از این قبیل تلاش می‌شود که جامعه پزشکی از آن درآمد لازم برخوردار نباشد. به دلیل این مسائل مهاجرت زیادی از جامعه پزشکی را طی سال‌های اخیر شاهد بودیم و در حال حاضر یک دور باطلی صورت گرفته به طوری که در داخل کشور سهمیه‌های ظرفیت‌های پذیرش دانشجو اضافه می‌شود و پزشک تربیت می‌کنیم، اما این پزشک به جای اینکه در خدمت مردم جامعه باشد عملاً او را به سوی جوامع غربی و پیشرفت هول می‌دهیم.

بیمه‌های دولتی فاقد توانایی لازم برای پوشش‌های خدمات دندانپزشکی

تاجرنیا در پایان با اشاره به وضعیت بیمه‌ها گفت: بیمه‌ها یک نوع بنگاه‌های اقتصادی هستند. بیمه‌های درمانی همیشه جزء بیمه‌هایی بودند که یا ضررده بودند یا خیلی سودآوری نداشتند. متاسفانه بیمه‌های خصوصی آنطور که باید از قوت لازم برخوردار نیستند و بیمه‌های دولتی هم فاقد توانایی لازم برای پوشش‌های خدمات دندانپزشکی هستند. همین امر باعث شده که بسیاری از خدمات دندانپزشکی یا از جیب مردم پرداخت شود یا با توجه به وضعیت اقتصادی منجر به این می‌شود که مردم نتوانند از خدمات لازم بهره بگیرند و نهایت سلامتی‌شان به خطر می‌افتد. دولت باید در وهله اول سرمایه‌گذاری‌اش را رو موضوع پیشگیری که کم هزینه است بگذارد و در حوزه بیمه‌ها هم سعی کند با تقویت بیمه‌ها شرایط مطلوب‌تری را برای مردم فراهم کند.

برچسب ها: دندانپزشکی جامعه پزشکی مهاجرت تخریب استانداردهای بین‌المللی پذیرش دانشجو دانشکده‌های بیمه‌های بیمه‌های پایه دولت بیمه‌های خصوصی
ارسال نظر
آخرین اخبار