۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
تعداد بازدید: ۴۲۸۰۶۷
رضایی، پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: در کشور ایران باید نظامی حاکم باشد که هم به استقلال و آزادی مردم ایران کمک کند و هم نظامی باشد که در چارچوب قواعد و فرهنگ اسلامی فعالیت کند.
کد خبر: ۳۵۹۷۹

تغییر مسیر کلی پس از پیروی انقلاب اسلامی/ راه درست و صحیح حضور پررنگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن است

ناکارآمدی‌های رژیم پهلوی باعث شد مردم یکپارچه دست به قیام بزنند و انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به پیروزی برسد/ ایران به یک کشور تاثیرگذار و قدرتمند در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است

مسعود رضایی، پژوهشگر تاریخ معاصر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: انقلاب اسلامی یک حرکت استقلال طلبانه بود که توسط مردم ایران در سال ۵۷ به ثمر رسید. در ایران باید نظامی حاکم باشد که هم به استقلال و آزادی مردم ایران کمک کند و هم نظامی باشد که در چارچوب قواعد و فرهنگ اسلامی فعالیت کند. رژیم پهلوی هیچ کدام از این ویژگی‌ها را نداشت.

بیشتر بخوانید: ۴۵ سال است درگیر تورم دو رقمی هستیم!/دو درخواست تاریخی مردم جامعه در سال 1357

تغییر مسیر کلی پس از پیروی انقلاب اسلامی/ راه درست و صحیح حضور پررنگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن است

ناکارآمدی‌های رژیم پهلوی در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی 

ناکارآمدی‌های رژیم پهلوی در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده بود، این مسائل باعث شد مردم یکپارچه دست به قیام بزنند و انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به پیروزی برسد.

رضایی ادامه داد: متاسفانه رژیم پهلوی به حرف‌های امام گوش نکرد و به مسیر خودش در جهت وابستگی بیشتر به آمریکا ادامه داد و ایران را به یک کشور وابسته تمام عیار در تمام زمینه‌ها تبدیل کرده بود. امام خمینی در جهت رشد آگاهی مردم ایران تلاش بسیار کردند و از حرکت‌های اسلام ستیزانه رژیم پهلوی عصبانی بودند. ناکارآمدی‌های رژیم پهلوی در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده بود، این مسائل باعث شد مردم یکپارچه دست به قیام بزنند و انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به پیروزی برسد.

بیشتر بخوانید: ایثارگران دهک‌های پایین جامعه و در پیچ و خم‌های زندگی گرفتارند/مسئولین به وصیت امام عمل نکردند!

تبدیل ایران به یک کشور دارای استقلال

وی افزود: بعد از انقلاب یک تغییر مسیر کلی صورت گرفت. تغییر از مسیر وابستگی به مسیر استقلال، از مسیر مرغوب بودن در مقابل غرب به مسیر خودباوری و خود اتکایی، از مسیر اسلام ستیزی به مسیر توسعه و تعالی فرهنگ اسلامی در کشور و از مسیر ناکارآمدی که در رژیم پهلوی بسیار مشهود بود به مسیر توسعه و آبادی صورت گرفت. در تمام زمینه‌ها توانستیم به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کنیم. خوشبختانه کشور ایران به یک کشور مستقل و دارای استقلال و به یک کشور تاثیرگذار و قدرتمند در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است.

تغییر مسیر کلی پس از پیروی انقلاب اسلامی/ راه درست و صحیح حضور پررنگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن است

اثرات حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن

مردم کشور با مقاومت و حضور خودشان در راهپیمایی 22 بهمن می‌توانند دشمنان را ناامید کنند. اگر حضور پررنگ ما موجب ناامیدی آن‌ها شود، از فشارها دست خواهند برداشت. 

پژوهشگر تاریخ معاصر در پایان خطاب به مردم کشور بیان کرد: دشمنان ما در طول بیش از چهار دهه گذشته سعی کردند مردم ایران را تحت فشار قرار دهند و در مقابل مردم هم نشان دادند که امیدوار هستند و به مسیر انقلاب ادامه می‌دهند. مردم کشور با مقاومت و حضور خودشان در راهپیمایی 22 بهمن دشمنان را ناامید می‌کنند. اگر حضور پررنگ ما موجب ناامیدی آن‌ها شود، از فشارها دست خواهند برداشت. 

برچسب ها: پیروزی انقلاب اسلامی رژیم پهلوی راهپیمایی 22 بهمن فرهنگ اسلامی استقلال آزادی ناکارآمدی‌های انقلاب اسلامی ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار