به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، آمار منتشرشده در سامانه کدال نشان میدهد سه خودروساز بزرگ کشور در زمستان، کمتر از میزانی که تولید کردهاند، فروش داشتهاند.
شاید این آمار گویای این نکته باشد که تمایل به عرضه خودرو از سوی خودروسازان کاهش یافته است، آن هم به دلیل مشخصی که هر سال تکرار میشود، یعنی کاهش عرضه به امید فروش با قیمت واقعی. آنچه مشخص است، همچون سالهای گذشته با نزدیک شدن به پایان سال، خودروسازان به امید افزایش قیمت در سال جدید، محصولات خود را با سرعت کمتری به فروش میرسانند.
کاهش فروش خودرو در ماههای منتهی به عید نوروز کاملا مسبوق به سابقه است. در واقع خودروسازان سعی میکنند در دی و بهمن هر سال میزان فروش محصولات خود را کاهش دهند تا تولیدات آنها مشمول افزایش قیمت سال جدید شود.