۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
تعداد بازدید: ۷۷۱۴۰۶
وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: معلمی که نتواند در سطح متوسط زندگی خود را بگذراند چه جور می‌توانیم از آن توقع داشته باشیم که تمامی حواسش به فرایند تعلیم و تربیت باشد؟! اصلاً چنین چیزی شدنی نیست.
کد خبر: ۳۶۱۵۵

مشکلات آموزش و پرورش پیچیده و مزمن است/  یکی از دلایلی که بنده از دولت جدا شدم این بود که همان مسیری را طی‌ می‌کردم که پیشینیان بنده هم عبور کرده بودند

خوب شدن حال آموزش و پرورش با دو اتفاق/ کیفیت کنونی آموزش کیفیتی نیست که شایسته مردم باشد

سید محمد بطحایی، وزیر سابق آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: مشکلات آموزش و پرورش کشور پیچیده و مزمن هستند. مسائلی همانند برنامه‌های درسی، کیفیت آموزشی و معیشت معلمان همه به هم تنیده هستند به همین دلیل مسائل آموزش و پرورش پیچیده است. یک نقشه کلی باید بتواند تمامی اجزای این منظومه را حل کند. نکته دوم مزمن بودن آن است. مشکلاتی که در آموزش و پرورش ما است همانند بحث معیشت معلمان واقعاً یک چالش جدی آن‌ها است، معلمی که نتواند در سطح متوسط زندگی خود را بگذراند چه جور می‌توانیم از آن توقع داشته باشیم که تمامی حواسش به فرایند تعلیم و تربیت باشد؟! اصلاً چنین چیزی شدنی نیست.

مشکلات آموزش و پرورش پیچیده و مزمن است/  یکی از دلایلی که بنده از دولت جدا شدم این بود که همان مسیری را طی‌ می‌کردم که پیشینیان بنده هم عبور کرده بودند

یکی از دلایلی که بنده از دولت جدا شدم این بود که من داشتم از همان مسیری عبور می‌کردم که پیشینیان بنده هم عبور کرده بودند و اگر قرار باشد آیندگان هم از همان مسیر عبور کنند مسئله حل نخواهد شد و مسئله اصلی معلم کشور که معیشت است، باقی خواهد ماند.

بطحایی ادامه داد: یکی از دلایلی که بنده از دولت جدا شدم این بود که من داشتم از همان مسیری عبور می‌کردم که پیشینیان بنده هم عبور کرده بودند و اگر قرار باشد آیندگان هم از همان مسیر عبور کنند مسئله حل نخواهد شد و مسئله اصلی معلم کشور که معیشت است، باقی خواهد ماند. چرا باید از مسیری که می‌دانم به سرانجام نخواهد رسید طی کنم یا وقت خود را بگذارم یا وعده‌های بیهوده دهم؟ مسئولین ما در این حوزه مسیر را اشتباه می‌روند. مسئله آموزش و پرورش ما قابل حل شدن است به شرط آنکه کسانی که می‌خواهند حل کنند، بلد باشند که چه کاری انجام دهند و دوم اینکه مماشات کردن را کنار بگذارند. اگر این دو اتفاق رخ دهد به نظر بنده در یک بازه زمانی ۵ ساله می‌توانیم حال آموزش و پرورش را خوب کنیم.

وزیر سابق آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با تاسف باید بگویم آموزش رایگان در کشور ما کیفیت لازم را ندارد اگر آموزش و پرورش ما از کیفیت لازم برخوردار بود الان خروجی‌های ما با این وضعیت روبه‌رو نبود. دانش‌اموزانی را می‌بینیم که دائماً قصد مهاجرت دارد. وقتی کیفیت آموزش و پرورش پایین باشد بچه‌ها تعلق خاطرشان به کشورشان کاهش پیدا می‌کند. در کل این کیفیت کنونی آموزش در کشور کیفیتی نیست که شایسته مردم باشد، باید یک بازنگری و تحول جدی در آموزش و پرورش رخ دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار