۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
تعداد بازدید: ۳۰۹۰۲۱
باید دید مشکل اصلی کجاست که هم فروشندگان شاکی هستند هم مردم عادی به عنوان خریداران. این دو قشر فقط در حال ضرر هستند و خدا می‌داند که سود اصلی را چه کسی می‌کند!
کد خبر: ۳۶۳۲۹

بازار شب عید هیچ فرقی با ماه‌های دیگر ندارد/مردم توان خرید ندارند!

بازار پوشاک عید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در روزهایی که به آغاز سال نو نزدیک می‌شویم، خیابان‌های تهران پر از رفت و آمد افرادی است که به قصد خریدهای مختلف شب عید دل به بازار زده‌اند.  

مشاهدات میدانی خبرنگار خطوط نشان می‌دهد بازار پوشاک امسال نسبت به سال‌های قبل خیلی متفاوت‌تر و میزان تقاضای مردم بسیار کم شده است حالا یا به دلیل قیمت بالای پوشاک یا به دلیل عدم کیفیت لازم. در ادامه گزارش صحبت‌های برخی از مردم عادی را که به عنوان خریدار به بازار آمده بودند، می‌خوانید:

فروشندگان ترجیح می‌دهند جنس‌هایشان به انبار رود اما تخفیف ندهند!

امسال فقط یک سوم خرید خود را بیشتر نتوانستم انجام دهم. با 4 میلیون تومان پول نقدی که به بازار رفته بودم فقط توانستم 4 قلم جنس بخرم حتی نمی‌دانم چرا قیمت دستفروشان هم همانند مغازه‌داران شده است یعنی تفاوت قیمت بسیار چشمگیری ندارند.

یکی از شهروندان که برای خرید پوشاک عید خود به سمت پایین‌ترین منطقه پایتخت ( افسریه ) آمده است به خبرنگار خطوط گفت: برای خرید لباس آمده بودیم، اما متاسفانه با افزایش 20 تا 30 درصدی قیمت‌ها نسبت به سال گذشته روبه‌رو شدیم و امسال نتوانستم بیشتراز فقط یک سوم خرید خود را انجام دهیم.

این شهروند ادامه داد: با 4 میلیون تومان پول نقدی که به بازار آمده بودم فقط توانستم 4 قلم جنس بخرم. حتی نمی‌دانم چرا قیمت دستفروشان هم همانند مغازه‌داران شده است، یعنی تفاوت قیمت بسیار چشمگیری ندارند. جالب است که حتی قیمت عمده‌فروشان هم مانند مغازه داران شده است. وقتی هم که تقاضای تخفیف می‌کنیم اصلا به هیچ وجه تخفیف نمی‌دهند و به نظرم دلیلش هم این است که محصولات خود را با سود کمی می‌فروشند و ترجیح می‌دهند که جنس‌هایشان به انبار رود اما تخفیف ندهند!

وی با اشاره به رونق تخفیفات شب عیدی در سال‌های گذشته گفت: هرسال نزدیک فصل بهار، جنس‌های پاییز و زمستان آف بسیار خوبی می‌خورد، اما متاسفانه امسال از آن تخفیف‌ها همانند هرسال به صورت چشمگیر خبری نیست و واقعا برای کسانی که فرزند دارند با این شرایط خرید کردن بسیار سخت است. 

یکی دیگر ازشهروندان خانم در رابطه با قیمت‌ پوشاک گفت: واقعا قیمت‌ها نسبت به پارسال عجیب بودند! یک کتونی بسیار ساده که حتی از کیفیت خوبی برخوردار نبود،  800هزار تومان به فروش گذاشته شده که البته آن هم دستفروش بود! تا آنجایی که بنده می‌دانم قیمت دستفروشان باید از مغازه دارها کمتر باشد، اما اینها حتی ازمغازه‌دارها هم محصولات خود را با قیمت بالاتر می‌فروشند. 

یک شهروند دیگر در اعتراض به عدم تناسب قیمت اجناس با درآمد اقشار متوسط حتی متوسط به بالای جامعه گفت: به دلیل هزینه بالای قیمت لباس‌ها اصلا امسال نمی‌توانم لباسی تهیه کنم و مجبور هستم از همان لباس‌های سال قبل خود استفاده کنم.

در ادامه این گزارش، خبرنگار خطوط به سراغ دو نفر از فروشندگان پوشاک رفت و نظر آن‌ها را نیز در رابطه با قیمت‌ها پرسید. آنچه در ذیل می‌آید نقطه نظرات فروشندگان نسبت به وضعیت قیمت‌ها و بازار شب عیدی است. 

بازار پوشاک عید

مجبور به جمع کردن واحد تولیدی خودمان هستیم

با این که شب عید است اما بازار شب عید هیچ فرقی با ماه‌های دیگر ندارد متاسفانه شرایط اقتصادی جوری شده که اکثرا به دلیل قیمت خرید نمی‌کنند، کار را می‌پسندند اما تا بحث قیمت می‌شود، کنار می‌کشند و توان خرید ندارند.

یکی از فروشندگان پوشاک که تولیدی هم دارد در این راستا گفت: وضعیت بازار بسیار خراب و تقاضا کم است و ما فروشندگان نیز به دلیل سود کمی که می‌کنیم حتی نمی‌توانیم هزار تومان تخفیف بدهیم.

وی ادامه داد: با چنین شرایط رکودی که بر بازار حاکم است مجبور به جمع کردن واحدهای تولیدی خودمان هستیم چرا کهه فقط ضرر می‌کنیم

یکی دیگر از فروشندگان پوشاک لباس کودک بیان کرد: با این که ما یکی از بهترین فروشگاه‌های عبدل‌اباد در بحث پوشاک کودک هستیم، ولی الان که شب عید است بازار هیچ فرقی با ماه‌های دیگر ندارد.

این فروشنده نیز با انتقاد از وضعیت اقتصادی حاکم بر بازار گفت: متاسفانه شرایط اقتصادی جوری شده که اکثر مردم به دلیل قیمت بالای اجناس از یک طرف و درآمد پایین خانوارها از طرف دیگر، خرید نمی‌کنند. البته خریداران کار را می‌پسندند، اما تا بحث قیمت می‌شود، کنار می‌کشند و توان خرید ندارند. 70 درصد مشکلات فقط قیمت است.

براساس این گزارش، پس باید دید مشکل اصلی کجاست که هم فروشندگان شاکی هستند هم مردم عادی به عنوان خریداران. طبق این گزارشات این دو قشر فقط در حال ضرر هستند و خدا می‌داند که سود اصلی را چه کسی می‌کند!

برچسب ها: شب عید خطوط افزایش قیمت تخفیف خرید کالا
ارسال نظر
آخرین اخبار