۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
تعداد بازدید: ۲۱۹۰۸۷
نیرومنش گفت: خانم‌هایی که یائسه می‌شوند باید سالانه به پزشک مراجعه کنند و همینطور سونوگرافی سالیانه در تشخیص زودرس بیماری‌ها کمک کننده است...
کد خبر: ۳۶۳۳۶

زنان

لزوم انجام آزمایش اچ پی وی/ خانم‌ها تا سن ۴۵ سالگی باید این واکسن را تزریق کنند

دکتر شیرین نیرو‌منش، جراح و متخصص زنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به شایع‌ترین بیماری زنان اشاره و مطرح کرد: یکی از شایع‌ترین موارد مراجعه خانم‌ها به کلینیک‌های زنان، عفونت‌ها هستند که پس از شروع ارتباطات جنسی و ازدواج در بین خانم‌ها شایع است. از علائم بالینی عفونت‌ها می‌توان به ترشحات غیر طبیعی که همراه با خارش، سوزش، بد بو، لکه‌بینی می‌باشد، اشاره کرد که شکایت نسبتا شایعی را از طرف خانم‌ها از حدود ۲۰ سالگی تا حتی پس از سنین یائسگی دارا است. وقتی خانم‌ها با این شرایط مواجه می‌شوند حتما باید به پزشک مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: کاهش سن شیوع سرطان سینه در دنیا/بی‌خیالی نسبت به توده سرطانی منجر به مرگ افراد می‌شود!

نیرومنش در ادامه به یکی از شایع‌ترین عفونت‌ها اشاره و مطرح کرد: یکی از عفونت‌های شایع عفونت‌های قارچی است که ترشحات سفید رنگ تکه‌ای همراه با خارش است، پزشک دارو تجویز می‌کند و در کنار تجویز دارو رعایت موارد بهداشت شخصی هم در بهبود کمک‌کننده است.

بیشتر بخوانید: افزایش دو برابری نیروی انسانی، اما معضلات امکانات درمانی هنوز پابرجاست/افزایش سرطان روده بزرگ در آقایان و خانم‌ها!

خوب است که به خانم‌ها توصیه شود آزمایش اچ پی وی را انجام دهند، بسیاری از خانم‌ها هستند که علائمی ندارند، اما وقتی این آزمایش گرفته می‌شود، ویروس مثبت گزارش می‌شود و در مواقعی که ویروس‌های پرخطر مثبت گزارش می‌شوند.

لزوم انجام آزمایش اچ پی وی

شایع‌ترین بیماری زنان چیست؟/ وقتی خانم‌ها با این شرایط مواجه می‌شوند حتما باید به پزشک مراجعه کنند

این متخصص زنان به عفونت ویروسی دیگری اشاره و بیان کرد: عفونت ویروسی که امروزه بیشتر از قبل هم شایع شده عفونت با ویروس پاپیلومای است که یک سری از آن‌ها ویروس‌های کم خطر هستند که با زگیل‌های تناسلی همراه هستند و نوع پر خطر آن ارتباط با سرطان دهانه رحم، واژن، مقعد، روده و سرطان دهان، حلق و حنجره دارد. خوب است که به خانم‌ها توصیه شود آزمایش اچ پی وی را انجام دهند، بسیاری از خانم‌ها علائمی ندارند، اما وقتی این آزمایش گرفته می‌شود، ویروس مثبت گزارش می‌شود و در مواقعی که ویروس‌های پرخطر مثبت گزارش می‌شوند، نمونه‌برداری و کولپوسکوپی باید انجام شود. البته ناگفته نماند واکسن ویروس اچ پی وی چند سالی موجود است که این واکسن، برای جلوگیری از سرطان دهانه رحم بوده و در دختربچه‌ها از ۱۵ سال به بالا و خانم‌ها تا سن ۴۵ سالگی باید تزریق شود .

نیرومنش در پایان متذکر شد: خانم‌هایی که یائسه می‌شوند باید سالانه به پزشک مراجعه کنند و همینطور سونوگرافی سالیانه در تشخیص زودرس بیماری‌ها کمک کننده است.

برچسب ها: زنان مشکل زنان بیماری عفونت سرطان
ارسال نظر
آخرین اخبار