۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
تعداد بازدید: ۱۰۰۹۴۲
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشورگفت: تولیدکنندگان و عرضه کنندگان خودشان نیز باید ضامن سلامت محصول باشند، زیرا در غیر این صورت مشتریان خود را از دست خواهند داد.
کد خبر: ۳۶۳۷۸

آسیب های ناشی از اختلال بی سابقه و دو روزه سامانه معاملات فرابورس

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط از وزارت جهادکشاورزی، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشورگفت: طرح تشدید نظارت های بهداشتی، قرنطینهای و شرعی بر فرآورده‌های خام دام و طیور با مشارکت بخش خصوصی و سازمان نظام دامپزشکی کشور تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی با بیان این مطلب در جریان بازدید خبرنگاران از میدان عرضه فرآورده‌های خام دام و طیور شباهنگ در منطقه باقرآباد و کهریزک تهران با بیان این مطلب در پاسخ به پرسش درباره نحوه اجرای این طرح افزود: در این طرح ۲۵۰۰ ناظر بهداشتی از ۸ صبح تا ۸ شب نظارت بر فرآورده‌های خام دامی را انجام می‌دهند و به طور قطع از بخش خصوصی و ناظران بهداشتی که پروانه کار دارند و عضو سازمان نظام دامپزشکی هستند، بهره خواهیم برد.

بیشتر بخوانید: تمام محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه قرار گیرد | تفاوت پرداخت خسارات در امور دام، آبزیان و طیور با محصولات زراعی و باغی

حسن اختیارزاده گفت: ناظران بهداشتی در تمام واحدهای فرآوری، کشتارگاه‌ها، بسته‌بندی، سردخانه و مراکز عرضه گوشت و مرغ مستقر هستند و نظارت بر سلامت و کیفیت محصول را انجام می‌دهند.

وی در همین حال اظهار داشت: سازمان دامپزشکی به طور عادی و روزانه نظارت بر تمام مراکز عرضه و کشتارگاه‌ها را انجام می‌دهد، اما در این طرح، تعداد بازرسان افزایش می‌یابد.

اختیارزاده ادامه داد: در کشتارگاه‌ها که حساسیت بالایی دارند چند ناظر بهداشتی مستقر هستند و ناظر دولتی هم در کنارشان است تا اطمینان حاصل شود که محصولات سالم به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

وی درباره متخلفان عرضه فرآورده‌های پروتئینی خام تصریح کرد: با متخلفان طبق قوانین و مقررات و از طریق تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه رفتار می‌شود.

معاون سازمان دامپزشکی کشور گفت: تولیدکنندگان و عرضه کنندگان خودشان نیز باید ضامن سلامت محصول باشند، زیرا در غیر این صورت مشتریان خود را از دست خواهند داد.


 

برچسب ها: #وزارت جهاد کشاورزی دام و طیور نظارت تخلفات بهداشتی دامپروری #سازمان دامپزشکی کشور
ارسال نظر
آخرین اخبار