۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
تعداد بازدید: ۳۶۴۹۹۶
ملکی گفت: امسال هفتمین سال پویش "نه به چهارشنبه سوری خطرناک" را در سازمان آتش‌نشانی تهران راه‌اندازی کردیم.
کد خبر: ۳۶۳۷۹

هنوز چهارشنبه‌سوری آغاز نشده ۷ تلفات جانی داشتیم!/ هدف ما به هیچ عنوان مخالفت یا ممانعت با جشن و شادی مردم نیست

توصیه به پدر و مادرها برای شب چهارشنبه‌سوری/ بالن آرزوها و خطرات آن/ مردم از قرار گرفتن در کنار آتش‌هایی که خودشان روشن نکردند، خودداری کنند

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت ایام چهارشنبه‌سوری به برخی نکات مهم اشاره و مطرح کرد: در شب‌های چهارشنبه‌سوری در سال‌های قبل طبق آما تعدادی از جوانان و نوجوانان دچار مصدومیت، قطع عضو، نقص عضو و حتی تلفات جانی می‌شوند. در سال جاری هم هنوز چهارشنبه‌سوری آغاز نشده ۷ تلفات جانی داشتیم که غالباً هم در سنین جوانان و نوجوانان بودند. امسال هفتمین سال پویش "نه به چهارشنبه سوری خطرناک" را در سازمان آتش‌نشانی تهران راه‌اندازی کردیم و امسال این پویش را با دعوت از آتشنشان‌های سراسر کشور به صورت سراسری در حال برگزاری و همه در حال انجام اقدامات یک واحد و یکپارچه هستند.

بیشتر بخوانید: حاکمیت از طریق شهرداری‌ها فضای برگزاری چهارشنبه‌سوری را فراهم کند/تقابل با مردم آسیب بزرگی برای نیروی انتظامی است!

هنوز چهارشنبه‌سوری آغاز نشده ۷ تلفات جانی داشتیم!/ هدف ما به هیچ عنوان مخالفت یا ممانعت با جشن و شادی مردم نیست

توصیه به مردم

مردم از قرار گرفتن در کنار آتش‌هایی که خودشان روشن نکردند خودداری کنند، موارد بسیاری داشتیم که برخی مردم در کنار اینجور آتش‌ها ایستاده‌اند و موادی داخل آن آتش ریخته شده بود.

ملکی ادامه داد: شعار امسال ما چهارشنبه‌سوری ایمن در کنار خانواده می‌باشد یعنی خانواده بسیار نقش مهمی دارد. اگر پدر مادرها فکر می‌کنند که در کنار فرزندان نباشند آن‌ها یک گوشه می‌نشینند، این واقعاً اشتباه است چون احتمال آسیب‌دیدگی آن‌ها بیشتر است، اگر پدر و مادرها در کنار فرزندان خود باشند اجازه نمی‌دهند آتش‌های خطرناک روشن کنند. مردم از قرار گرفتن در کنار آتش‌هایی که خودشان روشن نکردند خودداری کنند، موارد بسیاری داشتیم که برخی مردم در کنار اینجور آتش‌ها ایستاده‌اند و موادی داخل آن آتش ریخته شده بود. در این شب‌ها بهتر است در و پنجره‌ها بسته باشد، بسیار موارد داشتیم که پنجره‌ها باز بوده و فشفشه و ترقه روشن به داخل خانه پرتاب شده است. برای آن شب یک پارکینگی برای ماشین‌های خود حتما پیدا کنید و تا حدالامکان ماشین خود را در کنار خیابان یا کوچه قرار ندهید همچنین یک خاموش‌کننده برای آتش حتماً در دسترستان باشد. ناگفته نماند که پریدن از رو آتش کار بسیار اشتباه و خطرناکی است. 

بیشتر بخوانید: شرایط اقتصادی سخت است/ مردم اگر نمی‌توانند خانه‌های قدیمی خود را نوسازی انجام دهند حداقل مقاوم سازی کنند

هنوز چهارشنبه‌سوری آغاز نشده ۷ تلفات جانی داشتیم!/ هدف ما به هیچ عنوان مخالفت یا ممانعت با جشن و شادی مردم نیست

بالن آرزوها و خطرات آن

وی به خطرات بالن آرزوها اشاره و مطرح کرد: یک چیزی هم جدیداً مد شده تحت عنوان "بالن آرزوها" که بسیار کار خطرناکی است. یک آتشی روشن و آن را در آسمان رها می‌کنیم، موارد زیادی داشتیم که این بالن به پشت بام و بالکن خانه‌های مردم رفته و آن جاها را به آتش کشیده است حتی گاهی اوقات به شاخه درخت‌ها گیر کرده و درخت را به آتش کشیده و آتش به خانه بغلی مجاورت کرده است پس استفاده از بالن آرزوها اشتباه و خطرناک است.

در این شب به غیر از ۱۳۸ ایستگاه که حدود ۱۷۰۰ آتش‌نشان در آن‌ها آماده هستند در ۴۰۰ نقاط مختلف با ۴۰۰ خودروی سبک و سنگین و موتورسیکلت از جمله میادین، چهارراه‌ها و خیابان‌های اصلی استقرار دارند

معلمان، مربیان و کسانی که با بچه‌ها سر و کار دارند در این روزها فرصت خوبی است که با بچه‌ها صحبت کنند و آن‌ها را با این مسائل آشنا کنند.

استقرار آتش‌نشان‌ها در ۴۰۰ نقاط مختلف

هنوز چهارشنبه‌سوری آغاز نشده ۷ تلفات جانی داشتیم!/ هدف ما به هیچ عنوان مخالفت یا ممانعت با جشن و شادی مردم نیست

سازمان آتش نشانی هر ساله یک سری اقدامات را به کار می‌گیرد. یک بخشی از این اقدامات مربوط به شب چهارشنبه‌سوری است در این شب به غیر از ۱۳۸ ایستگاه که حدود ۱۷۰۰ آتش‌نشان در آن‌ها آماده هستند در ۴۰۰ نقاط مختلف با ۴۰۰ خودروی سبک و سنگین و موتورسیکلت از جمله میادین، چهارراه‌ها و خیابان‌های اصلی استقرار دارند و حتی از ظرفیت خودرویی شهرداری تهران هم کمک گرفته می‌شود. هدف ما از استقرارها به هیچ عنوان مخالفت یا ممانعت با جشن و شادی مردم نیست بلکه هدف ما این است که اتفاقی رخ ندهد و برای  شهروندان مشکلی پیش نیاید. در کل هدف ما این است که یک شب کم‌حادثه و خاطره‌انگیز رقم بخورد.

برچسب ها: چهارشنبه سوری حوادث سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تلفات جانی توصیه‌هایی پدر و مادرها
ارسال نظر
آخرین اخبار