۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
تعداد بازدید: ۵۴۱۴۹۶
حق‌شناس گفت: در خصوص وضعیت بورس برای سال ۱۴۰۳ بنده از این دولت انتظاری ندارم اینکه می‌گویند "ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان" مصداق این موضوع است.
کد خبر: ۳۶۳۹۳

۱۴۰۲ به هیچ وجه سال خوبی برای بورس نبود!/ در حوزه مدیریت سازمان بورس یک تغییر و تحولاتی ایجاد شود

 آقای رئیسی گفتند بورس قلک دولت نیست اما کاملاً برعکس شد و به قلک خودش تبدیل کرد!

برزو حق شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: ۱۴۰۲ به هیچ وجه سال خوبی برای بورس نبود، متاسفانه سال بسیار بدی را در این حوزه پشت سر گذاشتیم. پس از حوادث اردیبهشت ماه و بحث نرخ گاز، بورس در طول سال یک روند بد و نزولی را طی کرد. در درجه اول دلایل این موضوع دولت بود. متاسفانه علی رغم شعارهایی که سال ۱۴۰۰ آقای رئیسی دادند که شعارهای بسیار زیبایی بود و گفتند که بورس قلک دولت نیست کاملاً برعکس آن شد و بورس را به قلک خودش در تمامی حوزه‌ها از نرخ گار گرفته تا بحث جریمه بانک‌ها تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: شرایط فرسایشی بازار ادامه دارد/ نمی‌توانیم از روند برگشت به روال قبل بازار سرمایه صحبت کنیم

 موانع زیاد برای شرکت‌های بورسی

۱۴۰۲ به هیچ وجه سال خوبی برای بورس نبود!/ در حوزه مدیریت سازمان بورس یک تغییر و تحولاتی ایجاد شود

علی رغم شعارهایی که سال ۱۴۰۰ آقای رئیسی دادند که شعارهای بسیار زیبایی بود و آقای رئیسی گفتند که که بورس قلک دولت نیست کاملاً برعکس آن شد و بورس را به قلک خودش در تمامی حوزه‌ها از نرخ گار گرفته تا بحث جریمه بانک‌ها تبدیل کرد.

حق‌شناس ادامه داد: دولت عملاً به سود شرکت‌ها دست‌اندازی کرد و موانع زیادی برای شرکت‌های بورسی به وجود آورد همچنین آقای فرزین در حوزه سیاست‌های پولی که یک رکود و سیاست انقباضی بسیار وحشتناک اجرا کرد و در نهایت هم که نرخ بهره را به ۳۰ درصد رساند البته ناگفته نماند که در درجه اول دولت مقصر وضع فعلی بازار سرمایه است.

بیشتر بخوانید: وضعیت بورس تحت تاثیر کسری بودجه دولت/نگرانی جدی از حرکت بعدی دولت! /اقدامات دولت ناظر بر تحت تاثیر قرار دادن سودآوری شرکت‌هاست

مدیر فعلی سازمان بورس بسیار ضعیف است!

۱۴۰۲ به هیچ وجه سال خوبی برای بورس نبود!/ در حوزه مدیریت سازمان بورس یک تغییر و تحولاتی ایجاد شود

امیدواریم که دولت یک مقدار دست‌اندازی‌اش را به صنایع کمتر کند و در حوزه مدیریت سازمان بورس یک تغییر و تحولاتی ایجاد شود.

وی به وضعیت بورس برای سال اینده اشاره و مطرح کرد: در خصوص وضعیت بورس برای سال ۱۴۰۳ بنده از این دولت انتظاری ندارم اینکه می‌گویند "ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان" مصداق این موضوع است فقط امیدواریم دولت یک مقدار دست‌اندازی‌اش را به صنایع کمتر کند و در حوزه مدیریت سازمان بورس یک تغییر و تحولاتی ایجاد شود.

کارشناس بازارهای مالی خاطرنشان کرد: مدیر فعلی سازمان بورس بسیار ضعیف است و این موضوع برای اهالی بازار هم ثابت شده است، باید یک تغییر مدیریتی صورت گیرد و مدیری پای کار بیاید که یک مقدار برای منافع بازار بیشتر تلاش کند و در حوزه درون سازمانی یک سری مشکلات درون بازار را سامان دهد. این موضوع حداقل چیزی است که از دولت انتظار داریم.

برچسب ها: بازار سرمایه بورس دولت سازمان بورس ۱۴۰۲ سال 1403 دولت آقای رئیسی رئیسی برزو حق شناس
ارسال نظر
آخرین اخبار