۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
تعداد بازدید: ۱۶۵۹۴۸
دبیر انجمن صنعت پتروشیمی گفت: تا پیش از ابلاغیه وزارت اقتصاد، شرکت‌هایی که از احتمال سودآوری پایانی برخوردار بودند و بدهی مالیاتی برای آنها متصور نبود نیز باید مالیات علی الحساب را پرداخت می‌کردند و همین موضوع چالش‌هایی را برای آنها ایجاد کرد.
کد خبر: ۳۶۴۳۹

چالشهایی که مالیات علی الحساب از صادرات صادرات محصولات پتروشیمی  وارد کرده بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، احمد مهدوی ابهری در خصوص لغو اخذ مالیات علی الحساب از صادرات مواد خام و نیمه‌خام شرکت‌های پتروشیمی به سنا، گفت: تمام تولیدکنندگان از دولت و وزارت اقتصاد خواهان حمایت از تولید و بنگاه‌های تولیدی هستند. زیرا اخذ مالیات علی الحساب از صادرات مواد خام و نیمه خام به نقدینگی پتروشیمی‌ها آسیب وارد می‌کرد.

وی افزود: تا پیش از ابلاغیه وزارت اقتصاد، شرکت‌هایی که از احتمال سودآوری پایانی برخوردار بودند و بدهی مالیاتی برای آنها متصور نبود نیز باید مالیات علی الحساب را پرداخت می‌کردند و همین موضوع چالش‌هایی را برای آنها ایجاد کرد.

مهدوی ابهری ادامه داد: با پیگیری‌های انجمن و سازمان بورس و همکاری وزارت اقتصاد با لغو اخذ مالیات علی الحساب از صادرات مواد خام و نیمه خام شرکت‌های پتروشیمی موافقت شد. با تحقق این امر شاهد سودآوری و بهبود نقدینگی این صنعت ارزآور خواهیم بود.

 

 

برچسب ها: مالیات صنعت پتروشیمی پتروشیمی #صادرات محصولات صادراتی
ارسال نظر
آخرین اخبار