۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
تعداد بازدید: ۵۹۷۸۶۶
گوردزی، کارشناس اقتصادی گفت: امسال هم همانند سال‌های گذشته شعار اقتصادی بود. البته بخشی به عنوان مشارکت مردم هم به آن اضافه شد، چون واقعیت این است که مشارکت در بخش تحول، تغییر و رشد یک جهش بسیار مهم است.
کد خبر: ۳۶۴۸۴

ظرفیت‌ها بسیار بزرگ اما مدیریت فوق‌العاده نامناسب/ اگر این موضوع محقق شود جهش اقصادی در بخش‌های متخلف دور از درسترس نیست

 جهش تولید دور از دسترس نیست مشروط به اینکه مردم بخواهند/ظرفیت‌ها بسیار بزرگ، اما مدیریت فوق‌العاده نامناسب است

مجید گودرزی، مدرس و کارشناس مالی و اقتصادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با اشاره به شعار سال 1403 مطرح کرد: چندسالی است که مقام معظم رهبری شعار سال را به مسائل، مشکلات و اولویت‌های اقتصادی اختصاص داده‌اند. امسال هم همانند سال‌های گذشته شعار اقتصادی بود. البته بخشی به عنوان مشارکت مردم هم به آن اضافه شد چون واقعیت این است که مشارکت در بخش تحول، تغییر و رشد یک نقش بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: حداقل انتظاری که از دولت برای وضعیت بورس سال ۱۴۰۳ می‌رود/۱۴۰۲سال خوبی برای بازار سرمایه نبود!

جهش اقتصادی با دو شرط

جهش تولید دور از دسترس نیست به شرط اینکه اول مردم باید بخواهند و دوم اینکه مدیریت‌ها در بخش سرمایه‌گذاری تغییر پیدا کند.

گودرزی ادامه داد: بسیاری از کارشناسان به شرایط موجود نقد و انتقاد دارند آن هم فقط به دلیل اینکه ظرفیت‌ها بسیار بزرگ است، اما مدیریت این ظرفیت‌ها فوق‌العاده بد و نامناسب است که این روند باعث گرفتاری مردم در شرایط فعلی شده. جهش تولید دور از دسترس نیست به شرط اینکه اول مردم باید بخواهند و دوم اینکه مدیریت‌ها در بخش سرمایه‌گذاری تغییر پیدا کند. چند سال پیش معاون وزیر امور خارجه آمریکا آقای کلینتون گفته بود که "ایران در آستانه یک جهش عظیم قرار گرفته و باید مهار شود" پس از آن بود که تحریم‌ها علیه ایران روز به روز گسترده‌تر شد و تلاش کردند جهش‌ها و اهداف ایران در بخش اقتصادی محقق نشود.

بیشتر بخوانید: بانک مرکزی با کنترل ترازنامه، نرخ سپرده قانونی را افزایش و قدرت اعتباردهی بانک‌ها را کاهش داد!/عملکرد بانک‌ها در سال ۱۴۰۲؟

ظرفیت‌ها بسیار بزرگ اما مدیریت فوق‌العاده نامناسب/ اگر این موضوع محقق شود جهش اقصادی در بخش‌های متخلف دور از درسترس نیست

سرمایه‌گذاری در این بازار یک ارزش افزوده صفر دارد 

وی افزود: در حال حاظر مهم‌ترین بخش جنگی که به صورت خاموش در جریان است بخش اقتصادی است و مهم‌ترین بخش جنگ اقتصادی هم جنگ سرمایه است، دشمنان تلاش می‌کنند که سرمایه‌گذاری‌ها در ایران به فعلیت نرسد و همان ظرفیت‌های بالاقوه باقی بماند. هم‌اکنون هم شاهد جذاب شدن روند سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی همانند ارزهای دیجیتال هستیم که همه ما می‌دانیم سرمایه‌گذاری در این بازار یک ارزش افزوده صفر دارد و با نوسانات بسیار شدید که گاها 80 درصد سرمایه سرمایه‌گذاران را از بین می برد.

برای اینکه در مسیر درست اقتصاد و در مسیر درست جهش اقتصادی قرار بگیریم، مردم به سمت بازارهایی که ارزش افزوده صفر به اقتصاد ما تحمیل می کنند، نروند.

مدرس و کارشناس مالی و اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه ما این است برای اینکه در مسیر درست اقتصاد و در مسیر درست جهش اقتصادی قرار بگیریم، مردم به سمت بازارهایی که ارزش افزوده صفر به اقتصاد ما تحمیل می کنند، نروند. اگر این موضوع محقق شود جهش اقصادی در بخش‌های مختلف دور از درسترس نیست.

برچسب ها: جهش تولید شعار سال مسائل اقتصادی مجید گودرزی مردم ارزهای دیجیتال بازارهای موازی
ارسال نظر
آخرین اخبار