۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
تعداد بازدید: ۴۹۵۳۳۶
تاج‌بخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: از اول سال آبی که یک مهر ۱۴۰۲ بود تا پایان اسفندماه نتوانستیم به بارش‌های نرمال برسیم و هنوز به میزان بارش‌های سال گذشته نرسیدیم، تقریبا حدود ۲۰ درصد از میانگین‌های بلندمدت فاصله داریم.
کد خبر: ۳۶۴۸۶

بارش‌های سیستان و بلوچستان قابل جمع‌آوری نبود/ حدود ۲۰ درصد از میانگین‌های بلندمدت فاصله داریم

بارش‌های سیستان و بلوچستان قابل جمع‌آوری نبود!/ وضعیت بارندگی‌ها از خردادماه تا شهریور ۱۴۰۳؟

سحر تاج‌بخش مسلمان، رئیس سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به بارش‌های ۶ماه دوم سال ۱۴۰۲ اشاره و مطرح کرد: در فصل پاییز کم بارشی بسیار قابل ملاحظه‌ای را در کشور شاهد بودیم که یک دلیل اصلی آن افزایش قابل توجه دما در آن دوماه بود. همینطور در ماه بهمن کم و بیش کم بارشی داشتیم، اما چند بارش اتفاق افتاد که روند پوشش برف را در قلل مرتفع کشور افزایش داد، ولی هنوز با میانگین‌های بلندمدت فاصله داریم. در ماه اسفند هم همانطور که همه شاهد بودن‌ بارش های خوبی داشتیم.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین پیامد‌های تغییر اقلیم/اقدامات پیش روی سازمان هواشناسی کشور/چالش جدی دنیا! 

۲۰ درصد از میانگین‌های بلندمدت فاصله داریم

تاج‌بخش ادامه داد: از اول سال آبی که یک مهر ۱۴۰۲ بود تا پایان اسفندماه نتوانستیم به بارش‌های نرمال برسیم و هنوز به میزان بارش‌های سال گذشته نرسیدیم، تقریبا حدود ۲۰ درصد از میانگین‌های بلندمدت فاصله داریم.

بیشتر بخوانید: روز جهانی آب فرصتی برای تعهد در اهمیت این مایه حیاتی/ ۱۴۰۲ یک سال کم بارش و خشک تلقی می‌شود/ باید بتوانیم با دیپلماسی فعال سهم کشور را در این خصوص حفظ کنیم

دلایل اصلی کم بارشی‌های ۱۴۰۲؟ / فاصله ۲۰ درصدی با میانگین‌های بلندمدت بارش‌ها

بارش‌های سیستان و بلوچستان قابل جمع‌آوری نبود

وی افزود: اگرچه بارش‌های روند افزایشی در اسفندماه داشتیم، اما با استانداردها هنوز فاصله داریم حتی بخشی از بارش‌هایی که در جنوب شرق همانند سیستان و بلوچستان رخ داد، قابل جمع آوری نبود.

رئیس سازمان هواشناسی کشور بیان کرد: امیدوارم هستیم تا اردیبهشت ماه قدری از بارش‌ها جبران شود و ماه خرداد تا شهریور هم بارش قابل توجهی به جز در سواحل شمالی دریای خزر نخواهیم داشت مگر اینکه سیستم غیرقابل پیش‌بینی در نقشه‌ها ظاهر شود.

 

برچسب ها: سحر تاج بخش هواشناسی آب و هوا سامانه بارشی وضعیت هوا دلایل سیستان بلوچستان
ارسال نظر
آخرین اخبار