۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
تعداد بازدید: ۳۷۷۲۸۷
اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین گفت: بیش از ۷۰ سال است خانه‌های مردم فلسطین خراب شده، فرزندانشان آواره شدند، بیش از چندین میلیون فلسطینی در دنیا آواره هستند و درمیان اردوگاه‌های کشورهای مختلف زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۳۶۵۰۰

فلسطین

وظیفه دولت در راستای حمایت از مردم فلسطین/ برخی کشورهای اسلامی به اسرائیل کمک و به دروغ می‌گویند که طرفدار فلسطین هستند!

محمد حسن اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مدیرعامل بنیاد عاشورا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت روز جهانی قدس مطرح کرد: دعوت امام راحل برای این اجتماع  و راهپیمایی بزرگ دستاوردهایی دارد که یکی از آن‌ها توانسته است مظلومیت مردم فلسطین را در دنیا آشکار کند. اگر هم اکنون قضایایی که در اروپا و آمریکا و در کشورهای مختلف دیگر و تحلیل‌ها و بررسی‌ها در این کشورها نسبت به مسئله فلسطین و جنایتکاری رژیم صهیونسیتی به چشم می‌خورد، مقاسیه کنید متوجه می‌شوید که چندین برابر بیش از سال‌های قبل است و این بدین معنا است این حرکت توانسته این جریان را به عنوان یک جریان روز قرار دهد. یکی دیگر از دستاوردها این است که جریان فلسطین و جریان مظلومیت مردم آن به جای اینکه به عنوان یک موضوع محدود فلسطینی تلقی شود، آن را به عنوان یک مسئله اسلامی و به یک مسئله جهانی مبدل کرده است.

امروزه نگاه می‌کنیم که در پارلمانی‌های آمریکایی و اروپایی نسبت به جنایات اسرائیل موضع‌گیری می‌کنند و علیه آن‌ها نظر می‌دهند و همچنین موضع‌گیری‌هایی در شورای امنیت، سازمان ملل و دادگاه‌های بین‌المللی علیه این رژیم اعلام می‌شود، این روند یعنی اینکه قضیه محدود فلسطین توانسته به عنوان قضیه جهانی و بین‌المللی مبدل شود.

بیشتر بخوانید: عدالت اجتماعی، سیاسی و انسانی امروزه کثیف‌ترین چهره خود را نشان داد/قتل‌عام بیش از ۱۰هزار کودک و زن!

راه‌های حمایت از مردم مظلوم فلسطین

اختری ادامه داد: امروزه نگاه می‌کنیم که در پارلمانی‌های آمریکایی و اروپایی نسبت به جنایات اسرائیل موضع‌گیری می‌کنند و علیه آن‌ها نظر می‌دهند و همچنین موضع‌گیری‌هایی در شورای امنیت، سازمان ملل و دادگاه‌های بین‌المللی علیه این رژیم اعلام می‌شود، این روند یعنی اینکه قضیه محدود فلسطین توانسته به عنوان قضیه جهانی و بین‌المللی مبدل شود. بیش از ۷۰ سال است خانه‌های مردم فلسطین خراب شده، فرزندانشان آواره شدند، بیش از چندین میلیون فلسطینی در دنیا آواره هستند و درمیان اردوگاه‌هایی در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند و لذا باید این مسئله بیشتر برای مردم در دنیا بیان شود. امروزه یکی از وظایفی که ما، گروه تحلیلگران، پژوهشگران و به خصوص رسانه‌ها بر عهده داریم این است که بیشتر به مظلومیت مردم فلسطین، کشتارهای وحشیانه رژیم قدس و کودک‌کشی‌هایی که دارد صورت می‌گیرد، بپردازیم، این موضوع یکی از راه‌های حمایت از مردم مظلوم فلسطین است. 

بیشتر بخوانید: عزم جهانی برای مواجهه با رژیم جعلی/معصومه نصیری

وی افزود: خوشبختانه این پشتیبانی‌ها، تظاهرات، اجتماعات، شعارها و حمایت‌های همه جانبه از مردم فلسطین که سالیان سال است صورت گرفته، توانسته است مردم فلسطین را در جهادشان مصمم‌تر کند، همانطور هم که شاهد بودید در طوفان‌الاقصی ضربات بسیار سنگینی علیه اسرائیل توانستند اعمال کنند و رژیم اشغالگر قدس را در یک تنگنا، گرفتاری و مشکلات بسیار زیادی قرار داد به طوری که که تا کنون چنین روزهایی را ندیده بودند، بیش از ۱۰۰۰ نفر از نظامیان اسرائیلی و بیش از ۳۰۰ نفر فرماندهان آن نابود شدند. این مسائل در اثر قدرت و مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر بوده که در کل این اجتماعات و تظاهرات توانسته به آن‌ها دلداری دهد.

حقوق‌دان‌ها سران اشغالگر قدس را به عنوان مجرمان جنگی به محاکمه بکشانند

مردم فلسطین پیروز هستند و رژیم صهیونسیتی نابود است/ راه‌های حمایت از مردم مظلوم فلسطین/ حقوق‌دان‌ها سران اشغالگر قدس را به عنوان مجرمان جنگی به محاکمه بکشانند

از نطر رسانه‌ای، رسانه‌ها باید در این زمینه تلاش کنند، از نظر حقوقی، حقوق‌دان‌ها و وکلا باید تلاش کنند و فریاد مردم فلسطین را بیش از این در دنیا عرضه کنند و باید همت کنند تا سران اشغالگر قدس را به عنوان مجرمان جنگی به محاکمه بکشانند. کار دیگری که باید انجام داد این است که علمای دین، رهبران دینی و مردم مسلمان هرگونه ارتباطی را با رژیم اشغالگر قدس قطع کنند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ادامه داد: مسئله دیگری که باید توجه کرد این است که ما امروزه شاهدیم که ظلم و جنایات بی سابقه‌ای و یک نژاد پرستی بی‌رحمانه‌ای از سوی رژیم اشغالگر قدس با پشتیبانی آمریکا و شخص بایدن و انگلیس در سرزمین فلسطین و کشورهای اسلامی در حال رخ دادن است و ما وظیفه داریم به هر نحوی که می‌توانیم به مسئله فلسطین و مقاومت آن‌ها کمک و پشتیبانی کنیم. از نطر رسانه‌ای، رسانه‌ها باید در این زمینه تلاش کنند، از نظر حقوقی، حقوق‌دان‌ها و وکلا باید تلاش کنند و فریاد مردم فلسطین را بیش از این در دنیا عرضه کنند و باید همت کنند تا سران اشغالگر قدس را به عنوان مجرمان جنگی به محاکمه بکشانند. کار دیگری که باید انجام داد این است که علمای دین، رهبران دینی و مردم مسلمان هرگونه ارتباطی را با رژیم اشغالگر قدس قطع کنند و هرگونه ارتباط را به هر نحوی تحریم کنند و بدانند هرگونه ارتباطی به عنوان حمایت از آن‌هاست و به عنوان خنجری در قلب مسلمانان فلسطین است، قطع ارتباط می‌تواند بزرگ‌ترین حمایت و پشتیبانی از مردم فلسطین باشد، این موضوع از راهکارهای بسیار اصولی است. متاسفانه ما شاهدیم هنوز بعضی از کشورهای عربی و اسلامی با ارسال مواد غذای و.. به اسرائیل کمک و از آن حمایت می‌کنند و به دروغ می‌گویند که طرفدار فلسطین هستند. 

وظیفه دولت در راستای حمایت از مردم فلسطین چیست؟

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: از نظر معیشتی مردم فلسطین سخت‌ترین روزها را می کذرانند، وظیفه مسلمانان و دولت‌ها این است که از راه‌های مختلف به اسرائیل و آمریکا فشار بیاورند تا کشورهای اطراف فلسطین راه را باز کنند و مردم بتوانند کمک هایشان را به مردم فلسطین برسانند و در برابر رژیم اشغالگر ایستادگی کنند. 

مردم فلسطین پیروز هستند و رژیم صهیونسیتی نابود است/ راه‌های حمایت از مردم مظلوم فلسطین/ حقوق‌دان‌ها سران اشغالگر قدس را به عنوان مجرمان جنگی به محاکمه بکشانند

مدیرعامل بنیاد عاشورا در پایان گفت: این مسایل راه هایی است که می‌تواند مردم فلسطین را در مقاومتشان مصمم‌تر و در مبارزاتشان قوی‌تر کند و بدانید که اینگونه نتایج بهتری در انتظار است. رژیم صهیونسیتی بداند جنایاتی که انجام می‌دهد و آمریکا و کشورهای دیگر بدانند پشتیبانی آن‌ها نمی‌تواند رژیم اشغالگر قدس را نجات دهد و مردم فلسطین پیروز هستند و رژیم صهیونسیتی نابود است و دیر با زود از بین خواهد رفت.

برچسب ها: غزه فلسطین ملت مظلوم فلسطین رژیم اشغالگر قدس اسرائیل
ارسال نظر
آخرین اخبار