۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶
تعداد بازدید: ۳۲۲۵۷۶
همین امروز، اگر از مردم ایران نسبت به حوزه‌های مختلف نظرسنجی شود، اگر حوزه‌های اقتصادی در رتبه‌های آخر بایستد، بی شک حوزه نظامی در رتبه‌های اول می‌ایستد
کد خبر: ۳۶۵۰۱

 پایگاه خبری تحلیلی خطوط 

سیدمحمد بحرینیان طی یادداشتی با عنوان ضرورت اعتماد به نیرو‌های مسلح در شماره امروز رسالت با عنوان ضرورت اعتماد به نیرو‌های مسلح نوشت: 

یک. شهادت سردار زاهدی و همرزمانش حین عملیات مستشاری در دمشق، عواطف مردم ایران را جریحه دار کرد. در ماه‌های گذشته نیز نیرو‌های مسلح ما در درگیری مستقیم یا غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی، شهدایی تقدیم کرده اند که کمابیش همه ما از آن‌ها مطلعیم. طبیعی است که ناراحت باشیم و پیگیرانه منتظر پاسخ سخت به این جنایات باشیم.


دو. چند سال پیش، زمانی که ترامپ بر مسند ریاست جمهوری آمریکا تکیه زده بود، یک پهپاد آمریکایی به حریم جنوبی کشور نزدیک شد و پدافند هوایی ما آن را سرنگون کرد. ترامپ در واکنش به این اقدام قاطع نیرو‌های مسلح ما، ابتدا تهدید کرد، اما پس از رد و بدل پیام ها. موضعش کاملا تغییر کرد. قضیه آن بود که همان زمان، یک هواپیمای سرنشین دار آمریکایی در نزدیکی گلوبال هاوک پرواز می‌کرد و ترامپ بابت عدم سرنگونی هواپیمای سرنشین دار از ایران تشکر کرد!


سه. هدف از این یادآوری و مقایسه آن با بند اول این است: برخی چنین القا می‌کنند که نیرو‌های مسلح ما به دلایلی نمی‌خواهند یا شاید نمی‌توانند تقاص خون شهدای اخیر را از دشمن صهیونیستی بگیرند! حتی محمود عباس هم در پاسخ به پیام حسین امیرعبداللهیان در ایکس (توییتر سابق) که از انتقام سخن گفته بود نوشته: «شما هیچ کاری نمی‌کنید.»


چهار. حال به جزئیات مقایسه برگردیم:

اولا اگر بنا به جنگ طلب بودن و سبک سر بودن است که در این زمینه هیچ کس همچون ترامپ نبود.

ثانیا نیروی مسلح ما امروز از پنج سال پیش قوی‌تر شده،

ثالثا ارتش صهیونیستی نسبت به ۵ سال قبل به شدت تضعیف و تحقیر شده

و رابعا درگیری آن روز مستقیم با آمریکا بود، حال آن که درگیری امروز با رژیمی است که تلاش می‌کند آمریکا را پشت سر خود داشته باشد.


پنج. نیرو‌های مسلح ما، همین امروز از جنوب شرق ایران تا شمال غرب سوریه شهید می‌دهند و این یعنی هراسی از چیزی ندارند. تدبیر آن‌ها نیز بار‌ها اثبات شده است. همین امروز، اگر از مردم ایران نسبت به حوزه‌های مختلف نظرسنجی شود، اگر حوزه‌های اقتصادی در رتبه‌های آخر بایستد، بی شک حوزه نظامی در رتبه‌های اول می‌ایستد و این حاصل مقاومت مدبرانه و ترکیب دانش و ایمان در سپاه و ارتش و فراجا است.


شش. اگر از مسیری که نیرو‌های مسلح ما تا به اینجا آمده اند راضی هستیم، در ادامه راه هم به آن‌ها اعتماد کنیم. گفتن و نوشتنی که باعث شود رزمنده دست به ماشه، اندوهگین شود خطاست. اتخاذ موضعی سیاسی که جبهه نظامی را تضعیف کند نابخشودنی است. ضمن آن که ما هم یقین داریم فرماندهان و رزمندگان ما در اوج شجاعتند و به وقت ضرورت، پنجه در پنجه آمریکا هم انداخته اند، هم قبول داریم که نیرو‌های مسلح ما عاقل، حکیم و باتدبیرند و با راهبرد مقاومت موثر و فعال، نه اجازه تعدی می‌دهند و نه کشور را به چالش جدی می‌کشانند. باید انتقام گرفت و نحوه انتقام، بر عهده فرزندان مومن ملت ایران در نیرو‌های مسلح است.

برچسب ها: نیروهای مسلح کشور چالش جدی دنیا  بحرینیان
ارسال نظر
آخرین اخبار