۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
تعداد بازدید: ۴۳۹۵۵۵
مجلس یازدهم با شعار شفافیت تشکیل شد، ولی این اتفاق نیفتاد. گاهی به بهانه محرمانه بودن شفافیت دچار خدشه می‌گردد در حالی که توجه به افکار عمومی در بسیاری کشورها تمرین شده و اجرایی است
کد خبر: ۳۶۵۲۰

پایگاه خبری تحلیلی خطوط، پیش از دور اول انتخابات مجلس دوازدهم با طرح سئوالاتی آمادگی خود را برای انتشار پاسخ  کاندیداها اعلام کرد تا با دریافت نقطه نظرات آنها و انتشار آن در فضای رسانه‌ای کشور مردم را نسبت به دیدگاه کاندیداها به مسائل مبتلابه جامعه و پیشنهادات و راهکارهای آنها برای بهبود وضعیت آگاه سازد که همین روال را برای دور دوم انتخابات نیز در پیش گرفته است و انتظار دارد کاندیداهای محترم دور دوم مجلس دوازدهم با پاسخگویی به این سئوالات از یک سو نسبت به تشخیص بهتر مردم در انتخاب آنها و از سوی دیگر به بیان راهکارهای خود جهت برون رفت از مشکلات موجود کمک کنند.

در این راستا خالی از لطف نخواهد بود، توجه مخاطبان گرامی پایگاه خبری تحلیلی خطوط را به شرح ذیل به یک گفتگوی جا مانده _  به علت تراکم کاری رسانه‌ای ایام انتخاباتی _ از یک کاندیدای در سودای صندلی سبز بهارستان دور اول انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و  پردیس جلب نماییم.

نظر نخبگان بانوی کشور در بحث عفاف و حجاب لحاظ نشده/ نظرات انجمن‌های علمی و دانشگاهی جدی‌تر گرفته شود

۱_ خودتان را به طور مختصر و مفید معرفی فرمایید؟

دکتر سید محمد اکرمی هستم استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران رئیس انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران و عضو برد ژنتیک پزشکی با حکم وزرای بهداشت.

۲_ انگیزه جنابعالی از کاندیدا شدن در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی چیست؟

مجلس شورای اسلامی با دو وظیفه اصلی قانونگذاری و نظارت در راس امور است و چنانچه همه نمایندگان مجلس به این دو موضوع دقت جدی کنند و به هم افزایی، دانش افزایی و همدلی و خردورزی تلاش کنند شرایط کشور بسیار مطلوب خواهد شد.

۳_ بیشتر انگیزه داخلی مانند نامناسب بودن وضعیت معیشت مردم که خودتان هم از آنها هستید موجب شرکت در انتخابات شما شده است یا انگیزه مقابله با دشمنان خارجی که با تهدید و تحریم مردم ایران را در تنگناهای اقتصادی قرار داده‌اند، توضیح دهید؟

رای دادن حق طبیعی هر فرد در یک جامعه دموکراتیک است و تصمیم به انجام آن چند وجهی است. حتماً مسائل متعدد داخلی و خارجی و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی بر این تصمیم موثر است .امیدواریم همچنان که رهبر معظم از ابتدای سال در چندین سخنرانی بر مشارکت حداکثری تاکید کردند و مردم با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند علی‌رغم گله‌ها همچنان پای کار هستند، این اتفاق بزرگ دوباره تکرار شود.

۴_ نقش مدیریت را در به وجود آمدن وضع موجود چقدر ارزیابی می‌کنید توضیح دهید؟
 

حتماً مدیریت نقش بزرگی در وضع موجود دارد و فاصله بین شعار و عمل باعث گله‌مندی مردم شده است.

۵_ برنامه‌های شما برای برون رفت از وضعیت موجود اقتصادی چیست ؟

موضوع معیشت دغدغه جدی این روزهای مردم کشور عزیزمان است‌. این امر به ویژه دانشجویان بازنشستگان و حقوق بگیران ثابت را به شدت آزار می‌دهد برای رفع مسائل متعدد کشور فقط راه حل همدلی، هم افزایی و خردورزی است. تصمیمات خلق الساعه و دستوری هیچ مشکلی را حل نکرده است. استفاده از نظرات انجمن‌های علمی و نخبگان دانشگاهی باید جدی‌تر گرفته شود.

۶_ نظر خود را در رابطه با دولت الکترونیک بیان کنید ؟

در عصر ارتباطات به سر می‌بریم و هر آنچه بتوان با دولت الکترونیک رفت و آمدها را به حداقل رساند در شفافیت نیز موثر خواهد بود. اقدامات خوبی در این جهت انجام شده اما تا مطلوب فاصله زیادی داریم.

۷_ دیدگاه خود را راجع به طرح عفاف و حجابی که توسط مجلس یازدهم پیگیری شده است، مطرح نمایید؟

در بحث عفاف و حجاب نه وضع موجود به صورت دقیقی رصد شده، نه نظر نخبگان بانوی کشور لحاظ گردیده است.‌ سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه زن و خانواده بایستی به صورت دقیق اجرایی و قانونی گردد. فرهنگ سازی در خصوص عفاف و حجاب تا نقطه مطلوب فاصله جدی دارد.

نظر نخبگان بانوی کشور در بحث عفاف و حجاب لحاظ نشده/ نظرات انجمن‌های علمی و دانشگاهی جدی‌تر گرفته شود

۸_ نظرتان نسبت به شفافیت آرای نمایندگان و سایر قوا چیست؟

مجلس یازدهم با شعار شفافیت تشکیل شد، ولی این اتفاق نیفتاد. گاهی به بهانه محرمانه بودن شفافیت دچار خدشه می‌گردد در حالی که توجه به افکار عمومی در بسیاری کشورها تمرین شده و اجرایی است.

۹_ به نظر شما نحوه مدیریت فضای مجازی به شکل فعلی مناسب است؟ اگر نه، راهکارهای مدنظرتان را بیان فرمایید؟

حتماً مناسب نیست؛ نه سرعت اینترنت و نه بستن پیام‌رسان‌های معمول. بایستی با مصادیق جرم برخورد شود نه آنکه صورت مسئله کلا پاک شود. فرهنگ سازی در استفاده مطلوب از فضای مجازی تا نقطه مطلوب فاصله جدی دارد.

برچسب ها: لایحه عفاف و حجاب عفاف و حجاب کاندیداهای سرعت اینترنت معیشت مجلس یازدهم سید محمد اکرمی
ارسال نظر
آخرین اخبار