۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
تعداد بازدید: ۴۲۰۶۴۷
خداوردی، پژوهشگر دینی گفت: امام رضا (ع) همانند یک همراه دلسوز و مشفقی است که در تمام لحظات انسان آگاهی دارد.
کد خبر: ۳۶۵۷۱

امام رضا

چگونه به امام رضا(ع) نزدیک‌‌تر شویم؟

مجید خداوردی، پژوهشگر دینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت ولادت امام رضا(ع) به تشریح برخی ویژگی‌ها و صفات ایشان پرداخت و مطرح کرد: امام رضا(ع) به آنچه خداوند متعال برایشان در نظر گرفته بودند، راضی و در برابر تمام دستورات خداوند متعال تسلیم بودند. راضی به روزی بودن و آنچه که خداوند متعال برای انسان در نظر می‌گیرد به جای شاکی بودن، شاکر بودن یکی از القاب امام رضا(ع) بود که بسیار هم بارز بود.

بیشتر بخوانید: چگونه خودمان را در صف دوستان حضرت علی(ع) قرار دهیم؟

هرچه قدر ارتباط و اتصال به ساحت مقدس بیشتر شود و هرچه قدر صفات ایشان برای ما روشن‌تر شود، ببینیم و بشنویم و در زندگی سرایت دهیم به امام رضا(ع) نزدیک‌‌تر شده‌ایم.

خداوردی ادامه داد: یکی دیگر از القاب مهربانی است، ایشان امام مهربانی‌ها بودند. امام رضا(ع) با تمامی اطرافیان با مهربانی برخورد می‌کردند، وقتی که سفره طعامی می‌خواست پهن شود تا آخرین نفر می‌نشستند کنار سفره، حتی آخرین روزی هم که بیمار بودند باز هم سر همان سفره‌ای می‌نشستند که همگی حاضر بودند و با همه با مهربانی و لطافت در سخن گفتن برخورد می‌کردند. 

بیشتر بخوانید: حرف عامیانه است که می‌گویند ما هیچ‌موقع حضرت علی یا حضرت فاطمه نمی‌شویم؛ درست هم می‌گویند!

وی افزود: امام رضا(ع) حتی اگر با کسی مناظره می‌کردند، کلام او را قطع نمی‌کردند، وقتی کسی کنار امام نشسته بود اگر آن شخص تکیه نمی‌دادند امام هم تکیه نمی‌دادند، اگر کسی ایستاده بود، امام هم می‌ایستادند، با تمامی افراد دوست و دشمن چنین برخوردی را داشتند. 

امام رضا(ع)؛ امام مهربانی‌ها/ صفاتی که باید به زندگی خود سرایت دهیم

این پژوهشگر دینی در پایان خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) همانند یک همراه دلسوز و مشفقی است که در تمام لحظات انسان آگاهی دارد. هرچه قدر ارتباط و اتصال به ساحت مقدس بیشتر شود و هرچه قدر صفات ایشان برای ما روشن‌تر شود، ببینیم و بشنویم و در زندگی سرایت دهیم به امام رضا(ع) نزدیک‌‌تر شده‌ایم. خوب است در این ایام اتصال و ارتباطمان به ساحت مقدس امام رضا(ع) بیشتر شود و بتوانیم این صفات روشن و زیبا را در زندگی سرایت دهیم.

برچسب ها: امام رضا (ع) حرم امام رضا مجید خداوردی امام مهربانی‌ها
ارسال نظر
آخرین اخبار