۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴
تعداد بازدید: ۶۶۰۷۴۲
کنعانی، کارشناس سینما گفت: ساخت فیلم برای امام راحل باید برای متولیان امر به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارگان‌های فرهنگی همانند صدا و سیما یک دغدغه باشد.
کد خبر: ۳۶۶۰۳

فیلم‌ها و سریال‌هایی که در خصوص امام راحل ساخته شده به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد/ منتظر هستیم ۱۴ خرداد فرا رسد و خیلی شتابزده عمل کنیم!

ساخت فیلم برای امام راحل باید یک دغدغه باشد/ سریال‌هایی که ساخته شده آنچنان حق مطلب را پیرامون شخصیت حضرت امام ادا نکردند

توحید کنعانی، کارشناس سینما در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به وضعیت ساخت فیلم در خصوص شخصیت امام راحل پرداخت و اشاره کرد: قطع به یقین فیلم‌ها و سریال‌هایی که در خصوص امام راحل و شخصیت ایشان ساخته شده است نه تنها کم است بلکه حتی شاید به تعداد انگشتان دست هم نرسد حتی چند موردی هم که ساخته شد آنچنان حق مطلب را پیرامون شخصیت حضرت امام ادا نکردند.

متولیان امر به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارگان‌های فرهنگی همانند صدا و سیما باید قانون‌های اولیه را بردارند سپس ساخت فیلم برای امام راحل برایشان یک دغدغه باشد.

عدم حمایت از هنرمندان انقلابی

متولیان امر به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارگان‌های فرهنگی همانند صدا و سیما باید گام های اولیه را بردارند سپس ساخت فیلم برای امام راحل برایشان یک دغدغه باشد. به نظر می‌رسد دغدغه نیست مثلا جشنواره فیلم فجر به این دلیل پایه‌گذاری شد که عموما آثاری که پیرامون انقلاب اسلامی است ساخته و به نمایش گذاشته شود اما عملا آثاری نه تولید می‌شود و نه دغدغه مسئولین امر است. حمایت آنچنانی از برخی هنرمندان انقلابی نمی‌شود.

تفاوت آثار مستقیم و غیرمستقیم؟

فیلم‌ها و سریال‌هایی که در خصوص امام راحل ساخته شده به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد/ منتظر هستیم ۱۴ خرداد فرا رسد و خیلی شتابزده عمل کنیم!

منتظر هستیم ۱۴ خرداد فرا رسد و خیلی شتابزده اقدام به تولید آثار فرهنگی پیرامون حضرت امام کنیم و این نه مناسب و نه کافی خواهد بود.

اگر بخواهیم به صورت مستقیم به پیرامون یک شخصیت همانند حضرت امام یا هر شخصیتی دیگر بپردازیم، آثار خیلی شعاری خواهد بود و به نظر می‌رسد تاثیر آنچنانی نخواهد گذاشت بلکه حتی ممکن است تاثیر عکس هم رخ دهد بنابراین به جز مواردی که نیاز است عموما پیرامون شخصیت حضرت امام یا یک سری اتفاقات یا قصه‌هایی که به صورت غیر مستقیم با شخصیت ایشان در ارتباط بوده مناسبت‌تر است تا اینکه به صورت مستقیم پرداخته شود. 

در صورت کلی هیچ دغدغه‌ای در بین مسئولین فرهنگی برای ساخت فیلم در خصوص امام راحل وجود ندارد؛ انگاری منتظر هستیم ۱۴ خرداد فرا رسد و خیلی شتابزده اقدام به تولید آثار فرهنگی پیرامون حضرت امام کنیم و این نه مناسب و نه کافی خواهد بود. این دغدغه باید به صورت کلی باشد و اینکه از یک سری هنرمندانی هم که در این خصوص دغدغه دارند، حمایت شود.

برچسب ها: فیلم سریال فیلمسازی توحید کنعانی سینما امام خمینی دغدغه های متولیان
ارسال نظر
آخرین اخبار