۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۶
تعداد بازدید: ۴۶۶۱۶۳
عبدالباقی، استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی از اقوام امام جواد (ع) در زمان امامت ایشان ادعای امامت می‌کنند و امامت امام را قبول ندارند، خداوند در این قسمت کرامات زیاد به امام جواد (ع) اعطا می‌کند.
کد خبر: ۳۶۶۱۲

اولین امامی که در 9 سالگی به امامت رسید!/ اعطای کرامات زیاد به امام جواد(ع)

ادعای امامت برخی اقوام در زمان امام جواد(ع)/ وظیفه ما در برابر معصومین چیست؟

مریم حاج عبدالباقی، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت شهادت امام محمد تقی(ع) مطرح کرد: امام جواد(ع) شرایط بسیار سختی در آغاز امامت خویش به دلایل متعدد داشتند از جمله اینکه سن حضرت کم بود و در فرهنگ عرب سن کم خیلی جدی گرفته نمی‌شود. حضرت امام جواد(ع) اولین امامی بود که قرار بود در ۹ سالگی به امامت برسد.

متاسفانه در زمان امام جواد(ع) برخی از اقوام ایشان ادعای امامت می‌کنند و امامت امام را قبول ندارند، خداوند در این قسمت کرامات زیاد به امام جواد(ع) اعطا می‌کند از پیشگویی، غیب‌گویی، رفتار بسیار پخته گرفته تا مقامات علمی.

اعطای کرامات زیاد به امام جواد(ع)

عبدالباقی ادامه داد: متاسفانه در زمان ایشان برخی از اقوام امام جواد(ع) ادعای امامت می‌کنند و امامت امام را قبول ندارند، خداوند در این قسمت کرامات زیاد به امام جواد(ع) اعطا می‌کند از پیشگویی، غیب‌گویی، رفتار بسیار پخته گرفته تا مقامات علمی برای مثال مامون مراسمی تشکیل می‌دهد و بزرگان جمع می‌شوند و سوال فقهی از امام می‌کنند، امام زمانی که می‌خواهند جواب دهند به طوری با احاطه علمی پاسخ می‌دهند که تمامی دهان‌ها بسته می‌شود.

اولین امامی که در 9 سالگی به امامت رسید!/ اعطای کرامات زیاد به امام جواد(ع)

لزوم کسب جایگاهی خوب در نزد معصومین

اگر ما می‌خواهیم جایگاهی در پیشگاه الهی و در نزد معصمومین کسب کنیم باید در کنار احترامی که به اهل بیت داریم طاعت آن‌ها داشته باشیم و تا می‌توانیم کاری کنیم که خدمت آن‌ها را کم کنیم، آن‌ها شخصی احتیاجی به ما ندارند، آن‌ها برای دین احتیاج دارند.

وی افزود: یکی از مسائلی که بسیار در زندگی ایشان جالب است نامه‌هایی است که امام به علی‌‌بن مهزیار نوشتند. امام جواد به ایشان در نامه می‌گویند که ای علی‌‌بن مهزیار تو خیرخواه ما هستی، تو به ما احترام گذاشته‌ای، تو مارا طاعت و به ما خدمت کردی و من مثل تو را در قیام واجب ندیده‌ام و من از تو لحظه‌ای غافل نیستم از این که در شب و روز خدمت مارا می‌کنی از ما پنهان نیست و خیلی‌ها حسرت تو را می‌خورند، خدا تو را از خاری در دنیا و آخرت حفظ کند و بهت جزای خیر دهد. این موضوع نشان‌دهنده این است که اگر ما می‌خواهیم جایگاهی در پیشگاه الهی و در نزد معصمومین کسب کنیم باید در کنار احترامی که به اهل بیت داریم طاعت آن‌ها داشته باشیم و تا می‌توانیم کاری کنیم که خدمت آن‌ها را کم کنیم، آن‌ها شخصی احتیاجی به ما ندارند، آن‌ها برای دین احتیاج دارند و ما سعی کنیم تا جایی که وظیفه‌مان است حاضر باشیم و غایب نباشیم و جایی که نباید باشیم، حضور نداشته باشیم. 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: ان شاالله خداوند متعال ما را جوری قرار دهد که همانند علی‌بن مهزیار اهوازی مشمول دعای امام زمان(عج) شویم.

برچسب ها: عبدالباقی امام جواد امام محمد تقی (ع) امامت
ارسال نظر
آخرین اخبار