۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
تعداد بازدید: ۸۹۵۵۰۹
نظرسنجی "خطوط" از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در گفتگو با کارشناسان؛
کدام یک از دو نامزد باقی مانده کرسی ریاست جمهوری چهاردهم را از آن خود می‌کنند؛ سعید جلیلی یا مسعود پزشکیان؟
کد خبر: ۳۶۶۵۱

نظرسنجی خطوط از انتخابات ریاست جمهوری/ پزشکیان یا جلیلی؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روزجمعه 15تیرماه قرار است دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود. دو کاندید باقی‌مانده در این عرصه یعنی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی طی این چند روز به حرف‌ها و وعده و وعیدهای زیادی روی آورده‌اند و هرکدام از آن‌ها در تلاشند بتوانند کرسی ریاست جمهوری را از آن خود کنند. در این میان مردم زیادی هستند که در رای خود بین پزشکیان و جلیلی به شک افتاده‌اند به همین جهت خبرنگار خطوط به یک نظرسنجی کارشناسی روی آورده است تا انتخاب و دلایل خودشان را مطرح بفرمایند.

در ادامه می‌توانید این نظرسنجی را بخوانید:

مجید گودرزی، کارشناس حوزه مسکن:

رای منتخب: آقای سعید جلیلی

علت: باید اول متوجه شویم که چرا آقای پزشکیان پیش افتادند متاسفانه این یک لجبازی سیاسی است و به ضرر همه تمام خواهد شد چرا که ما کارنامه و عملکرد کسانی که آقای پزشکیان را حمایت می‌کنند، در دولت آقای روحانی کاملا دیده‌ایم. باید از لجبازی سیاسی دست برداریم چون این به نفع همه ماست. امیدوارم آقای جلیلی بتوانند یک تیم اقتصادی قوی‌تری را در مناظرات و مصاحبه‌ها معرفی کنند تا بتوانند برنامه بهتری داشته باشند و پیروز انتخابات شوند در غیر اینصورت آقای پزشکیان به نظر بنده ادامه دولت روحانی است و خط قرمزی به عنوان منافع ملی را به رسمیت نمی‌شناسند.

سید رضا لاهیجی، کارشناس شهری

رای منتخب: آقای پزشکیان

علت: همینقدر که این تعداد در انتخابات شرکت کردند یک غنیمت است و اصلا نیاز نبود به دور دوم کشیده شود بهتر بود همان ابتدا آقای پزشکیان را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌کردند چرا که مشخص نیست مشارکت مردم چگونه خواهد بود. در کل آقای پزشکیان بسیار مناسب برای ریاست جمهوری هستند تا آقای جلیلی.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی

رای منتخب: -

علت: عقاید اقتصادی کاملا مشخص است. آقای پزشکیان بر استفاده از نظرات کارشناسان تاکید دارد خودشان می‌گویند که در عرصه اقتصاد دانش چندانی ندارند و از نظرات کارشناسی استفاده می‌کنند که این مسئله خیلی چیز خوبی نیست چرا که یک رییس جمهور باید اقتصاد بلد باشد. نظرات آقای جلیلی هم مشخص است. می‌گویند که طرفدار دخالت دولت در اقتصاد است به هر صورت خط مش مشخص است. البته از آن طرف هم بنده کاملا مخالف نظر آقای جلیلی هم هستم، آقای جلیلی نظرات خاصی دادند اما آقای پزشکیان هیچ نظری در خصوص اقتصاد نداشتند. بنده با نظر اقتصادی آقای جلیلی به شدت زاویه دارم از آن طرف ندانستن آقای پزشکیان از اقتصاد خیلی چیز جالبی نیست.آقای پزشکیان هم نظر خاصی ندادند که بنده مخالف یا موافق ریاست جمهوری ایشان باشم اول مشخص کنند که طرفدار اقتصاد آزاد هستند یا اقتصاد دولتی تا سپس نظر دهیم.

حمید حاج اسماعیلی، کارشناس بازار کار

رای منتخب: آقای پزشکیان

علت: هرکدام از نامزدها که بتوانند برنامه بهتری را برای مطالبات عمومی مردم پیگیری کنند قطعا برای مردم بهتر هستند. آقای جلیلی به نظر بنده برنامه یا سیاست خاصی را که از دولت گذشته متفاوت باشد اعلام نکردند، هدفشان این بود که بتوانند روند گذشته را ادامه دهند. اکثریت مردم هنوز به دلیل شرایط خاص کشور از شرکت در انتخابات اجتناب کردند یعنی مردم خواهان تغییر هستند بنابراین فردی باید سکان دولت چهاردهم را در دست گیرد که اعتقاد جدی به مطالبات عمومی مردم و برنامه برای تغییر داشته باشد. بین آقای پزشکیان و آقای جلیلی آقای پزشکیان برنامه رفع تحریم را دارد و قول دادند که از مرحله اول تلاش خواهم کرد که تحریم‌ها را بردارم اما آقای جلیلی به این کار اعتقادی نداشتند و صحبتشان این بود خیلی تحریم مهم نیست و باید از ظرفیت‌های داخل استفاده کنیم، این قطعا راهگشا نخواهد بود. قطعا آقای پزشکیان به آقای جلیلی برای پیگیری مطالبات مردمی ارجحیت دارد. آقای پزشکیان محدودیت‌ها در خصوص برخورد با حجاب زنان را قبول ندارد همچنین در خصوص جوانان و مهاجرت آنان نگرانی بسیار داشت اما این صحبت‌ها را در تبلیغات آقای جلیلی ندیدیم. آقای جلیلی بیشتر بر مسایل کلی مانور می‌کردند و حرف جدید برای مشکلات نداشتند. اگر آقای پزشکیان در مرحله دوم انتخابات پیروز شود رضایت عمومی بیشتری ایجاد خواهد شد. آقای جلیلی بیشتر صورت مسئله را پاک می‌کردند اما آقای پزشکیان اینگونه نبود. 

حسن حسین‌نیا، کارشناس بازار سرمایه

رای منتخب: آقای مسعود پزشکیان

علت: با توجه به رویکردی که در برنامه‌های دو کاندید دیده می‌شود انتخابات دکتر پزشکیان می‌تواند برای بازار سرمایه و اقتصاد کشور یک مزیت و یک فرصت مناسب باشد اما در صورتی که جناب آقای جلیلی انتخاب شوند قطعا شاهد یک بحران در بازار سرمایه و تداوم شرایط نامطلوب در تولید کشور خواهیم بود.

میثم رادپور، کارشناس طلا و سکه

رای منتخب: آقای مسعود پزشکیان

علت: به نظر بنده آقای پزشکیان مناسب تر است. مسائل ریشه‌ای اقتصاد ما در نهایت به مسائل تحریم‌ها و رابطه ما با دنیا برمی‌گردد. آقای پزشکیان این موضوع را بسیار خوب مورد توجه قرار دادند چرا این موضوع حل نشود، مسائل اقتصادی کشور باقی خواهد ماند.

امین محمودی، کارشناس کشاورزی

رای منتخب: آقای سعید جلیلی

علت: آقای جلیلی در حوزه کشاورزی بسیار کار کرده‌اند و کارشناسانشان بسیار موفق تر‌هستند چرا که آقای پزشکیان در این حوزه کاری نکرده‌اند.

حسین مروتی، کارشناس جمعیت

رای منتخب: آقای سعید جلیلی

علت: یک دلیل مهم این است که آقای پزشکیان این کاره نیستند یعنی اصلا توانایی اداره مسایئل ریاست جمهوری را ندارد، توانایی همان نمایندگی مجلس را هم نداشت اما آقای جلیلی در تمامی موضوعات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کار کرده و ایده و راهکار دارد و مرد دلسوز، دونده، پرکار و کارآمدی است. 

حسین افضلی، کارشناس صنعت برق

رای منتخب: آقای پزشکیان

علت: با تندروی نمی‌توان مملکت را اداره کرد باید با منطق کار را پیش برد بنده فکر می‌کنم آقای پزشکیان منطقی‌تر هستند.

نظرسنجی خطوط از انتخابات ریاست جمهوری/ پزشکیان یا جلیلی؟

صباح زنگنه، کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل

رای منتخب: آقای پزشکیان

علت: هر دو کاندید یک سری امتیازها دارند اما نقاط ضعف هم دارند. آنچه که آقای پزشکیان را به دل مردم تثبیت‌تر می‌کند آن صداقت، بی‌آلایشی، روراست بودن در سخن گفتن و زندگی است. البته انتخابات ریاست جمهوری به ذوق و سلیقه و فهم جامعه بستگی دارد اما به نظر می‌آید شاخص‌های آقای پزشکیان به ریاست جمهوری نزدیک‌تر است 

جلال چراغپور، کارشناس فوتبال

رای منتخب: آقای سعید جلیلی

علت: بنده فکر می‌کنیم آقای جلیلی برای انتخابات قابل پیش‌بینی‌تر هستند.

توحید کنعانی، کارشناس سینما

رای منتخب: آقای سعید جلیلی

علت: آقای جلیلی یک نیروی انقلابی، مکتبی، دارای برنامه هستند و حدود ۱۲ سال است که تحقیق و پژوهش می‌کنند، اکثر نقاط کشور رفتند و رصد کردند، به تمام مشکلات و معضلات آگاهی دارند، آدم شجاعی و به دنبال تعامل با دنیا هستند اما آقای پزشکیان هیچ طرح و برنامه‌ای برای اداره مملکت ندارد.

توران ولی‌مراد، کارشناس حوزه زنان

رای منتخب: -

علت: در حوزه زنان از جریانی که پشت سر آقای پزشکیان است، سابقه و عملکرد و کارنامه‌شان نشان می‌دهد که عملا دنبال رفع مشکلات زنان و خانواده نبودند و عمدتا نان مشکلات زنان را خوردند و با مسائل زنان برخورد سیاسی کردند از آن طرف هم جریانات آقای جلیلی مشکلات خاص خود را دارد.

رقیه حاتمی‌پور، کارشناس گردشگری

رای منتخب: آقای مسعود پزشکیان

علت: از نظر بنده آقای پزشکیان به افرادی که خیلی دوست دارند یک تحولی در امور فرهنگی، اجتماعی و بین‌المللی رخ دهد امید می‌دهند و بیشتر به خواسته‌ها و مسائلشان می‌پردازند، خود آقای پزشکیان نماینده بوده و در سیستم کار کرده‌اند تنها تمایز این است که مورد حمایت گروه میانه‌رو قرار گرفته، آقای جلیلی هم البته مورد وثوق سازمان و نهادها هستند اما در زمان ایشان هیچ موقع شاهد هیچ تفاهمی نبودیم. ما باید در دنیا ارتباطمان را داشته باشیم.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه

رای منتخب:آقای مسعود پزشکیان

علت: آقای پزشکیان نگاهشان به اقتصاد است و با ساز و کار بازار آشنایی و اعتقاد دارند اما کارشناسان آقای جلیلی به این موضوع اعتقادی ندارند و محدودیت‌ها در این بازار می‌پسندند.

محمد صادق مشایخ، کارشناس اقتصاد خانواده

رای منتخب:آقای مسعود پزشکیان

علت: تنها کسی که در جمعیت دارای قدرت است آقای پزشکیان است. توصیه بنده به مردم این است که تنها کسی که می‌تواند مملکت را در شرایط موجود از بحران بیرون بکشد فقط آقای پزشکیان است.

ملک محمد، کارشناس معدن

رای منتخب: آقای پزشکیان

علت: دلیل اصلی این است که از آقای جلیلی بسیار می‌ترسیم یعنی مواضع آقای جلیلی مواضع بسیار تند و تیزی در کلیه عرصه‌ها است. 

محمد داستان‌پور، فعال فرهنگی

رای منتخب: آقای جلیلی

علت: آقای پزشکیان کار دست خودش نمی‌افتد، کار دست تیمی که در دولت قبلی مردم در اواخرش دیگر ذله شده بودند، است. معمولا کسانی که در دولت آقای پزشکیان کار را دست می‌گیرند همان دولت آقای روحانی هستند.

امیر کاویان، فعال بازار سرمایه

رای منتخب: آقای پزشکیان

علت: اگر آقای جلیلی بیاید ایران ... می‌شود.

محمدرضا نیک‌نژاد، کارشناس آموزش و پرورش

رای منتخب: آقای پزشکیان

علت: آقای جلیلی می‌گوید می‌خواهد دولت آقای رئیسی را ادامه دهد به طوری که ما در سه سال گذشته مخصوصا در حوزه آموزش و پرورش، دولت سیزدهم و کسانی که در وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته بودند واقعا آدم‌های کارآمدی نبودند البته که در دولت آقای روحانی هم زیاد وضع آموزش و پرورش خوب نبود اما زمانی که مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم دولت آقای روحانی موفق‌تر بود. با اینکه آقای پزشکیان بدون برنامه هستند و می‌خواهند ناگهانی در یک فضای ناآشنا قرار گیرند اما برای انتخاب ریاست جمهوری بهتر هستند تا اینکه بخواهیم دولت سیزدهم را ادامه دهیم چرا که ادامه دولت آقای رئیسی برای کل جامعه مخصوصا حوزه آموزش و پرورش بسیار مضر است.

نظرسنجی خطوط از انتخابات ریاست جمهوری/ پزشکیان یا جلیلی؟

بر اساس این گزارش طبق نظرسنجی انجام شده آرای آقای دکتر مسعود پزشکیان از آقای سعید جلیلی بیشتر است، دو نفر هم هیچ نظری در خصوص کاندیدها نداشتند و مخالف هر دو بودند. باید ببنیم روز جمعه 15تیرماه کدام از این دو عزیز پا به عرصه ریاست جمهوری خواهند گذاشت. ان‌شاالله که ورود هرکدام از این دو افراد باعث رفاه سطح زندگی مردم جامعه شود.

اگر شما هم می‌خواهید در این نظرسنجی شرکت فرمایید می‌توانید با شماره تلفن 021.22471047 تماس حاصل نمایید و نظر و علت خود را بیان فرمایید.

برچسب ها: انتخابات ریاست جمهوری پایگاه خبری تحلیلی خطوط نظرسنجی سعید جلیلی مسعود پزشکیان
ارسال نظر
آخرین اخبار