۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
تعداد بازدید: ۵۷۴۸۱۹
خداوردی، پژوهشگر دینی گفت: امام حسین (ع) با شهادتش در عاشورا بساط بندگی و عبودیت خدای متعال را در زمین پهن کرد، امام حسین (ع) ثمره‌ی عبودیت و بندگی تمامی اولیا و انبیا خوب خدا است.  
کد خبر: ۳۶۶۸۰

امام حسین(ع) ثمره‌ی عبودیت و بندگی تمامی اولیا و انبیا/ آن‌هایی که در دوقدمی بهشت بودند، به سوی جهنم فرار کردند!

اباعبدالله یکی از کنیه‌های معروف امام حسین(ع)/ عاشورا، شب تصمیم‌گیری برای تمامی بندگان است

مجید خداوردی، پژوهشگر دینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت عاشورای حسینی، مطرح کرد: امام حسین(ع) بالاترین مقام تسلیم را داشتند. یکی از کنیه‌های معروف امام حسین(ع) اباعبدالله است. این یک مقام و عظمت است که خداوند متعال اباعبداللهی را به امام حسین(ع) عنایت کرد. در قرآن کریم از یکصد و ۲۴هزار پیغمبر الهی فقط ۲۵ نفر اسم یا لقبشان ذکر شده و از این ۲۵ نفر فقط ۵ نفر را اباعبدالله خطاب کرده‌اند؛ حضرت موسی، حضرت عیسی، حضرت نوح، حضرت ابراهیم و پیغمبر اکرم. اما امام حسین به مراتبی از بندگی رسیده که اباعبدالله می‌شود.

امام حسین (ع) با شهادتش در عاشورا بساط بندگی و عبودیت خدای متعال را در زمین پهن کرد، امام حسین(ع) ثمره ی عبودیت و بندگی تمامی اولیا و انبیا خوب خدا است. 

خداوردی افزود: اباعبدالله بودن امام حسین(ع) دو وجهه دارد ؛ یکی اینکه تمام مراتب بندگی را داشتند و از عبودیت و بندگی هیچ چیزی کم نداشتند و دوم اینکه امام حسین (ع) با شهادتش در عاشورا بساط بندگی و عبودیت خدای متعال را در زمین پهن کرد، امام حسین(ع) ثمره‌ عبودیت و بندگی تمامی اولیا و انبیا خوب خدا است. 

شب عاشورا یک فرصت طلایی

شب عاشورا شبی است که انسان بین حق و باطل، بهشت و جهنم و بین خوبی‌ها و بدی‌ها تصمیم می‌گیرد که این تصمیم بستگی به انتخاب خود انسان دارد.

وی افزود: شب عاشورا امام حسین(ع) یکی از مهم‌ترین آزمایشات امت پیرامون مکتب اسلام و پیغمبر اکرم و سیدالشهداء بود. بهترین افراد در مقابل بدترین افراد صف آرایی کردند، عده‌ای هنوز شک و تردید داشتند که به امام حسین(ع) برسند به طوری که حر روز عاشورا خدمت حضرت رسید. شب عاشورا شب تصمیم‌گیری بود، فرصت طلایی عمر در دوقدمی بهشت انسان ایستاده بود و بعضی که در دو قدمی بهشت بودند، به سوی جهنم فرار کردند.

امام حسین(ع) ثمره‌ی عبودیت و بندگی تمامی اولیا و انبیا/ آن‌هایی که در دوقدمی بهشت بودند، به سوی جهنم فرار کردند!

این پژوهشگر دینی بیان کرد: تمامی یاران در روز عاشورا عاشقانه پای امام حسین(ع) ایستادند. امشب عاشورایی است که همه در مقابل امام حسین آمدند و آنچه در درونشان بود را عرضه کردند. تمامی افراد در عاشورا در امتحان و آزمایش بودند. شب عاشورا شبی است که انسان بین حق و باطل، بهشت و جهنم و بین خوبی‌ها و بدی‌ها تصمیم می‌گیرد که این تصمیم بستگی به انتخاب خود انسان دارد.

برچسب ها: مجید خداوردی امام حسین(ع) واقعه عاشورا عاشورای حسینی انبیاء پژوهشگر هویت دینی
ارسال نظر
آخرین اخبار