۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
تعداد بازدید: ۱۱۲۱۲۹۹
میرعبدالهی، مداح اهل بیت(ع) گفت: شعری خوب است که مردم بتوانند با آن خوب عزاداری کنند و زنجیرزن بتواند خوب ارتباط برقرار کند.
کد خبر: ۳۶۶۸۲

نحوه خواندن شعرهای مداحی/ مردم باید تشنگی را که در خیمه‌ها غالب بوده، درک کنند

وضعیت نامناسب نسل جدید مداحی/ برخی مداحان قیمت تعیین می‌کنند!

سید حمیدرضا میرعبدالهی، مداح اهل بیت(ع) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به شعرهای مداحی اشاره و مطرح کرد: در شعرهای مداحی، شعری خوب است بیان شود که مضمون خوبی داشته باشد و به گفته ما مداحان شعری سنگین باشد. شعری خوب است که مردم بتوانند با آن خوب عزاداری کنند و زنجیرزن بتواند خوب ارتباط برقرار کند.

نحوه خواندن شعرهای مداحی

میرعبدالهی ادامه داد: شعرها بر اساس روزهایی که است باید براساس خود آن روز خوانده شود، شعر باید طوری باشد که حالت روضه هم داشته باشد و مردم بتوانند آن بیان را درک کنند، مردم باید تشنگی را که در خیمه‌ها غالب بوده، درک کنند.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های بزرگ مداحان و خانه مداحان این است که در شعرهایشان دقت بسیار کنند متاسفانه برخی شعرهای نامناسب و با ریتم بد می‌خوانند و هیچ مضمونی ندارند اما بنده هنوز هم سعی می‌کنم از شعرهای مداحان قدیم استفاده کنم حتی شعرهای به زبان عربی هم سعی می‌کنیم به زبان فارسی هم خوانده شود تا مردم بتوانند آن را درک کنند.

مداحان قیمت تعیین می‌کنند!

مداح اهل بیت گفت: متاسفانه نسل جدید مداحی طوری شده که بیشتر ریتمیک شده و دیگر مثل سابق نیست. قدیم‌ها طوری بود که بانی هئیت پس از دهه محرم یک هدیه‌ای به مداح بر خواست خود ارائه می‌کردند اما هم‌اکنون متاسفانه طوری شده که برخی مداحان قیمت تعیین می‌کنند.

نحوه خواندن شعرهای مداحی/ مردم باید تشنگی را که در خیمه‌ها غالب بوده، درک کنند

میرعبدالهی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوار هستم دسته و پرچم آقا امام حسین(ع) همیشه بالا بماند و روز به روز مراسمات آقا شلوغ‌تر شود. امیدوار هستیم آقا امام حسین به تمامی مردم خیر بدهد تا بتوانیم تمام عمر برایشان نوکری کنیم.

برچسب ها: مداحان اهل بیت مداحی حمیدرضا میرعبدالهی شعر قیمت
ارسال نظر
آخرین اخبار