۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
تعداد بازدید: ۵۷۲۲۶۵
آقابابایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: با نظارت‌های برخط و حضوری سعی می‌کنیم اشتغال به صورت پایدار باشد تا در چرخه اقتصادی موثر باشد.
کد خبر: ۳۶۷۴۰

عملکرد صندوق کارآفرینی امید در طی سه سال گذشته/مذاکره با سازمان‌ها برای ایجاد یک پلتفرم جامع

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، هادی آقابابایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در نشست خبری نمایشگاه صنعت مالی(بورس بانک و بیمه) گفت: صندوق کارآفرینی امید به عنوان نهاد مالی در حوزه حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط فعالیت می‌کند. امروزه در کشورهای آسیا بیش از ۹۵ درصد کارگاه‌ها در حوزه کسب کارهای خرد و کوچک است. تقریبا بیش از ۵۰درصد تسهیلات بانکی کشورها به کسب و کارهای خرد و کوچک تخصیص پیدا کرده است. در بیشتر کشورهای اروپایی بیش از ۷۰درصد تسهیلات بانکی به شرکت‌های کوچک و متوسط تخصیص پیدا می‌کند، اما در کشور ما این سهم، سهم بسیار پایینی است یعنی کمتر از ۱۰درصد است.

عملکرد صندوق کارآفرینی امید

در بیشتر کشورهای اروپایی بیش از ۷۰درصد تسهیلات بانکی به شرکت‌های کوچک و متوسط تخصیص پیدا می‌کند اما در کشور ما این سهم، سهم بسیار پایینی است یعنی کمتر از ۱۰درصد است.

آقابابایی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ خوشبختانه صندوق توانسته نقش موثری ایفا کند، بیش از ۳۰۰درصد رشد در پرداخت تسهیلات داشته‌ایم که در حوزه اشتغال در این راستا از ۵/۵ همت به بیش از ۱۷/۵ همت رسیده است. بیش از ۱۶۱ هزار فقره تسهیلات در سال گذشته و طی امسال پرداخت شده که نوع پرداخت تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه و با کارمزد پایین است. سعی صندوق بر این بوده که بتواند در ایجاد و حفظ اشتغال نقش موثری داشته باشد. در این سه سال خوشبختانه بیش از ۱۷۰هزار شغل یا حفظ یا ایجاد شده است که عمدتا ایجادی بوده است. صندوق توانسته بیش از ۸۰درصد اشتغال کشور را حفظ و حمایت کند‌.

وی افزود: یکی از کارهای موثری که صندوق دارد انجام می‌دهد احیای واحد‌های راکد و نیمه راکد اقتصادی است. تا کنون بیش از هزار و ۱۰۰واحد اقتصادی توسط صندوق حمایت مالی شده است همچنین از این منظر بیش از ۷هزار شغل ایجاد شده است و نکته موثر این است که بیش از ۴هزار و ۵۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری که مردم انجام دادند مجدد به چرخه اقتصادی بازگشته است.

عملکرد صندوق کارآفرینی امید در طی سه سال گذشته/مذاکره با سازمان‌ها برای ایجاد یک پلتفرم جامع

بیش از ۴۳درصد از تسهیلاتی که پرداخت شده به طور متوسط مربوط به بانوان و کارآفرینان این حوزه است. در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۵۰ درصد تسهیلات به بانوان تخصیص پیدا کرده است.

تخصیص بیش از ۵۰درصد تسهیلات به بانوان

مدیرعامل صندوق کارآفرینی آمد گفت: یکی از قوانین صندوق حمایت از بانوان عزیز است. بیش از ۴۳درصد از تسهیلاتی که پرداخت شده به طور متوسط مربوط به بانوان و کارآفرینان این حوزه است. در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۵۰ درصد تسهیلات به بانوان تخصیص پیدا کرده است.

آقابابایی ادامه داد: در برنامه جدید و توسعه صندوق نقشه راه سه ساله صندوق در حوزه فناوری اطلاعات را تصویب کردیم؛ نگاهمان این است که صندوق را تبدیل به یک نهاد مالی فناور پایه کنیم تا خدمات خود را آسان‌تر ارائه دهیم. طی امروز چندین سامانه را احیا کردیم؛ سامانه ارتباط با مشتریان و همچنین سامانه تسهیلات غیرحضوری تا سقف ده میلیارد ریال در مرحله اول افتتاح خواهد شد. همچنین سامانه اعتبارسنجی را فعال کرده‌ایم. یکی از کارهایی که در صندوق پیگیری کردیم این است که ساختار سازمان را ساده‌تر کنیم تا خدمات‌دهی بهتر شود.

برنامه‌های جدید صندوق کارآفرینی امید چیست؟

امروزه سامانه‌های داریم که نوع پرداخت به صورت مرحله‌ای است و سعی می‌کنیم کسب و کار را به سرانجام برسانیم همچنین با نظارت‌های برخط و حضوری سعی می‌کنیم اشتغال به صورت پایدار باشد تا در چرخه اقتصادی موثر باشد.

وی افزود: ان شاالله براساس برنامه سال ۱۴۰۳ سعی داریم از کارآفرینان را حمایت و  در این راستا بیش از ۳۰ همت تسهیلات پرداخت کنیم، البته نوع تسهیلاتی که پرداخت می‌کنیم منجر به فروپاشی نشود‌. امروزه سامانه‌های داریم که نوع پرداخت به صورت مرحله‌ای است و سعی می‌کنیم کسب و کار را به سرانجام برسانیم همچنین با نظارت‌های برخط و حضوری سعی می‌کنیم اشتغال به صورت پایدار باشد تا در چرخه اقتصادی موثر باشد. 

مدیرعامل صندوق اعتباری امید به برنامه جدید صندوق اشاره و مطرح کرد: برنامه جدید صندوق حمایت از فارغ‌التحصیلان و ایجاد اشتغال برای آن‌ها است تا اشتغال پایدار صورت گیرد. با سازمان‌ها در حال مذاکره هستیم تا یک پلتفرم جامع در حوزه اشتغال ایجاد کنیم. امیدواریم با حمایت دستگاه‌های مسئول کارآفرینان بتوانند از این پلتفرم استفاده کنند.

آقابابایی در پایان خطاب به اصحاب رسانه گفت: اصحاب رسانه می‌توانند در تحقق برنامه‌های حمایتی صندوق کارآفرینی امید نقش موثری داشته باشند چرا که جهت دهی خوبی در افکار عمومی و مسئولین خواهند گذاشت.

برچسب ها: صندوق کارآفرینی امید نشست خبری هادی آقابابایی تسهیلات بانوان احیای اشتغال واحد اقتصادی تخصیص
ارسال نظر
آخرین اخبار