۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
تعداد بازدید: ۶۵۶۲۱۶
داداشی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم در رابطه با طرح افزایش تعطیلات پایان هفته جلسه‌ای تشکیل نداده است.
کد خبر: ۳۶۷۴۵

با تعطیلی شنبه‌ها تمامی موارد دچار اشکال خواهد شد/ بر مبنای اولویت‌ها پیش خواهیم رفت!

کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم طرح تعطیلی شنبه‌ها را پیگیری می‌کند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، تعطیلی شنبه‌ها یا پنج‌شنبه‌ها موضوعی بود که در کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم به تصویب رسید اما مورد نقد زیادی قرار گرفت به طوری که بسیاری از افراد مخالف تصویب این طرح بودند. در آخر با پیگیری‌های انجام شده این طرح به شورای نگهبان ارسال شد تا مورد بررسی نهایی قرار گیرد اما شورای نگهبان با تعطیلی شنبه‌ها مخالفت کرد به طوری که سخنگوی آن در پاسخ به پرسشی درباره ایراد شورای نگهبان به مصوبه افزایش تعطیلات آخر هفته چیست؟ عنوان کرد: ما نسبت به این مصوبه دو ایراد شرعی داشتیم و یک ایراد نیز از سوی هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام عنوان شده است. یکی از ایرادات در خصوص روز تعطیل و دیگری درباره قراردادهای خصوصی افراد است.

در پی این موضوع خبرنگار خطوط، با ولی داداشی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداخت تا از پیگیری کمیسیون اجتماعی مجلس دوازهم نسبت به طرح تعطیلی شنبه‌ها آگاه شود.

با تعطیلی شنبه‌ها تمامی موارد دچار اشکال خواهد شد/ بر مبنای اولویت‌ها پیش خواهیم رفت!

نظر شخصی بنده در رابطه تعطیلی شنبه‌ها این است که تعطیلی در کشور ما زیاد و آسیب‌زا برای تولید است. با تعطیلی شنبه‌ها اقتصاد، تجارت، امورات اداری مردم و تمامی موارد دیگر دچار اشکال خواهد شد.

داداشی در ابتدا گفت: هنوز در کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم طرح افزایش تعطیلات آخر هفته مطرح نشده است. باید مطرح شود تا متوجه شویم اعضای کمیسیون موافق هستند یا خیر. در کل هنوز کمیسیون در این رابطه جلسه‌ای تشکیل نداده است.

وی افزود: نظر شخصی بنده در رابطه تعطیلی شنبه‌ها این است که تعطیلی در کشور ما زیاد و آسیب‌زا برای تولید است. با تعطیلی شنبه‌ها اقتصاد، تجارت، امور اداری مردم و تمامی موارد دیگر دچار اشکال خواهد شد.  در تمامی کشورهای دنیا یکشنبه‌ها تعطیل است و اگر شنبه هم تعطیل شود؛ جمعه، شنبه و یکشنبه تعطیل خواهد بود یعنی عملا ۴ روز کاری باقی خواهد ماند لذا نظر بنده موافق تعطیلی نیست. در کل باید در کمیسیون هم مطرح شود تا ببینیم نظر دوستان بر چه مبنایی است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اولویت‌های مجلس دوازدهم در کمیسیون مشخص شده است و بر مبنای همان اولویت‌ها پیش خواهیم رفت تا بتوانیم به مسائل و مشکلات کشور کمک کنیم.

برچسب ها: ولی داداشی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تعطیلی شنبه ها تعطیلی مجلس شورای اسلامی مجلس دوازدهم
ارسال نظر
آخرین اخبار