۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
تعداد بازدید: ۵۰۰۲۸۴
منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به مشکلاتی که در خصوص کمبود معلم داشتیم امسال هم قطعا با کمبود معلم مواجه خواهیم شد که امیدوار هستیم آقای کاظمی این مسیر را با سرعت و با دقت طی کند.
کد خبر: ۳۶۷۸۱

آموزش و پرورش باید بتواند آن رگه بسیار حساس و آسیب‌دیده ایام کرونا را جبران کند

مهر؛ یکی از پرچالش‌ترین پروژه‌ها برای هر وزیر/ رتبه‌بندی معلمان و معیشت آن‌ها مورد دقت بسیار قرار می‌گیرد

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به تشریح مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش در ابتدای مهر پرداخت و مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آموزش و پرورش پروژه مهر است؛ مهر یکی از پرچالش‌ترین پروژه‌ها برای هر وزیری در هر سال است. با توجه به مشکلاتی که در خصوص کمبود معلم داشتیم امسال هم قطعا با کمبود معلم مواجه خواهیم شد که امیدوار هستیم آقای کاظمی این مسیر را با سرعت و با دقت طی کند و بتواند موضوع تامین معلم را به نحو احسن انجام دهد.

مهر یکی از پرچالش‌ترین پروژه‌ها برای هر وزیری در هر سال است. با توجه به مشکلاتی که در خصوص کمبود معلم داشتیم امسال هم قطعا با کمبود معلم مواجه خواهیم شد امیدوار هستیم که آقای کاظمی این مسیر را با سرعت و با دقت طی کند و بتواند موضوع تامین معلم را به نحو احسن انجام دهد.

منادی سفیدان ادامه داد: موضوع دیگر تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش است. مقام معظم رهبری طی سخنان خود با دولت چهاردهم بر هوش مصنوعی تاکید داشتند که ممکن است دشمن ما را از این موضوع دور کند که در این راستا گفتند خوب کار کنید و تلاش کنید. هوش مصنوعی در نظام جدید آموزش و پرورش حرف‌ها دارد و به زودی خواهید دید که تخته سیاه، گچ و و دیگر وسایل کاربردی ندارد و آموزش را همراه با روش‌های جدیدی خواهد دید. باید تلاش کنیم که میزان آموزش دانش‌آموزان و کیفیت آن بالا رود.

چالش‌های آموزش و پرورش قابل حل است؟

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی قوانینی را پیش‌بینی کرده‌ایم که تقویت کنیم همچون بحث رتبه‌بندی معلمان و معیشت آن‌ها مورد دقت بسیار قرار گیرد. در کل جایگاه معلم ویژه است چرا که یکی از مهم‌ترین جایگاه‌ها خانواده و دومی معلم است اگر هوای خانواده، آموزش و الگوهایی را که داریم، داشته باشیم قطعا آینده خوبی را پیش رو خواهیم داشت.

آموزش و پرورش باید بتواند آن رگه بسیار حساس و آسیب‌دیده ایام کرونا را جبران کند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مجازی گفت: باید بتوانیم فضای مجازی را کنترل کنیم، در ایام کرونا آموزش مجازی داشتیم اما به فرزند آسیب‌هایی وارد شد و نهایتا امروز آموزش و پرورش باید بتواند آن رگه بسیار حساس و آسیب‌دیده ایام کرونا را جبران کند.

نمایندهٔ تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی چالش‌ها قابل حل است فقط باید حوزه آموزش و پرورش جزو اولویت اصلی دولت چهاردهم باشد. قطار توسعه هر کشوری آموزش و پرورش آن است.

برچسب ها: علیرضا منادی سفیدان آموزش و پرورش مهر وزیر رتبه بندی معلمان #معیشت_معلمان هوش مصنوعی سال ۱۴۰۳ وزیر آموزش و پرورش
ارسال نظر
آخرین اخبار