۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
تعداد بازدید: ۴۰۱۰۷۳
حسین‌نیا، کارشناس بازار سرمایه گفت: مواضع وزیر اقتصاد دولت چهاردهم در صورت عملیاتی شدن کاملا به نفع بازار سرمایه است و می‌تواند شرایط و ورق بازار را برگرداند.
کد خبر: ۳۶۷۸۲

تردید فعالان و سرمایه‌گذاران نسبت به حضور در بازار سرمایه/ مصوبات و رویکردهای گذشته اقتصادی تغییراتی کنند

علت رشد شاخص کل بورس/ مواضع وزیر اقتصاد در صورت عملیاتی شدن کاملا به نفع بازار سرمایه است 

حسین حسین‌نیا، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: تا کنون چیزی در راستای عملیاتی شدن وعده‌های بانک مرکزی در بورس را شاهد نبودیم و فعلا پول خاصی وارد بازار نشده است. آنچه در شرایط فعلی باعث شده مثبت‌های نه چندان خاصی را شاهد باشیم بیشتر به دلیل کاهش تنش‌ها و ریسک‌های سیستماتیک می‌باشد و در این راستا کم شدن دامنه نوسان باعث محدود شدن حضور فعالین بازار هم شده است به همین دلایل شاهد رشد شاخص کل هستیم.

حسین‌نیا ادامه داد: اینکه آیا این رشد شاخص کل توانسته به صورت محدود در پرتال سهامداران خودش را نشان دهد قطعا پاسخ منفی است. طی سه سال گذشته شاهد جو بی‌اعتمادی و قوانین دست و پاگیری بودیم که باعث کاهش سود شرکت‌ها شد در عین حال قیمت‌گذاری دستوری در کنار مسائل نرخ ارز نیما و فاصله آن با نرخ ارز بازار آزاد باعث شده تا فعالان و سرمایه‌گذاران نسبت به حضور در بازار سرمایه با دید تردید نگاه کنند.

تردید فعالان و سرمایه‌گذاران نسبت به حضور در بازار سرمایه/ مصوبات و رویکردهای گذشته اقتصادی تغییراتی کنند

جناب آقای دکتر همتی به عنوان وزیر اقتصاد شناخت کامل‌تری نسبت به اقتصاد کشور و بازار سرمایه دارد، مواضع ایشون طوری است که در صورت عملیاتی شدن کاملا به نفع بازار سرمایه است و می‌تواند شرایط و ورق بازار را برگرداند.

مسئله‌ای که به شدت برای بازار سرمایه مثبت است!

وی افزود: قطعا تفکر مدیران و مسئولان اقتصادی چه در حوزه سیاست‌گذاری پولی و چه مالی در روند بازار سرمایه بسیار موثر است. به نظر می‌رسد جناب آقای دکتر همتی به عنوان وزیر اقتصاد شناخت کامل‌تری نسبت به اقتصاد کشور و بازار سرمایه دارد، مواضع ایشان طوری است که در صورت عملیاتی شدن کاملا به نفع بازار سرمایه است و می‌تواند شرایط و ورق بازار را برگرداند. باید در مرحله بعدی شاهد تغییراتی در سطوح مدیریتی بخش‌های اقتصادی هم باشیم تا مصوبات و رویکردهای گذشته اقتصادی تغییر کنند.

کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: با توجه به صحبت‌های آقای همتی که فرمودند تعداد نرخ‌های ارز را کم خواهیم کرد، این مسئله به شدت برای بازار سرمایه مثبت است و می‌تواند روزهای خوبی را پیش روی بازار قرار دهد.

برچسب ها: حسن حسین نیا بازار سرمایه شاخص کل بورس عبدالناصر همتی سرمایه گذاران وزیر اقتصاد اقتصادی
ارسال نظر
آخرین اخبار