۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
تعداد بازدید: ۵۵۱۳۳۵
باقرپور در مراسم کلنگ‌زنی۳۳۰۰واحدمسکونی مطرح کرد:
باقرپور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی عمرانی تهران گفت: مدل اجرای پروژه همساز 1 براساس مدل‌های تعاون پایه است یعنی با مشارکت خود اعضا. هر کد ملی یک واحد می‌تواند در این پروژه داشته باشد و با مشارکت و تامین مالی خود اعضا این پروژه ساخته می‌شود
کد خبر: ۳۶۷۸۷

قیمت هر مترمربع مسکن‌های اقتصادی مشخص شد!/ ساخت واحدهای ۲۵ متری تا ۱۴۰ متر

عدم هیچ گونه ارتباط پروژه همساز 1 با نهضت ملی/ دولت چهاردهم بیشتر بخش تعاون را در طرح‌ها و برنامه‌های خود دخیل بدانند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، خشایار باقرپور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی عمرانی تهران در مراسم کلنگ‌زنی ساخت ۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی اقتصادی در جمع خبرنگاران گفت: پروژه همساز 1 از سه ماه پیش شروع به کار کرده اما به دلیل تطابق با شهادت آیت‌الله رئیسی و انتخابات اطلاع رسانی سه ماه به تعویق افتاد. این طرح با قدرت تمام اجرا خواهد شد چرا که نیاز کشور است. مردم ماه امروزه نیاز به محصولات جدیدی در صنعت ساختمان و مسکن کشور دارند، امروزه واحد‌های بزرگ‌ متراژ از استطاعت مردم خارج شده یا ساختمان‌هایی که به صورت سنتی ساخته می‌شود دیگر با وجود ناترازی انرژی کارآمد نیست و دیگر برای مردم صرفه اقتصادی ندارد یعنی اگر قیمت‌های حامل‌های انرژی به قیمت واقعی خود نزدیک شود آن موقع شاهد هستیم چقدر استقبال مردم از واحد‌های کوچک مقیاس مضاعف خواهد شد پس باید بسیار سریع در تولید این قبیل واحدها عمل کنیم و خیلی سریع تر پروژه‌های بزرگ تری استارت بخورد و کمبودی که در بازار نسبت به این قبیل واحدها وجود دارد زودتر برطرف شود.

یک ابتکاری داشته‌ایم که توانسته‌ایم قیمت تمام شده واحدها را با شاخص‌های امروز در محدود هر متر مربع ۳۰ میلیون تومان با تمامی نصبیات، امکانات و تجهیزات هوشمندسازی تحویل دهیم.

قیمت هر مترمربع مسکن‌های اقتصادی

باقرپور در خصوص نحوه تامین مالی این مسکن‌ها گفت: مدل اجرای این پروژه براساس مدل‌های تعاون پایه است یعنی با مشارکت خود اعضا می‌باشد. هر کد ملی یک واحد می‌تواند در این پروژه داشته باشد و با مشارکت و تامین مالی خود اعضا این پروژه ساخته می‌شود؛ این ویژگی بسیار منحصر به فرد بخش تعاون است که از هیچ یک از منابع مالی بودجه‌ای تمرکزی نمی‌گیرد. امروزه این مجتمع به عنوان اولین مجتمع هوشمند کشور است. مجتمع تمام هوشمند تا به حال ساخته نشده است. ما یک ابتکاری داشته‌ایم که توانسته‌ایم قیمت تمام شده واحدها را با شاخص‌های امروز در محدود هر متر مربع ۳۰ میلیون تومان با تمامی نصبیات، امکانات و تجهیزات هوشمندسازی تحویل دهیم.

وی افزود: تقریبا هر دوماه یک بار یک برج تحویل داده می‌شود که این برج‌ها به تعداد ۱۴ است. ثبت‌نام این واحدها را در بخش تعاون انجام داده‌ایم. متقاضیان اول به عضویت تعاونی‌ها درآمدند و هرکدام متناسب با متراژ انتخابی خود تامین منابع را انجام می‌دهند و شرکت تعاون موظف است که بسازد و تحویل دهد.

قیمت هر مترمربع مسکن‌های اقتصادی مشخص شد!/ ساخت واحدهای ۲۵ متری تا ۱۴۰ متر

عدم هیچ گونه ارتباط پروژه همساز 1 با نهضت ملی

حداقل ۳۵ درصد قیمت هر واحد را براساس هماهنگی و انعقاد قراردادی که با چند بانک داشتیم در قالب وام قرض‌الحسنه بدون بهره، بدون ضامن و بدون سپرده‌گذاری توانستیم برای اعضا تدارک ببینیم. یعنی شرکت تعاونی خودش ضمانت اعضایش را انجام می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عمرانی تهران در خصوص وام بانکی این پروژه‌ها بیان کرد: حداقل ۳۵ درصد قیمت هر واحد را براساس هماهنگی و انعقاد قراردادی که با چند بانک داشته‌ایم در قالب وام قرض‌الحسنه بدون بهره، بدون ضامن و بدون سپرده‌گذاری توانسته‌ایم برای اعضا تدارک ببینیم. یعنی شرکت تعاونی خودش ضمانت اعضایش را انجام می‌دهد. واحد‌های آپارتمانی نرمال از ۲۵ متر تا ۸۰ متر است، تعداد محدودی هم واحد ۱۲۰ متر و ۱۴۰ متر وجود دارد همچنین یک تعداد محدودی هم سوئیت بدون اتاق خواب یعنی یک نفره است که در طراحی داریم. 

باقرپور خاطرنشان کرد: ساختار، قواعد و قوانین در تعاونی‌های مسکن با تعاونی‌های عمرانی کاملا متفاوت است. به شما اطمینان می‌دهم که نه اینجا از اقتصاد دستوری تبعیت می‌شود نه دست و پای شرکت تعاونی در پیاده‌سازی انضباط مالی بسته است، ناگفته نماند که این پروژه هیچ ارتباطی با نهضت ملی ندارد.

انتظارات از دولت چهاردهم

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عمرانی تهران در جواب سوال خبرنگار خطوط در خصوص انتظارات تعاون از دولت چهاردهم، پاسخ داد: سیاست‌هایی که از جانب رییس جمهور منتخب و وزیر راه و شهرسازی دکتر مالواجرد عنوان شده حاکی از حمایت از این مدل مسکن اقتصادی است و ما انتظار داریم حالا که طبق برنامه و طبق آن اصولی که وعده داده بودیم، پروژه را به مرحله اجرایی رساندیم حتما بیشتر بخش تعاون را در طرح‌ها و برنامه‌های خود دخیل بدانند چرا که بخش تعاون ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که امروز ما بدون اینکه یک سانتی متر زمین دولتی گرفته باشیم با مشارکت خود مردم توانسته‌ایم یک همچین مگا پروژه ای را در کشور استارت بزنیم و ان شاالله زمانی که به بهره‌برداری برسد جز مفاخرمان خواهد بود.

برچسب ها: مسکن مسکن اقتصادی نهضت ملی مسکن دولت چهاردهم ساخت مسکن ساختمان‌های سنتی ناترازی‌ها
ارسال نظر
آخرین اخبار