۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
تعداد بازدید: ۳۷۳۳۷۵
یوسفی، مولف و مدرس دانشگاه و کارشناس مذهبی گفت: یکی از نقاط اشتراک پدر بزرگ بزرگوار و نوه ایشان آینده‌نگری و فدا نکردن آینده به واسطه دریافت حال است. رهبر معظم انقلاب هم فرمودند دولت موفق دولتی است که آینده فروشی نکند.
کد خبر: ۳۶۷۹۰

ظاهر قرارداد صلح حدیبیه باخت _ باخت است، اما امنیت جانی مسلمانان را تضمین کرد!

تضمین امنیت جانی مسلمانان با صلح حدیبیه/ مهاجرت را فقط شر نبینید چرا که این افراد سبب گسترش اسلام در غرب شدند

ناصر یوسفی، مولف و مدرس دانشگاه و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت رحلت رسول اکرم و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مطرح کرد: یکی از اشتراکات وجود مقدس رسول گرامی اسلام با امام حسن (ع) آینده نگری این دو بزرگوار در عرصه اجتماعی است اگر تصمیم می‌گرفتند جلو چشمان خود را فقط نمی‌دیدند، در لحظه را فقط زندگی نمی‌کردند بلکه به صد سال آینده اسلام نگاه می‌کردند. اگر پدیده‌های جامعه رسول‌الله را و جامعه امام حسن مجتبی (ع) را فقط بخواهید در لحظه تحلیل کنید مجبورید یا تعبدی بپذیرید و بگویید هر تصمیم پیغمبر درست است یا اگر بخواهید تحلیل کنید باید بگویید که نعوذ بالله پیغمبر بهترین تصمیم را اتخاذ نکرد چرا چون رسول الله چند سال دیگر را می‌بیند اما من در لحظه را فقط می‌بینم.

در دل مملکت مشرکین مسلمانان دارند اسلام را گسترش می‌دهند. فقط امروزه ۸۰۰ حسینیه در کانادا و آمریکا داریم. مهاجرت را فقط شر نبینید در دل هر شهری خیری است، جنبه خیر قصه را هم ببینید که این افراد سبب گسترش اسلام در غرب شدند.

تضمین امنیت جانی مسلمانان با صلح حدیبیه

یوسفی ادامه داد: به عنوان مثال در قصه صلح حدیبیه سوال برایمان پیش می‌آید که قراردادی که رسول‌الله امضا کرد به ظاهرش این قرارداد یک قرارداد باخت باخت بوده است. یکی از بندهای قرارداد صلح حدیبیه این بود که مشرکین گفتند اگر کسی در مکه مسلمان شد و از مکه فرار کرد به مدینه آمد پیغمبر باید این مسلمان را به ما پس دهد اما اگر کسی در مدینه از مسلمانان کافر شد و از مدینه به سوی مکه آمد ما مشرکین آن فرد را به پیغمبر پس نمی‌دهیم و پیغمبر این بند را امضا کرد. به نظر شما چه دستاوردی در این است؟ ما در لحظه نگاه می‌کنیم می‌بینیم این قرارداد باخت باخت است اما زمان دهید متوجه خواهید شد که در دل این قرارداد پیغمبر تضمین امنیت جانی مسلمانان را از مشرکین گرفت.

وی افزود: یک سال از پس قرارداد مشرکین متوجه شدند که چه ضرری کردند. تا دیروز مشرکین اگر مسلمان می‌دیدند در شعاع مکه گردن آن را می‌زدند اما امروز عکس این قصه است، در دل مملکت مشرکین مسلمانان دارند اسلام را گسترش می‌دهند. فقط امروزه ۸۰۰ حسینیه در کانادا و آمریکا داریم. مهاجرت را فقط شر نبینید در دل هر شری خیری است، جنبه خیر قصه را هم ببینید که این افراد سبب گسترش اسلام در غرب شدند اگر در زندگی رسول‌الله با دقت نگاه کنید آن وقت می‌توانید تحلیل درستی کنید. 

قصه آتش بس امام حسن مجتبی(ع)

بزرگ‌ترین خدمت امام حسن(ع) به شیعه این بود که آینده را به نفع شیعه خرید اما حاضر شد خودش را بین شیعه تخریب کند و آبروی خودش را برای سربلندی اسلام بگذارد لذا رهبر انقلاب می فرمایند به اعتقاد بنده شجاع ترین امام در عالم امام حسن مجتبی(ع) است.

مولف و مدرس دانشگاه در ادامه به آتش بس امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: قصه آتش بس امام حسن مجتبی(ع) دقیقا همینطور بوده است اگر یک لحظه بررسی نمایید متوجه خواهید شد که چه دستاوردی در این حرکت امام مجتبی(ع) بود؟ چرا امام حسن آتش بس امضا کرد؟ امام فرمود کشتی را سوراخ کردم، شما فقط جلو چشمانتان را نگاه می‌کنید اما من ۵۰ سال آینده اسلام را می‌دیدم . امام مجتبی(ع) به تعبیر رهبر انقلاب شجاع ترین امام است زیرا هر امامی هر حرکتی انجام داد شیعیان فهمیدند دارد چه می‌کند اما آتش بس امام حسن مجتبی (ع) را نزدیکان هم نفهمیدند چرا که تهمت مذل المومنین به آقا زدند؛ گفتند شما مومنین و مسلمانان را با آتش بس خود ذلیل کردید. بزرگ‌ترین خدمت امام حسن(ع) به شیعه این بود که آینده را به نفع شیعه خرید اما حاضر شد خودش را بین شیعه تخریب کند و آبروی خودش را برای سربلندی اسلام بگذارد لذا رهبر انقلاب می فرمایند به اعتقاد بنده شجاع ترین امام در عالم امام حسن مجتبی(ع) است.

کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: پس یکی از نقاط اشتراک این پدر بزرگوار و نوه آینده‌نگری و فدا نکردن آینده به واسطه دریافت حال است. رهبر معظم انقلاب هم فرمودند دولت موفق دولتی است که آینده فروشی نکند.

برچسب ها: ناصر یوسفی
ارسال نظر
آخرین اخبار