۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
تعداد بازدید: ۵۰۱۵۰۸
امیریان، رئیس کمیسیون تخصصی طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران گفت: پیش‌بینی اقتصاددان‌ها بر افزایش قیمت انس جهانی است، اما وضعیت بازار‌های داخلی بستگی به سیاست‌های تحریمی، خارجی و ارزی کشور دارد.
کد خبر: ۳۶۷۹۳

تکلیف واحد‌های صنفی که طلای دست دوم می‌فروشند؟/جزئیات ممنوعیت فروش؟

افزایش قیمت انس جهانی نسبت به ماه‌های گذشته/ وضعیت بازارهای داخلی چه خواهد شد؟

کیومرث امیریان، رئیس کمیسیون تخصصی طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: با توجه به آرامش نسبی که در بازار حاکم است در بازارهای داخلی شاهد افزایش آنچنانی نبوده‌ایم. هم اکنون قیمت انس جهانی نسبت به ماه‌های گذشته مقداری افزایشی شده اما تاثیر چندانی در بازارهای داخلی به دلیل آنکه آرامش نسبی حاکم است، نداشته است. 

پیش‌بینی قیمت طلا در آینده

پیش‌بینی اقتصاددان‌ها بر افزایش قیمت انس جهانی است اما وضعیت بازارهای داخلی بستگی به سیاست‌های تحریمی، خارجی و ارزی کشور دارد. در کل بنده فکر می‌کنم گشایش‌هایی در این حوزه هم رخ دهد و شاهد افزایش چندانی در بازار‌های داخلی نباشیم. 

امیریان به پیش‌بینی خود از قیمت طلا در آینده اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی اقتصاددان‌ها بر افزایش قیمت انس جهانی است، اما وضعیت بازارهای داخلی بستگی به سیاست‌های تحریمی، خارجی و ارزی کشور دارد. در کل بنده فکر می‌کنم گشایش‌هایی در این حوزه هم رخ دهد و شاهد افزایش چندانی در بازار‌های داخلی نباشیم. 

جزئیات ممنوعیت فروش طلای دست دوم؟

وی به موضوع ممنوعیت فروش طلای دست دوم اشاره و مطرح کرد: بیش از دوسال است که صنف طلا و جواهر کشور در حال پیگیری این موضوع است تا از روند فروش طلای دست دوم توسط طلافروشانی که با وجود غیر استاندارد و غیر کارشناسی بودن اقدام به این کار می‌کنند، جلوگیری شود. پس از جلسات متعدد اتاق اصناف ایران با کارشناسان حوزه و دریافت نامه‌هایی از ۲۸ استان کشور مبنی بر اینکه موافقت خود را اعلام کردند که طلای دست دوم جمع‌آوری شود، کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق این موضوع را در دستور کار قرار داد و پس از جلساتی که با وزرات صمت گذاشت به این نتیجه رسید که به اتحادیه‌های سراسر کشور اعلام کند نسبت به واحد‌های صنفی که طلای دست دوم می‌فروشند ممانعت به عمل آید و با تذکر و اخطار از این موضوع جلوگیری شود.

افزایش قیمت انس جهانی نسبت به ماه‌های گذشته/ وضعیت بازارهای داخلی چه خواهد شد؟

رئیس کمیسیون تخصصی طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران در ادامه بیان کرد: این روند در دستور کار اتحادیه‌ها است منتها قوانینی در حوزه اجرای این موضوع وجود دارد یعنی مواد ۲۷ و ۲۸ کسانی که تداخل صنفی دارند، پس اتحادیه‌ها باید به واحد‌های صنفی که این کار را انجام می‌دهند مراجعه کنند. تیم تخصصی اتاق اصناف ایران هم نامه‌ای به وزارت صمت ارسال کرده تا برخوردهای قانونی در این راستا صورت گیرد.

برچسب ها: کیومرث امیریان طلا قیمت طلا هر انس طلا انس جهانی بازارهای جهانی
ارسال نظر
آخرین اخبار